Heh Tatra fra Russland og i Moskvafarger, i Riga? Interresant. Resten av skjermbildene skal jeg ei kommentere. De lever ikke opp til mine standarter.
|
Citat:
Du har precis avslutat ditt inlägg (som i mina ögon, är en ända lång dryg kommentar) med en riktigt dryg kommentar om att bilderna inte är bra nog för dej. Och i meningen före, så skriver du, att det är just det du inte ska göra, kommentera bilderna!!?? Och vadå din standard? Du som bara visar upp andras bilder, är det som är "din standard"? Ska man kritisera andra, så ska man komma med konstruktiv kritik. Hur ska "Varis" t.ex, veta vad det är som inte håller nog "hög standard"? Om man bara pratar i nattmössan, och är dryg (precis som du), ska man bara ge f*n i att posta sådana inlägg istället. Då slipper dessutom sådana som jag, bli förbannad och irriterad. ---------------------- Varis: Ser inga som helst fel på dina bilder. Sen spelar det ingen roll om spårvagnarna hade varit från Indien heller ;):). |
Citat:
Vad är där för fel på dom bilderna. Jag tycker dom ser mycket bra faktiskt. Är det inte lite det som är tjusningen med Trainz. Man kan i princip bygga vad man är intresserad av. Sen om det inte blir till 100% som i verkligheten, så vadå. Den banan jag håller på. Har jag en T43:a som går och växlar i BNSFs färger. De du. |
HTML-kod:
En viktig påpekning! Du får INTE visa bilder som innehåller klotter |
Citat:
|
Snygga bilder allihopa. :tumme_upp: :tumme_upp: :tumme_upp:
__________________________ Varis: Inget fel på dina bilder och sedan tycker jag att man aldrig ska gnälla när rutten inte ens är klar. Snyggt. Skulle gärna vilja ladda ner den när den är klar. :tumme_upp: :) |
Citat:
|
:)Ekan vart finner man maskros gräs mm
|
Citat:
:godnatt: |
[quote]Ursprungligen postat av Henrik L
En viktig påpekning! Du får INTE visa bilder som innehåller klotter![quote] Ursprungligen postat av Bambistor Citat:
|
Citat:
Planeras den komma ut på som bana sen? :) |
Citat:
|
En annan har nyss vänt tillbaka dygnet efter viss övertid....
hoppas chefen ger mig OB :kora: |
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Skickade ut några gubbar (bilderna) som kollmätte, och dom kom fram till samma sak :D:D. Såg att du funderade på V5-loket (oxå på bilderna), det/dom finns här i downloads-delen, men det lär nog komma uppdateringar på dom snart :). ---------------------------- #4275 Baloo: Maskinhallen "D64 Red Hall" finns här http://dikobraz64.xf.cz/ under "Budowy/Prumyslove". ---------------------------- #4273 Bengan: "Kackerlackerna" finns här http://www.hp-trainz.de/html/Geschen...y_2009_EN.html, fast man kallar dom för Chevor istället, av någon underlig anledning (själva meshen heter i.a.f "cadd.im") :). ---------------------------- #4288 Gunter2: Är lite osäker på vilka maskrosor du menar, men är ganska säker på att det är något som finns på DLS, om man söker på "JVC"/användarnamn "Jankvis". |
Red hall
Hittade den Ekan tackar:tumme_upp:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Hittade lite nya saker. Något som heter Roadrail.
Så en sådan terminal fick man se till att ha. Den sista bilden är på Trailer lastare. Den ingår i HP Intermodol. Men det objektet är 3 baseboards stort, för stort för mig. Är det någon som vet om man kan finna en sådan maskin som objekt?? |
1 bifogad(e) fil(er)
Finns en på DLS som heter "JCAR TOPLIFTER".
