Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tane (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35225)

spyfrog 2015-10-24 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 298401)
... på det jag kallar "sisyfos-arbete". På bilden ser ni att jag "lyckats"? skapa över 2500 assets till TS2010 och tidigare. Nu skall dessa in i TANE - rättas och fixas. Hur lång tid kommer detta att ta ????

Kan bara önska dig lycka till lan, ett jättejobb :-) .
En fråga bara - du är väl medveten om den online DRM som TANE har va? dvs att om N3V t.ex går I konkurs och man inte längre kan koppla upp sig emot deras servrar eller om de helt enkelt vill stoppa dig från att använda TANE för att t.ex du ska köpa nästa version så kan du inte fortsätta använda TANE.

N3V verkar inte ta bort detta DRM trots stora protester. det är nog för att TANE inte ska bli använt hos mig, oavsett hur det funkar. Jag vill själv bestämma vilka program jag använder.

så det jag egentligen påpekar är att allt ditt jobb med att konvertera dessa 2500 modellerna kan bli helt värdelöst om N3V säger så eller går i konkurs

lan 2015-10-24 21:33

Jaha,
om man nu har en fungerande TANE och inte är uppkopplad mot internet hur fasiken skall N3V eller icke-N3V då stoppa mig från att använda det????

korvtiger 2015-10-24 23:46

DRM är borttaget i nyare builds.
https://support.trainzportal.com/ind...ree-or-offline

lan 2015-10-25 16:33

Det ante mig för jag har ofta jobbat offline utan att TANE stannat.

Bengan 2015-10-26 15:41

1 bifogad(e) fil(er)
Nu är jag inte med här.

Har gjort lite cdp-filer på gammalt svenskt material, som jag har haft installerat på TS2010 och som jag hoppas kunna fixa till så att det fungerar i Tane.

Dom här prylarna, kan jag inte köra commit på och vad menar dom med Payware. Vill dom, att vi ska betala för dessa gamla objekt, så att vi kan köra commit på dom. Objekt som är gjorda utav LLJ (Lars Ljungberg) kuid 30671 och By_Pell (Pelle Lindholm) kuid 83969 och som finns med på Svenska Tåg-skivorna gratis. OK, Builden är då 1.5 på dom, men betala för något så gammalt, bara för att det har blivit uppdaterat gör mig förbannad. Undra om Lasse eller Pelle, får någon del utav kakan. Då det är dom som har gjort objekten.

Eller så är det jag, som har missförstått allting.

lan 2015-10-26 15:56

1 bifogad(e) fil(er)
Tjosan,
att de skulle vara "Payware" är obegripligt? Jag skall kolla lite och återkommer om jag inte omkommer!

EDIT:
Jag laddade ner ett Warehouse från DLS och inga problem att clona och ändra.
Det kanske är så att om du försöker installera nåt som redan finns på DLS så protesterar CM. Du måste nog ladda ned det först och sen editera.

Bengan 2015-10-26 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 298509)
Tjosan,
att de skulle vara "Payware" är obegripligt? Jag skall kolla lite och återkommer om jag inte omkommer!

EDIT:
Jag laddade ner ett Warehouse från DLS och inga problem att clona och ändra.
Det kanske är så att om du försöker installera nåt som redan finns på DLS så protesterar CM. Du måste nog ladda ned det först och sen editera.

OK.

Kanske bara blir så, när det finns nyare uppdaterat matrial på DLS. Blev lite orolig, att dom helt plötsligt vill att man ska betala för gamla grejer.

Gör ett test och laddar hem det hela från DLS, när jag har installerat Tomas och Svenolovs prylar. Så att jag kan kolla upp Korvens semaforer.

lan 2015-10-26 16:37

Du gör ett jättejobb Bengan! "Hundholmarna" hägrar som oaser för dig :tumme_upp:

Bengan 2015-10-26 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 298511)
OK.

Kanske bara blir så, när det finns nyare uppdaterat matrial på DLS. Blev lite orolig, att dom helt plötsligt vill att man ska betala för gamla grejer.

Gör ett test och laddar hem det hela från DLS, när jag har installerat Tomas och Svenolovs prylar. Så att jag kan kolla upp Korvens semaforer.

Gick inte att ladda hem från DLS, men det var inte så konstigt.

Objekten är inbyggda i Tane och det var bara att köra Revert på dom.

CGD 2015-11-03 11:53

Jag har nu uppdaterat TANE till build 78660. Jag har inte installerat något extramaterial men ändå finns där massor av Base, Faulty, Missing dependencies och till ock med sådant som är listat som Payware. Men det finns också sådant som är listat som Installed payware vilket låter märkligt med tanke på att jag inte har köpt något till TANE och inte heller installerat något.
I tidigare Trainz kunde man ju ladda hem alla saknade saker hur göt man i TANE?

Det ser ut att vara värre än så. Det går inte att starta TANE. När jag startar så fylls hela skärmen av ett rosa, grönt och vitt skimmer och så blir det inte mer.

lan 2015-11-03 16:56

CDG, kolla inställningar, DirectX (inte OpenGL) m.m.

Jag har just blivit "antagen" som beta-tester av Patch 1, just nu build 79199, och i den blir hela världen svart i OpenGL men OK i DirectX.

Min intention är att testa så mycket jag hinner av vårt rikliga svenska material.
Men jag är väl rätt ensam så det blir nog inte så mycket :vinka:

Bengan 2015-11-03 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 298655)
CDG, kolla inställningar, DirectX (inte OpenGL) m.m.

Jag har just blivit "antagen" som beta-tester av Patch 1, just nu build 79199, och i den blir hela världen svart i OpenGL men OK i DirectX.

Min intention är att testa så mycket jag hinner av vårt rikliga svenska material.
Men jag är väl rätt ensam så det blir nog inte så mycket :vinka:

Är det i den patchen, som dom fick igång texturegrupperna i?

lan 2015-11-03 20:35

Vet inte än, men skall kolla med Korvtigers klotsar och återkommer!

EDIT:

Ja det funkar nu!!! Du kan fortsätta sola och dricka Cerveza, när du kommer hem har du säkert jobb !

Bengan 2015-11-04 05:02

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 298660)
Vet inte än, men skall kolla med Korvtigers klotsar och återkommer!

EDIT:

Ja det funkar nu!!! Du kan fortsätta sola och dricka Cerveza, när du kommer hem har du säkert jobb !

Låter Kanon.

Ingen Cervezas eller sol än:drool:. Men om en timme. så bär det av till Arlanda och till eftermiddagen, så blir det sol och både en och två och tre Cervezas:Fnissa:

CGD 2015-11-04 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 298655)
CDG, kolla inställningar, DirectX (inte OpenGL) m.m.

Var kan jag ändra den inställningen. Under Trainz settings hittar jag inget.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:48.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009