Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   C20 Till TRS 2006!? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11076)

Bombardier Train 2009-06-17 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 186015)
Har lyckats komma på det mesta som jag ville ha svar på nu. :) Men jag har några problem ändå.

Jag har laddat ner och installerat tunnelbanerutten och måste säga att det är välldigt fint byggd. Sen när jag prövar att köra i Cabmode i andra rutter så får jag inte igång C20, fast jag har stängda dörrar, stängd förarhyttsdörr, aktiverad hytt, de två spakarna på väggen på höger och vänster sida är nere, körspaken på gasläge, och bromsarna på Relese.
Vad gör jag då? :) Vilka körkontroller använder man i Cabmode? Har inte hittat svaret i manualen. Använder TS09.

Lyckades lista ut hur man gör för att få allt att fungera. :)

Bombardier Train 2009-06-18 10:03

Ursprungligen postat av Bombardier Train:
Citat:

Lyckades lista ut hur man gör för att få allt att fungera. :)
Men det är en sak bara: När jag kör på Svoyangers tunnelbanerutt så är det glapp i tunneln på två ställen. Tror det ena var mellan Liljeholmen och Zinkensdamm. Hur löser jag detta? Är det andra som har det problemet? :)

Bombardier Train 2009-06-22 14:50

La in uppdateringen v. 10, men när jag hade installerat den så syns den inte. Varför? Är det någon fil som man behöver ändra eller ta bort innan man lägger in den? Behöver man ha alla uppdateringar som finns innan, eller kan man hoppa upp från v. 1.4 till v. 10?
Har en annan fråga också: Var finns stationerna Hornstull och Mariatorget att ladda ner? Är de som gör glapen som jag nämnde tidigare.
Tack på förhand! :)

SVoyager 2009-06-28 04:47

v.10 !??

vi är på beta v1.56a.
----------

lite nånting som handlar inte om tåg men ialla fall:

Jag upgraderar lägenhet ;-).
nu: http://www.headwayltee.com/hea12.html

om 3 dagar ska det vara:
http://www.domainedebrugnon.com/VisiteVirtuelle.html

det kostar mycket mer but its worth it!
can't wait!!

Bombardier Train 2009-06-28 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager (Inlägg 187165)
v.10 !??

vi är på beta v1.56a.

Okej, och var kan man ladda ner den? Hittade iaf v. 10 på Trainz-forumet. :)

bönan 2009-07-13 22:03

Hej! Jag upptäckte en konstig sak ikväll när jag körde ett 3-vagnars C20 mellan Fruängen och Ropsten (Jag använder V1.4 av C20 i TRS 2006 UTAN SP1 i Windows Vista Home Premium SP2. Nu ni som klagar på att ni aldrig får veta vilka versioner man har när man ber om hjälp...;):D;)). Iaf, så medan jag körde, så sjönk HB-trycket, dvs huvudbehållarens, tryck. Från ca 800 Kps till ca 85. Samtidigt tog bromsarna sämre och sämre. Både ATP-broms och manuell broms. När jag var framme i Ropsten var trycket 84 Kps och det var nästan omjligt att bromsa. Det riktiga tåget kanske också är så här, men det verkar ju direkt livsfarligt. Borde den inte finnas typ en kompressor som laddar upp bromsarna? Har någon annan samma problem, och är det en inbyggd funktion i tåget eller bara en bugg? Jag har inte tänkt på problemet tidigare, men det har säkert funnits ändå.:) Tacksam för hälp!:grin:

tågfreak 96 2009-08-02 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager (Inlägg 92258)
Hej!!

Nu finns versionen beta 3 av min C20!!

http://forums.auran.com/TRS2004/foru...5&pagenumber=1

Finns många nya saker på den. En del är, en helt nytt hytt med en små bonus. Titta på länken och läser!

Enjoy :)!!

SV

du jag kan inte gå in där funkar inte kanske fel länk.

Romet12 2009-08-07 03:16

Svar Till: tågfreak 96
Citat:

Ursprungligen postat av tågfreak 96 (Inlägg 189223)
du jag kan inte gå in där funkar inte kanske fel länk.

Hejsan!
När du öppnar den där länken och får detta som svar:
Citat:

Warning: require_once(forums/auran/incHeader.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/forums/trainz/forum/global.php on line 4
, så betyder det att det är fel på aurans server.
Eller om det står något annat, som till exempel "Page not found" eller "Page doesn't exit" då betyder det att den där länken/Sidan inte finns längre.

Fråga Till: Svoyager

Hejsan! Vill inte störa, men bara undrar hur det går med bygged? Kommer den något mer av tåget (C20)?

SVoyager 2009-08-31 07:23

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 189440)
Svar Till: tågfreak 96
Fråga Till: Svoyager

Hejsan! Vill inte störa, men bara undrar hur det går med bygged? Kommer den något mer av tåget (C20)?

Hej ! Bygged har stoppat igen. TRS tar mycket tid att göra sin SP2 med TS2009... Jag hoppas att buggen med hytten ska vara fixat med SP2 men den tar forever.

Istället har jag börjat nånting nytt. Det är tyvärr inte nån svensk tåg men nån tunneltåg som låter vara intressant att göra. Ett fransk MI2N Altéo. Snygg tåg.

Jag ska snart uppdatera min websidan med nya information om denna projekt.

När TS2009 ska blir SP2 ska jag släppa det senaste C20 version och det ska vara slut versionen. Kanske nån svensk tåg igen efter denna projekt (MI2N är lättare än C20 att bygga för jag har mer erfarenhet med 3d, så allt blir mycket snabbare.)

Cheers!

Romet12 2009-08-31 07:43

Kommer det nya tåget som du kommer att göra vara gratis? :visslar:

SVoyager 2009-08-31 17:34

allt ska vara gratis. Jag ska aldrig göra payware. Bara donationware, men allt är gratis.

Bombardier Train 2009-08-31 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager (Inlägg 190694)
Hej ! Bygged har stoppat igen. TRS tar mycket tid att göra sin SP2 med TS2009... Jag hoppas att buggen med hytten ska vara fixat med SP2 men den tar forever.

Istället har jag börjat nånting nytt. Det är tyvärr inte nån svensk tåg men nån tunneltåg som låter vara intressant att göra. Ett fransk MI2N Altéo. Snygg tåg.

Jag ska snart uppdatera min websidan med nya information om denna projekt.

När TS2009 ska blir SP2 ska jag släppa det senaste C20 version och det ska vara slut versionen. Kanske nån svensk tåg igen efter denna projekt (MI2N är lättare än C20 att bygga för jag har mer erfarenhet med 3d, så allt blir mycket snabbare.)

Cheers!

Efter att du har byggt den franska tunnelbanan, så kanske du vill bygga SL X60 och så kanske någon bygger nå'n pendeltågslinje. (SL X60 är pendeltåg) Ostkustbanan finns ju redan så något att köra på finns det ju redan. :)

bönan 2009-08-31 21:28

Eller en snygg Rc6-hytt? Nej, jag ska inte tjata, självklart väljer du själv!:)

SVoyager 2009-08-31 23:08

en X60 var nånting jag ville göra och jag tror att jag ska göra den i framtiden.

Men X60:n är mycket svårt att göra. Evrything is round on that train, round = lots of polygons = lots of work. The MI2N is a bit more squary so that makes it easyer to build

SVoyager 2009-09-01 02:23

Jag pratade om hur SP2 tog lång tid. Den är äntligen slut idag (någon hörde mig lol). Jag provar den ikväll

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:29.