Citat:
|
|
Carlstad Jernvegar
3 bifogad(e) fil(er)
Hej och god fortsättning!
Jag har hållit på att bygga på en förlängning av BHJ i elektrisk version. Är nu uppe i en bana som går runt och är 31,7 km lång. Den är inte helt färdig ännu, men till säg 90 procent. Det som återstår är finliret kring själva "huvudstaden" Carlstad och områdena däromkring Gemla och Gemla Fabriker. Här är några bilder på banan. Bild 1 är från Bergaryd. Bild 2 är Hedebo med belysning. Bild 3 är Hedebo på dagen. Själva banan BHJ är inte förändrad i sig, mest lagt till lite mer hus och och vägar. |
5 bifogad(e) fil(er)
Så några bilder på nya stationer till BHJ-banans förlängning:
Bild 1 Mickenäs Bild 2 Infarten mot Carlstad Central som är huvudorten. Bild 3 FLygbild över Carlstad. Som synes finns mycket att göra Bild 4 Kreppe Bild 5 Naturområde strax innan Byxmåla |
1 bifogad(e) fil(er)
....coh slutligen Byxmåla. Är det okay att lägga ut den här även om jag använt mig av BHJ?
Hälsningar |
Vad heter de spåren???
|
Citat:
|
Citat:
Trevlig bana förresten! |
Det ser väldigt bra ut benkegbg :tumupp: :tumupp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
1989 eller 2001????????????
|
Snyggt Bengan!!:tumupp: :tumupp:
|
5 bifogad(e) fil(er)
Här nedan följer några bilder från min "Dalsbanan" som den heter, den följer sjöar och vattendrag ibland, och slättmark ibland.. Tyckte telefonledningen passade in så det blev något mer verklighetstroget från en gammal bana, men det blev det nog inte ändå..
Bild 1: En vy utmed linjen.. Bild 2: Såhults f.d hållplats, med plåtstins och kur o allt kvar, man funderar på att denna hållplats liksom Storsjöns hållplats att återöppnas.. Bild 3: Såghults stationhus Bild 4: På vissa ställen är det kurvigt i krökarna Bild 5: Storsjöns hållplats med gammalt stationshus kvar.. Banan går imellan Munkefors och X (har inte kommit på någon slutstation ännu) och ringlar sig fram genom landskapet.. |
En sommaridyll att drömma om i den mörka snölösa vintern. :)
mvh .... Mats |
Väldigt Snyggt Tobias och Mats!:tumupp:
Tobias: Jag har kommit på två namn för slutstationen(du får själv välja om du vill ha något av dom) , den kan hetta: Byholm eller Marieholm.;) |
Hej Tobias!
Jag brukar ta åt mig äran för mina små alster som jag själv skapar och därför döper åtminstone någon av mina stationer med anknytning till mitt namn. Så varför inte Tobbeholm eller något liknande? Jag har själv både Bengtaryd och Carlstad (då jag heter Carl Bengt) i mina anläggningar. Hälsningar |
1 bifogad(e) fil(er)
Tobiastorp, kanske?;) Tänkte närmast på Torbjörntorp där.
Passar på att visa en liten bild från en tjeckisk bana som jag byggde för ett tag sedan. |
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer en bild på ett godståg draget av ett Rc lok
|
Snyggt Alex! Mycket läcker. :)
|
Citat:
Trevlig bild iaf, ser ut att vara en fin bana..:) |
Citat:
Tack för era kommentarer! :) |
Ett rälsbusståg i Årstabruk. Vagnarna har egen hytt och eget ljud.
http://img411.imageshack.us/img411/9371/vt98wd7.jpg http://www.virtual-motive-division.c...topic.php?t=85 |
Tysklands motsvarighet till Y6:D;) Tackar och bockar för länken.
|
Citat:
|
Ett litet godståg på väg från det lilla sågverket med dagens produktion.
.... Mats |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Sevnolov... Jag fattar inte hur man instellerar din dörrkontroll... Jag försöker få in den i DC menun men den kmr inte in.... Hjälp tack!!!
En liten handmålad bild!! |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Hittade nyss en mapp med mycket gamla skärmdumpar:) Banan finns kvar, men den har legat i malpåse sedan länge.
|
Krille var fick du de där spårvagnarna??
|
Du gör så verklighetstrogna och mysiga städer Krille! :D
|
Tackar Arvid:)
Affe: De finns på DLS. Sök på "Nottingham tram" så bör de komma upp. Det finns flera varianter där endast destinationerna skiljer dem åt. Museispårvagnen hittar du en bit ned på denna sida: http://www.bahnwerk.com/index.php?id...g=DE&menuid=11 "Strab mit X meter hohem Lyrabügel" |
1 bifogad(e) fil(er)
Några Rm som får jobba hårt, då Dm3:or får lite vila.
|
Krille: Jag får en missing kuid från Nottingham Spårvagnarna,,,
Bengan: Vilka fina Rm Lok... Ser väldigt realistiska ut med de smutsen!! |
Och så kommer Rm också:) Mycket trevligt.
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Tre bilder från en bortgkömd bana som aldrig blev klar.
Ni känner kanske igen den. På första bilden var det den gamla stolpen ivägen ;) |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag gillar verkligen den sista bilden, Arvid:)
Själv lägger jag in en bild från min normalspårsversion av Roslags Näsby. Kontaktledningen får jag nog aldrig fason på:p |
tackar, jo visst kanske mina bilder är fina, mne de håller inte samma klass som dina ligger i!
Snyggt! :) |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Nästan två timmar före tidtabell rullar vut 76740 ut från Mora i riktning Älvdalen (Märbäck).
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:34. |