Den är väl i minsta laget kanske, men den ända som jag har lyckats hitta. |
1 bifogad(e) fil(er)
Den funkar bra till detta Ekan. Tackar
|
1 bifogad(e) fil(er)
En Motortralla har nyss passerat den tåg&bil-kombinerade bron i Gunshöga :) Som det syns är landskapet inte ett dugg klart, kan inte längre spela TRS i mer än ca 10 min längre, och på det hinner inte mycket byggas.
//Jocke :) |
6 bifogad(e) fil(er)
En uppdatering av min Riga spårvagn bana jag bygger på just nu.
Spårvagnen korsar Tallinsgatan. Den rödgula målningen finns inte kvar nu för tiden. Den försvann runt år 2000. Idag har man istället en blåvit färgläggning och reklammålningar. Kommer att måla om vagnar till rätt färg sen. :) Bifogad fil 39447 Bifogad fil 39448 Bifogad fil 39449 Bifogad fil 39450 Bifogad fil 39451 Förorten Jugla, spårvagns sluthållplats och vägen A2 som leder in och ut från staden. Bifogad fil 39452 |
Varis Statoil + Auchan (Ашан) sammen? Du overgår deg selv. Har du prøvd "Rustram" spor og kontaktnettverk? Og hvor fikk du trikk/trolleybuss kryssning fra?
|
Tackar ekan, bilderna var verkligen svar på tal...
Just nu saknar jag några V5 eller liknande, sen har jag funderat lite på lastbilar och sådant, en Y-buss har jag, några blåljus-fordon men, jaja jag ska nog ta o bygga vidare här nu. Tips på var jag hittar en V5 eller annat kul så får ni gärna hojta. |
Snyggt Varis...
Snyggt byggt... en stilla undran vart hittar du husen... exempelvis det som finns på "Tallinsgatan"...?
|
Silwervolf: Statoil ska finnas där. "Asan" ärligt talat var en nödlösning så här länge. Egentligen finns det en annan stormarknad där. Men den här passade bäst så här länge. Ledningar för trolleybus hittade jag på http://trainz-railroad.ucoz.ru/. Dom fanns med i en bana som man kan ladda ner. Man får massa fina grejer med. Trafikljus, ledningar, spår. Lampor, massa hus. Och tror att jag har använt just "rustram" paketet. Det heter så i Surveyor. :)
Stina: det finns grymt fina hus på ovanstående länk. http://trainz-railroad.ucoz.ru/ husen som du pratar om hittade jag på någon polsk sida. Kommer inte ihåg just vart men sök på kamienica på DLs så kommer dom nog upp. Andra bra sidor är http://www.spaintrainzrutas.com/ http://carcazzz.ucoz.ru/ |
Tack för tipset...
Citat:
|
Dom länkarna tackar vi för!
|
8 bifogad(e) fil(er)
Lite landskapsbilder mm, där godståg 987 passerar Barmark, Tränaby och Byxele bl.a :D:D, på sin väg norrut, på stambanan.
|
7 bifogad(e) fil(er)
Och några till, på samma tåg, på samma ställen :).
|
Oj oj! Va du har gjort bra jobb med rutten. Det ser ut som på riktigt. Du slår mig med min rutt.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
------------------- Oxå några bilder på TGOJ med ämneståg, som lämmnar Buleå :D en tidig morgon, för resa söderut på samma stambana som tidigare :). |
fy f*n vad snyggt:drool::):tumme_upp:
|
Hej Ekankal !
Om det fanns en smiley som visar en stor suuuck så är det precis så. Jag suckar och stönar och trånar efter din bana. :drool: Den är helt enkelt överväldigad fin. Själv kämpar jag vidare på mitt jätteprojekt. Bara elektrifieringen är ju grymt jobbig, även om jag fått en viss rutin på det hela (Se länk). Men ack, så långa sträckor att sätta ut stolpar längs med och dra ledningar. Envis som jag är vill jag inte "fuska" med den lättare varianten. Ni vet "Old 1t" och "Mod 1t" och allt va' de' heter. Hälsningar |
Hei dette ser mega bra ut.:grin::tumme_upp::applad:
|
Hej Ekankal!
