![]() |
Hur snyggt som helst Lan :)
Det där ger en minnen från tiden som lokrep i mörby. |
Koppelpyssel ...
4 bifogad(e) fil(er)
... har pågått idag. Det är ett grannlaga arbete att få måtten rätt på de två olika koppeltyperna, men det börjar likna nåt nu.
Har även snickrat ihop ett antal G- och Oa-vagnar som "produkter". Bengans och Ekans förträffliga texturer kom till användning för att få variation :applad: Även Bears "Baklastare" har blivit en "produktlast" av den anledningen att just denna typ av last välte en vagn av spåret. Så går det med för hög tyngdpunkt och för hög kurvhastighet? (se Krister Persons bild nedan) :ide: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=116660 All "tågsammansättning" sker i Surveyor - försöken med lastning i Driver har jag gett upp :mad: Lite shots att titta på följer nedan: de tre första på "normalkopplade" vagnar och den sista på koppelstångskopplade... |
Ojojoj. Vad häftigt:drool: Det ska verkligen bli häftigt med överförnings vagnar till trainz.
|
Snyggt Lennart! Ska bli riktigt kul att köra detta (om jag nu får igång Trainz igen vill säga). Men rätt "produkt" som vänta väl väl ändå en dumper? ;) Fast vet inte om Volvo tillverkade även baklastare vid sin fabrik längs smalspåret.
|
Citat:
|
Citat:
|
Lastramp mm...
1 bifogad(e) fil(er)
Den lastramp som "hupfgeign" och "michael_h" gjort till ÖBB 760 mm var inte alltför svår att göra efter och "förvenska" till 891 mm.
Denna ramp lastar inte vagnar rent fysiskt på överföringsvagnarna men kan ändå var användbar för att gestalta denna operation. Bengan var inne på att kanske skulle gå att göra en fullt ut fungerande lastramp, men jag begrep aldrig hur det skulle gå till!!!??? Bilden visar lastrampen där en Z43 skjuter en Oa-vagn upp på en överföringsvagn. I bakgrunden en "normalkopplad" Tp med vagnar klar för avgång mot "Vadå Bruk" :Fnissa: |
Snyggt! Dock undrar jag inte om en vanlig överföringsramp bara bestod av bara lite spår upplagt på sliprar (och förstås sliprarna rälsen var fäst i)? Den där rampen ser nämligen väldigt lyxig ut ;)
|
Wow. Det ska bli kul att kunna "rampa" vagnar i trainz:ber: Om man vill köra iväg med ekipaget sedan så får man göra en annan session (det kan ju inte vara samma lokförare som rampar upp vagnarna som sedan kör iväg med dom)
Men jag måste säga det igen Wow:drool: |
Citat:
http://www.postvagnen.com/forum/inde...hread&id=20619 |
Citat:
EDIT: fler bilder på en ramp i Vara här: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...hread&id=27551 |
det finns väll också från smalspår till normalspår ramp?
|
Överföringsramp från smalspår till normalspår.
Finns en ny byggd i (Vk) Västervik. Byggd 2004 föra att kunna transportera vagnar till och från dåvarande BG Lakering som gick i konkurs 2011.
|
Överföringspaketet inför RELEASE ...
4 bifogad(e) fil(er)
Först ett Tack till Jockes och andra som tillfört synpunkter under byggets gång!
Sen ett tack till korvtiger vars spår jag vidareutvecklat till ett synligt och två osynliga "rampspår". Dann ein grosser Danke an die zwei Österreicher, "michael_h" und "hupfgeign" welcher "Rollwagenanlage" und "Rollwagen" waren meine Vorbilde!!! ___________________________________________ Det mesta kommer väl att kretsa kring Lastningsrampen som är ett "scenery-object" som sätts ut i Surveyor, vrids och flyttas m.m. Resten blir användarens sak! Överföringsvagnen + alla koppel (som också är vagnar) fordrar lite träning för att koppla ihop rätt! (se bifogade bilder) De normalspårsvagnar som är produkter är 3 G-vagnar + 6 O-vagnar (både tomma och lastade). (Fler går att tillverka "mot förskottsbetalning" :D |
Vackert lan:tumme_upp::ber::applad: Men jag saknar kopplenas boggey:confused: Vet du vart man kan få tag på den
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33. |