Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Wasso 2009-11-01 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 195651)
Jägarna har stjutit för mycket. :eek:

Haha, synd att det inte gick :(

Totte 2009-11-06 07:32

Status

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, så här långt är Trollhättanrutten byggd. Det som är färdig landskap hela Norge, Öxn-Uddevalla, Öxn-Vargön och Öxn-Upphärad. Signalerna ser ni redan på de röda prickarna.
Ja, det är långt kvar än och jag jobbar för fullt än så länge. :)

marmar 2009-11-06 16:05

Hej! Hur vet du hur många spår det är på stationerna eller på mötesspår?:)

Totte 2009-11-06 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 196084)
Hej! Hur vet du hur många spår det är på stationerna eller på mötesspår?:)

Jag har rest och fotat i Norge och Sverige. En forummedlem har hyttfilmat åt mig. så jag vet en hel del. Jag har även använt den berömda Enirokartan med flygfoto och Utsikt. Mkt bra hjälp!

bönan 2009-11-06 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 196087)
Jag har rest och fotat i Norge och Sverige. En forummedlem har hyttfilmat åt mig. så jag vet en hel del. Jag har även använt den berömda Enirokartan med flygfoto och Utsikt. Mkt bra hjälp!

Håller med om att Enirokartan är ett bra hjälpmedel! Dock kan flygfotona vara lite lågupplösta ibland, men det är i allmännhet inget större problem.:)

marmar 2009-11-06 16:44

Okej då förstår jag:)

Totte 2009-11-06 18:52

2 bifogad(e) fil(er)
Här är ett par bilder som jag vill visa om hur signalerna påverkar lokets ATC-systemet.
160km/tim är ruttens STH och det visar så på ATC. Det är i mellerud.
Andra bilden nalkar loket Brålanda visar ATC 40km/tim (brandgul färg) och det betyder att det är stickspår.
Så allt funkar perfekt.

bönan 2009-11-06 20:21

Snyggt Totte! Men har inte rutten streckor med STH 200 km/h?:)

Erik.H 2009-11-06 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 196108)
Snyggt Totte! Men har inte rutten streckor med STH 200 km/h?:)

Svar: Nej. Jag tror inte ens att dom norska motorvagnarna som är godkända för 210km/h (i Norge) kör snabbare än 160km/h i Sverige.

Dock så var det något ställe söder om Älvängen där de fick köra några km snabbare i kurvorna eftersom det är ett S-tåg men nu tror jag att det håller samma hastighet som loktågen. Kanske blir en annan femma när det är dubbelspår på hela sträckan. Vi får väl se vad som händer :)

LasseJ 2009-11-06 21:58

Totte,
Ett fantastiskt arbete!
Ni är ett litet fåtal, som med all den skicklighet som krävs, all den känsla som finns och all den generositet som ni visar bygger dessa fantastiska avbildningar av verkligheten. Om det så tar 2 år, 4 år eller tills jag går i pension, är resultatet väl värt att vänta på. Jag lyfter på hatten för Er som har förmågan att skapa detta!

hälsar en som bytt stålhjul m ot gummi, av många och långt tillbaka skäl..

Lasse J

Totte 2009-11-06 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av LasseJ (Inlägg 196117)
Totte,
Ett fantastiskt arbete!
Ni är ett litet fåtal, som med all den skicklighet som krävs, all den känsla som finns och all den generositet som ni visar bygger dessa fantastiska avbildningar av verkligheten. Om det så tar 2 år, 4 år eller tills jag går i pension, är resultatet väl värt att vänta på. Jag lyfter på hatten för Er som har förmågan att skapa detta!

hälsar en som bytt stålhjul m ot gummi, av många och långt tillbaka skäl..

Lasse J

Tack Lasse!
Va rörd jag blev!

Traingoal 2009-11-07 17:01

Hej Totte.

Mycket fina bilder från din rutt,bra gjort :tumupp:

Bygg i din egen takt och när du vill själv och har tid. :grin:

Hmmm,ojdå dags för min antidräggeltablett :rolleyes:

Ha en trevlig helg :D

Mvh. Traingoal

marmar 2009-11-08 16:52

Hej! till Totte eller nån som vet. Jag undrar hur många mötesstationer det är mellan Trollhättan- Göteborg vad dem heter. Helst i ordning

Totte 2009-11-08 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 196308)
Hej! till Totte eller nån som vet. Jag undrar hur många mötesstationer det är mellan Trollhättan- Göteborg vad dem heter. Helst i ordning

Trollhättan, Velanda, Upphärad, Nygård, Alvhem, Älvängen, Bohus, Surte och Gbg.
Enligt din profil så äger du bara TRS2006. Har du skaffat nyligen MSTS?

Bombardier Train 2009-11-08 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 196313)
Enligt din profil så äger du bara TRS2006. Har du skaffat nyligen MSTS?

Hur vet du att han har skaffat MSTS? Han skriver ju inte det i inlägget precis. Men det är kul om fler skaffar MSTS, nu kan man nog få det ganska billigt också. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.