Är vägarna en egen ommålning, eller ? Är också intresserad av det där rälsskyddet, eller vad man nu ska kalla det, som man ofta ser på broar över järnvägar. Liknar en typ av förhöjt staket, vilket det kanske också är. Det brukar också finnas en variant av skydd som sticker ut under bron över spåret, om du förstår vad jag menar. Och som sagt, det tål att upprepas, du är en mästare på att få fram realistiska landskap - även utan DEM och HOG och annat :grin: Hälsningar President Ben |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Vägarna är dom som börjar på "SD.1.2 Bstr....", är inbyggda i spelet. Det förhöjda "staketet"/skyddet finns som splines (se bilden) här http://rawer.euweb.cz/spline/spline.html. Finns även som objekt (på dom tidigare bilderna), tyvärr har jag döpt om det själv, så jag har inget originalnamn, men "asset-filnamne" är "most_pletivo_nad_tratou", och ska finnas här någonstans http://trainz.dino.sk/sk/index.html. Skyddet (plåten?) som sticker ut från själva bron på bilden (har jag oxå hittat på ett eget namn till) ska finnas här http://www.ibertrainz.eu/. Ang. elektrifieringen (med STW-Tomas "riktiga" luftledningspaket), kan jag bara hålla med, det är verkligen tids- (och tålamods-) krävande. Allra jobbigast är det när man kommer till stationer/bangårdar, och ska pussla ihop morabryggor eller fackverksbryggor till att passa alla möjliga och omöjliga bredder å varianter till spår som grenar hit å dit, å de' ska vara zickzack, upper å under-inner å ytter-trådar, å f*n vet allt ;):D. Det tog ett tag innan man hade lärt sej (utantill) vart, och när, man ska använda alla typer av utliggare, trådar osv. Men det är mödan värt, tycker jag i.a.f. |
4 bifogad(e) fil(er)
Ekan: Ja det finns väl bara ett ord, wow:tumme_upp:
En underlig sak förresten. Jag undrade var du fått tag i en maskinhall. Du hjälpte mig med länken, hittade den. Hämtade hem den. Och installerade den i spelet. Då!! visade sig att jag redan har den installerad:oskyldig:. Varis: Din spårvagnsrutt ser väldigt trevlig ut. Man kan nästan höra dom skramla fram genom staden. Har själv detaljerat lite. Kontoret på fraktbolaget, har fått lite trevligare omgivningar. Även chaufförerna har fått någon plats att sitta på innan dom får köra in på området. Mycket trafik, kvällståget skall avgå snart. |
Tack Ekan ! Du är en outgrundlig källa till inspiration för oss alla :ber:
Att du får tid till allting, dels köra tåg, dels bygga, dels läsa alla våra önskningar, frågor och inlägg och samtidigt har du säkert en massa andra saker att göra. Du är en pärla :tumme_upp: Hälsningar |
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Och pärla, det var det nog en evighet sen hon kallade mej ;):D:D. -------------------------- Det icke helt obekanta 1290, för dagen släpandes på ett tomt motortransport-tåg, på väg söderut på stambanan. |
Citat:
undrer på hva slags ground texture du bruker under spåren der? Har det samme spårpacket från RTS, så det er fint å ha noe fint groundtexture! ;):D |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Det är egna ommålningar. Ska kolla om man kanske kan få ett tillstånd att ladda upp dom, om du (ni) är interesserad (bara jag kan komma ihåg vad det är för org. jag har målat om ;):)). Spåren är faktiskt mina "Rals m spik", som finns här i downloads-delen, + att det finns uppdaterade versioner på DLS (sök på samma namn). EDIT: Ursäkta, såg nu att spåren du hänvisade till visst är RTS, men det är även egna ommålningar på marktexturen där oxå. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:50. |