![]() |
Det är 3D-filerna som saknas.
Gällande skarv-dunk så är det tåget som skapar ljuden, så det finns nog ett kommendo för detta. |
Citat:
Angående SAD:s spår, kolla din inbox! Förresten, vore det inte trevligt om vi kunde hålla oss till ämnet i trådarna här och starta en ny tråd om det kommer upp någon diskussion som inte har med ämnet att göra? Inte så kul om man vill läsa om Jönköpingsbanan att ta sig igenom sida efter sida med allt möjligt annat. |
Om jag inte minns fel har jag för mig iallafall i en tidigare utgåva av Trollhättanrutten så blir det skarv spårljud när man går från stambanan in på spåret till Lilla Edet, så då måste det ligga i spåret, Eller?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Lite nya spår har tillkommit i Stockholmsområdet.
Någon som har tips på bra assets för tunnlar? Helst med kal bergvägg som här. |
Härligt att projektet går framåt! :tumme_upp:
|
Åh wow! Citybanan! Blir taggad på att bygga vidare både på Nynäsbanan och Mälarbanan från Enköping mot stockholm nu! :tumme_upp:
|
Till Hgv: Kan tunnlar vara nåt för dig?
https://www.railsim.es/libreriarw/do..._ts.php?id=130 |
Tack, den tunneln har jag faktiskt redan. :)
Skulle helst ha en tunnel med kal bergvägg men hittar ingen som passar. |
1 bifogad(e) fil(er)
SE Rock 02?
|
Tror den kan funka men den har lite konstig form i tunneltaket, så jag är osäker på om det blir så bra när man ska hänga upp kontaktledning där.
Ingen som kan försöka sig på att fixa nya tunnlar? :) |
Jag hittade ett paket med rätt snygga betongtunnlar: https://www.railsim-fr.com/forum/ind...-transilien-v/
Tyvärr är flera varianter lite för små, kontaktledningen hamnar ovanför taket... |
1 bifogad(e) fil(er)
Snart ska man nog kunna köra tåg här. Behöver bara få dit blåa skyltar till signalerna... :visslar:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Det ska du nog få, dock har jag problem med nummertexturer, så kan ta lite tid...
|
Toppen! :tumme_upp:
Kan du göra vanlig gul skylt Sci också för driftplatsgränsen? Skylt med gräns för driftplatsdel sätter jag på önskelistan också, även om det knappast är den viktigaste av alla skyltar man kan tänka sig... Cst dpd Ke dpd Sci dpd Sod dpd Kommer nog jobba mig upp mot Solna och söderut mot Älvsjö också så jag sätter även So och Äs på önskelistan. :) https://jvgfoto.se/foto/00027441q.jpg |
Kul att höra, får se om jag har tiden till mer tavlor.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citybanan är nu färdig med signaler, skyltning och framförallt är den inkopplad vid Södra station. Möjligen kan det behövas lite lampor här och där. :)
Nu är frågan vad som ska bli nästa byggfas. Mot Solna eller Älvsjö? Eller Tabergsdalen så sträckan Jönköping-Vaggeryd blir klar? |
Citat:
Tabersdalen låter ju intressant :D Men även mot Nässjö men där var det problem eller hur? Jag har dragit spår till Aneby och lite söderut :tumme_upp: |
För mig hade det varit kul att se både Ävlsjö eller Solna-Hagalund byggda.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citybanan ansluter just nu inte till nånting norrut så jag tror jag ska försöka jobba mig upp mot Solna. Hagalund får nog vänta ett tag.
Citat:
|
Citat:
Vi i SSB bygger bara till några kilometer norr om Nässjö.. Sen får vi se vad som händer :tumme_upp: Kul att se ditt projekt fortlöpa! |
Hgv:
Det finns ju signaler avsedda för tunnlar, alltså smalare. Spännande förresten att följa hur du bygger Stockholm!:tumupp: |
Jadu Totte, men några såna signaler sitter det inte i Citybanan!
Dessutom har vi bara 4-skenare som tunnelsignal. Skulle behöva en 5-skenare för Södertunneln men jag vet inte hur det ska gå till. |
Bra jobbat!:tumupp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Råkade bygga lite spår norrut från Stockholm. :rolleyes:
|
Härligt! :tumme_upp:
|
Ser najs ut! :drool: Händer de nåt i Jönköping då? :tumme_upp:
|
Oj, ända upp till Arlanda!:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bygget fortgår. En och annan växel har tillkommit. ;)
|
Bangården Tomteboda:grin:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bingo! :D
Här är några tunnlar som inte ser mycket ut för världen än... |
Härligt att det händer saker i denna rutt. Hoppas du bygger till Uppsala!?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Lite landskapsbygge. Betonglandskap... :rolleyes:
|
Oj, va bra jobbat och snyggt!:tumme_upp:
Hahaha bilarna kör fel. |
Stockholmare du vet! :Fnissa:
|
Hej.
FLYG bilder (ej satelitbilder), finns hos Lantmäteriet i kanonbra skärpa. https://kso.etjanster.lantmateriet.se/ Ingen inloggning utan det är bara att använda fritt... Högst upp till höger kan Ni välja vilken sorts karta ni vill se... Standard står det "Topografisk" men kan ändras till "Ortofoto"!! . |
Saken är den att Google Maps overlay funkar bra nästan alltid. Men det finns ställen där flygfotot ligger någon meter fel. Kanske inget större problem om det inte var så att man redan hade lagt ut spår på rätt ställe, men som nu inte stämmer med fotot! Så jag jobbar vidare där Google Maps stämmer och avvaktar med andra områden. Chansen är ju stor att det korrigeras när kartorna uppdateras.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Det har kommit upp "lite" kontaktledning. :)
|
Imponerende :tumme_upp:
|
Oj, vilken hästjobb du gjorde! Bra jobbat!:applad:
|
Hej Hgv.
Har installerat din rutt. Woow väldigt snyggt jobbat, Viadukterna och kontaktledningarna är otroligt snyggt. Lycka till med rutten. Mvh. bengt |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:59. |