![]() |
Citat:
|
Ursprungligen postat av Bombardier Train:
Citat:
|
La in uppdateringen v. 10, men när jag hade installerat den så syns den inte. Varför? Är det någon fil som man behöver ändra eller ta bort innan man lägger in den? Behöver man ha alla uppdateringar som finns innan, eller kan man hoppa upp från v. 1.4 till v. 10?
Har en annan fråga också: Var finns stationerna Hornstull och Mariatorget att ladda ner? Är de som gör glapen som jag nämnde tidigare. Tack på förhand! :) |
v.10 !??
vi är på beta v1.56a. ---------- lite nånting som handlar inte om tåg men ialla fall: Jag upgraderar lägenhet ;-). nu: http://www.headwayltee.com/hea12.html om 3 dagar ska det vara: http://www.domainedebrugnon.com/VisiteVirtuelle.html det kostar mycket mer but its worth it! can't wait!! |
Citat:
|
Hej! Jag upptäckte en konstig sak ikväll när jag körde ett 3-vagnars C20 mellan Fruängen och Ropsten (Jag använder V1.4 av C20 i TRS 2006 UTAN SP1 i Windows Vista Home Premium SP2. Nu ni som klagar på att ni aldrig får veta vilka versioner man har när man ber om hjälp...;):D;)). Iaf, så medan jag körde, så sjönk HB-trycket, dvs huvudbehållarens, tryck. Från ca 800 Kps till ca 85. Samtidigt tog bromsarna sämre och sämre. Både ATP-broms och manuell broms. När jag var framme i Ropsten var trycket 84 Kps och det var nästan omjligt att bromsa. Det riktiga tåget kanske också är så här, men det verkar ju direkt livsfarligt. Borde den inte finnas typ en kompressor som laddar upp bromsarna? Har någon annan samma problem, och är det en inbyggd funktion i tåget eller bara en bugg? Jag har inte tänkt på problemet tidigare, men det har säkert funnits ändå.:) Tacksam för hälp!:grin:
|
Citat:
du jag kan inte gå in där funkar inte kanske fel länk. |
Svar Till: tågfreak 96
Citat:
När du öppnar den där länken och får detta som svar: Citat:
Eller om det står något annat, som till exempel "Page not found" eller "Page doesn't exit" då betyder det att den där länken/Sidan inte finns längre. Fråga Till: Svoyager Hejsan! Vill inte störa, men bara undrar hur det går med bygged? Kommer den något mer av tåget (C20)? |
Citat:
Istället har jag börjat nånting nytt. Det är tyvärr inte nån svensk tåg men nån tunneltåg som låter vara intressant att göra. Ett fransk MI2N Altéo. Snygg tåg. Jag ska snart uppdatera min websidan med nya information om denna projekt. När TS2009 ska blir SP2 ska jag släppa det senaste C20 version och det ska vara slut versionen. Kanske nån svensk tåg igen efter denna projekt (MI2N är lättare än C20 att bygga för jag har mer erfarenhet med 3d, så allt blir mycket snabbare.) Cheers! |
Kommer det nya tåget som du kommer att göra vara gratis? :visslar:
|
allt ska vara gratis. Jag ska aldrig göra payware. Bara donationware, men allt är gratis.
|
Citat:
|
Eller en snygg Rc6-hytt? Nej, jag ska inte tjata, självklart väljer du själv!:)
|
en X60 var nånting jag ville göra och jag tror att jag ska göra den i framtiden.
Men X60:n är mycket svårt att göra. Evrything is round on that train, round = lots of polygons = lots of work. The MI2N is a bit more squary so that makes it easyer to build |
Jag pratade om hur SP2 tog lång tid. Den är äntligen slut idag (någon hörde mig lol). Jag provar den ikväll
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:29. |