![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Kanske går att bredda den i SFM (Shape File Manager)? Vissa objekt går att ändra i storlek med det programmet!
Såg också i Tottes tråd om Trollhättan rutten, att Totte fått 50m höga bropelare av Micke321. Kanske vore nått till Skanstullsbron? Hör med Totte och Micke. |
1 bifogad(e) fil(er)
Japp, jag ska höra med Micke321 om bropelarna. Jag visar här en bild som visar hur stor rutten är just nu.:grin:
|
Jag är lite "inne" på att bygga blå linjen. Det är mycket urtråkigt arbete, med allt under jord, men det vore skönt att få det gjort. Sen får det, i af tills vidare, duga med standartstationen på blå linjen, eftersóm jag inte har fått någon respons på mina förfrågningar efter blå linjen-stationer. Men jag har i alla fall Kista.:)
|
Nu har jag en fråga: I verkligheten är ju den enda kopplingen mellan blå och övriga linjer vid Fridhemsplan. Men vill ni ha en vid T-Centralen också?
|
Citat:
Glöm inte Kymlinge! |
Citat:
http://www.ani3.dk/smiles04/smiles3/smi120.gif |
Citat:
Borde räcka vid Fridhemsplan, då man inte kommer hoppa mellan dessa vid vanlig trafik... |
Citat:
|
Citat:
Både bilder och spöktåget: Silverpilen. |
Nej, den enda kopplingen mellan blå och övriga linjerna ör vid Fridhemsplan. Och angående Kymlinge, det kan ju bli lite kul... Man kunde gjöra en spöktågsaktivitet!;) En fråga angående Kymlinge: Spåren finns ju, men stationen ligger ju inte på den vanliga linjen. Så är det växlar och sidospår in till stationen?
|
Nej, stationen ligger på vanliga linjen.. Kolla på Bombardiers länk! :)
|
Citat:
|
Ojdå, jag har också bara varit till Akalla en gång, och då måsta jag ha varit helt blind, för jag märkte inte Kymlinge alls!:grin:
|
Citat:
|
Jag hinner inte bygga så mycket på rutten just nu. Skolan slutar 14.30 och sen tar det ca 1 h att gå hem, och då brukar jag inte orka bygga. Och på helgerna är det ganska mycket annat som ska hinnas med. Men jag får se nästa vecka när det är sportlov, då kanske jag hinner bygga lite. Fast på onsdagen ska jag till Skottland, men lite hinner jag iaf. Blir kul att åka Flying Scotsman!:grin::grin:
|
Citat:
|
Jag har försökt att installera Tunnelbanerutten men den syns inte i MSTS när man väljer rutt. Dock ligger den i Ruttmappen, men inte i MSTS. Ska pröva en ominstallation av rutten. Sedan får vi se.
|
Du menar den gamla demoversionen? Då är det nog för att du måste göra en Path till aktiviteten i Activity Editor. Kolla också att du har laddat ner allt som behövs till rutten (står i tråden, är två filer) och kopierat allt från Trollhättanrutten.:)
|
Citat:
|
:grin::grin:Japp!:grin::grin:
|
Citat:
|
Du behöver inte göra en hel aktivitet. Gör bara såhär:
Stata Editors & Tools. Gå in i Activity Editor. Välj New Activity i menyn. Välj rutten Stockholms Tunnelbana. Nu ser du en karta över rutten. Öppna Service Editor. Välj New under Path. Välj namn och filnamn till din Path. Placera musen över den platts på spåret där du vill starta. Högerklicka. Välj Place Start Point. Välj namnen på den platts du avgår ifrån och vad stället du ska till ska heta. Det spelar ingen roll vad du skriver. Tryck på exit path editor. Välj ja i dialogrutan om att spara. Gå ur Activity Editor. Spara inte aktiviteten. Starta MSTS. Nu ska rutten finnas i menyn.:grin: |
"Du behöver inte göra en hel aktivitet. Gör bara såhär:
Öppna Service Editor." När jag öppnar Service-editorn så stängs editorn ner. :mad: Jag är säker på att jag har lagt filerna rätt och kontrollerat med Route Riter. |
Oj då. Vet inte vad det kan vara för fel? Kör du Vista? För då brukar Activity Ediror funka dåligt. Den gör iaf det för mig. Jag kan tyvärr inte göra en path åt dig, eftersom jag inte har kvar den gamla versionen av rutten. Men om någon laddar ner den och fixar en path kanske? Jag törs inte ladda ner rutten ifall det blir något fel med två rutter med samma namn.
|
Citat:
|
Patchen ska du lägga I ruttmappen, inte som en ny rutt. Skriv över de gamla filerna.:)
|
Citat:
|
Ok, nu har rutten kommit i ruttmenyn i MSTS men när jag klickar på rutten stängs hela MSTS bara ner direkt. Ska jag ändra upplösningen till 16 bitar när jag kör i MSTS?
|
Citat:
Varför stängs hela MSTS kan bero på att du har installerat nå´t galet. Eller så saknar du tåg som Aktivitet kräver. ( om du har Aktivitet installerat) |
Nu går det frammåt, så nu kan jag välja Stockholms Tunnelbana i listan men sedan när rutten laddas så saknar rutten dessa filer.
Filen ska sedan ligga i denna sökväg. 7WarEH 8.5 Om någon har denna rutt (som Totte, Bönan eller någon annan) kanske kan ladda upp dessa filer om de har lust." Jag kan inte hitta denna fil. Jag har letat i alla 6- originalrutter både i Shaps och texture. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har bara Strabafilerna. De här filerna skall gå till tågens Sound-mapp. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur lyder felmeddelande om 7WarEH 8.5? Sätt upp gärna bild.
Eller kanske skrev du fel namn, är det 7Wareh8.s? Det är jättenoga med filnamnen! |
Citat:
|
Som förklaring: Straba-filerna hör till tåget C5 Silverpilen och har inget med rutten att göra. Du ska klistra in ljuden i C5-mappen. Och som Totte säger, det är mycket lättare att förklara vad det är för fel om vi får se en bild på felmeddelandet.
|
Läste fel på meddelandet. Det skulle vara 7Wareh8.s som Totte skrev och här är en bild på felmeddelandet. Jag ska flytta Strabafilerna till C5 mappen också så ser jag vad som händer.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:38. |