Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

bönan 2013-07-24 00:39

Grattis i förskott!:grin: Har några månader kvar jag... :rolleyes:

Dson 2013-07-26 16:32

Semestern är över, mer eller mindre. Tror jag i alla fall. Men fy för vilken härlig semester jag har haft! Tillsammans med en god vän - tillika skribent här i forumet - har jag varit iväg på en tågresa utöver det vanliga; En resa med Inlandsbanan från Mora hela vägen upp till Gällivare varpå det blev besök i Kiruna, Luleå och Umeå. Många mil och många timmar på tåg har det således blivit, med många intressanta människor och många minnen att komma ihåg.

Och jag kan bara fortsätta att säga som jag alltid har sagt;

Norrland <3

bönan 2013-07-26 18:06

Ah, Inlandsbanan är alltid en trevlig upplevelse... Speciellt norr om mina trakter, fast det kan vara en något partisk åsikt då jag har pendlat sträckan Mora - Orsa några gånger för mycket...:visslar:

Dson 2013-07-27 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 279313)
Ah, Inlandsbanan är alltid en trevlig upplevelse... Speciellt norr om mina trakter, fast det kan vara en något partisk åsikt då jag har pendlat sträckan Mora - Orsa några gånger för mycket...:visslar:

Lätt att ha det. Personligen älskar jag just Norrland väldigt mycket och framförallt Jämtland då, efter mina år i Åre samt Östersund.

Allt söder om Svenstavik i de trakterna är för mig mest en transportsträcka...;)

bönan 2013-08-02 02:08

Gamla glänsande amerikanare i all ära, men när SJs InterCitytåg nummer 48 med Rc6 1353 främst och med dundrande blockbromsar rullar in till Rättvik en vacker sommarkväll med Siljan i bakgrunden, då ryser jag av lycka... :drool:

Erik.H 2013-08-04 13:12

Fick prata norska hela dagen igår när jag var ute å spottade på Arlanda! :Yeah::tumme_upp::grin:

Mikey 2013-08-04 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av Erik.H (Inlägg 279568)
Fick prata norska hela dagen igår när jag var ute å spottade på Arlanda! :Yeah::tumme_upp::grin:

Skön svengelska... ;) Jag tycker ofta att det är norrmän ute på Arlanda och spanar på flygplan. Flera gånger bara nu i sommar har jag fått lära mig lite norska medan jag sitter bredvid landningsbanan...

bönan 2013-08-10 18:32

På den lokala flygdagen på Mora-Siljan flygplats erbjöds "spaka själv"-uppstigningar i flygklubbens Cherokee. Uppenbarligen imponerad av koordinerade svängar och nästan perfekt hållda 2000 fot fick jag själv sätta ner maskinen på asfalten. Instruktören rörde inte ens ratten. Häftigt... :drool:

bönan 2013-08-13 20:58

Och i svallvågorna av detta vill det sig inte bättre än att jag ska ta flygcert, PPL. En dröm går i uppfyllelse, inte illa alls! :grin::grin::grin:

Erik.H 2013-09-11 11:57

Först- Höst :tumupp::Yeah:

Andra: GTA V - Bye bye social life :Fnissa::Yeah::vinka:

Totte 2013-09-11 12:38

Igår kom efterlängtade 18mm regn!:Yeah:

stickanw 2013-09-26 23:55

Totte. Det var kanske Erik H som spottade på Arlanda. :)

Stickanw

Jockes 2013-11-06 01:15

Hmm, inser att det är mindre än en månad till man är 18 år! :) Tiden går så sjukt fort, och nu ska vi ha ADR-utbildning i 5 dagar här framöver. Dock är inte allt positivt, efter 2 år tog förhållandet slut förra veckan... men man får försöka se det positiva också! Var väl troligen bäst för alla inblandade.

Får man säga grattis ännu till hammar'n än förresten? Nu borde du väl ha hunnit bli pappa, har ju gått ett tag sen du skrev att det var nära! :)

rac_hammer 2013-11-06 17:56

jockes grattis i förskott :) Jo blev pappa för 2,5 vecka sedan :) helt fantastisk känsla :)
beklagar det med tjejen... tro mig även om det suger just nu kommer det bli lättare och du kommer träffa nån ny eller så blir ni ihop igen...det ger sig med tiden även om tomheten är jätte jobbig i början...det vet jag.. been there.. men fortsätt kämpa på det blir det bättre med tiden. jag e 27 och haft mina upp och ned gångar i kärlekslivet men så en dag kommer du träffa henne med stort H! i mitt fall var jag 26 när jag träffade henne ;)

ADDE 2013-11-15 21:15

Jag o mitt hissintresse är på TV igen!

http://www.svtplay.se/klipp/1606323/...b=klipp&sida=1

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:54.