![]() |
Helt sant. Denna är dessutom 4-växlad så den är ännu lite törstigare än den kunde ha varit. Man får väl helt enkelt undvika onödiga turer! ;):D
|
"Volvo Rullar" ;)
|
Så har man då röstat för första gången. Det blev Vänsterpartiet i riksdags- och landstingsval, i kommunvalet stod jag länge och tvekade mellan Socialdemokraterna och Centern. Socialdemokraterna för att de har styrt under lång tid med hyfsat resultat, Centern för att deras kommunalrådskandidat är en mycket skicklig politiker med vettiga åsikter. Till slut blev det blankt i kommunvalet för min del. Ska bli spännande att se hur det slutar ikväll! :)
|
Lyckades skruva i en varvräknare i bilen min idag. Känner mig som en mästermekaniker... ;):D
|
Bara bilåka nu? ;-)
Är du helt upptagen av din nya bil nu eller får du ibland tid över för dina härliga banbyggen?
Jag är nyfiken på att få köra Dalabanan och även på en eventuell fortsättning av Stockholmsbanan till Nynäshamn och Eskilstuna. Kanske även Enköping-Västerås. I mina planer för SWB-linjen ingår i ett långt senare skede att komplettera med avsnitten Kolbäck-Eskilstuna; Kolbäck-Tillberga och kanske ända till Sala. Vore underbart om man kunde knyta ihop dem med dina alster... Lycka till! Både med bilåkandet och banbygget. |
Nejdå nog pågår banbyggandet fortfarande, men som elev på sista året i gymnasiet är det sorgligt mycket tid som går åt till skolan. Men lite pular jag på med mina banor, både den svenska och mitt fiktiva Borawia. :)
|
Har precis sökt jobb "på riktigt" för första gången, tidigare har jag jobbat inom idrottsförening senaste fem somrarna. Nu har jag sökt till tågvärd på Inlandsbanan och hoppas verkligen på att det ska gå vägen! :grin:
|
Imorgon bär det av på en långhelg i England, alltid lika härligt att besöka det vackra landet! :)
|
Jobb!!
Äntligen efter 1,5 års arbetslöshet har jag fått en timanställning. Som snickare på en fabrik som tillverkar inrede till både Nimbus båtar och diverse olika butiker & företag. Riktigt trevligt att det går framåt :).
|
Citat:
|
JÄTTESTORT GRATTIS Micke!
Hoppas det blir många timmar. Var ligger företaget? Långt från Lyrestad och / eller Skövde? |
Tackar.
Jobbet ligger i Tibro. Några mil från Skövde.. Så jag, min tjej & ena arbetsledaren samåker varje dag. |
Citat:
|
Citat:
Betyder det att din tjej också fått jobb? I så fall dubbelt Grattis! Det är ni värda... |
Hon har just nu praktik. Men till 95% jobb i mars...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12. |