Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   C20 Till TRS 2006!? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11076)

Joel 2006-08-14 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
HEJ! Det finns ingenting i den menyn som heter Change Destination Sign
Den grej jag hittar är ju just DestSignTable som jag laddade ner enligt instruktioner, jag skrev i Add Destionation 19 Hagsätra och sparade det hela, sen gick jag till Driver Session, men skylten var inte ändrad fram på tåget eller vid dörrarna, vad är det som inte stämmer?
Mvh Johnny Nilsson

Du måste förrutom DestSignTable ladda ner Change Destination Sign <KUID2:206816:99003:1> och bocka för detta under Edit Session Rules > Driver Command i Surveyor.

Jonmpa 2006-08-15 15:35

Tack för det. Mvh Johnny Nilsson

Daniel 2006-08-15 16:50

Tnx, SV....

melin1971(avregistrerad) 2006-08-15 18:51

kanonfint tåg.

leoj 2006-08-15 22:27

hm.. lite svenska stationer skulle inte vara fel... tar en liten fototur på väg hem/till skolan

vad är standardhöjden (om ngn vet)?

eller SV vad är höjden till underkanten av dörrarna?

SVoyager 2006-08-20 05:23

Det är en bra fråga leoj.

Jag har gjort dem visuell (visually?) och har adjusterat med stationer som finns på trs. Att vara på exact skala var inte min största prioritet och är inte fortfarande men jag skulle göra det när jag ska vara i sverige nästa året då alla saker som var i större prioritet ska vara klart hehe.

SV

UP6936 2006-08-20 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
Tack för det. Mvh Johnny Nilsson

Observera att man inte skyltar linjenummer på C20, bara destination! Destinationen ställer föraren in med en tumhjulsomkopplare ovanpå vänster förarpanel. Där ställer man dock in även linjenummer och turnummer (omlopp) eftersom linjenumret visas på de s.k. IDTS-skyltarna på stationerna, alltså de ljusskyltar som ger info till trafikanterna. Infomrationen skickas också till signalsystemet för automatisk läggning av tågvägar, detta dock bara på Tub1 som har Siemens signalsystem LZB.

Om tåget inte går i trafik ställer man in en särskild kod som gör att IDTS-systemet visar INGEN PÅSTIGNING när tåget passerar stationer. Då ändras även tågets destinationsskyltar till "Ej i trafik" i ändarna och "INGEN PÅSTIGNING" på sidorna.

//Lars S

SVoyager 2006-08-21 10:06

Mikrofon?

Kvällens arbete :D

http://www.svoyager.com/files/mikrofon.mpg

Tyvärr är det omöjligt att animera mikrofonens "wire" i trs. Det är animerat på 3dsmax men fungerar inte med trs. trs kan inte animera några objekt som "changes shape" så blir det omöjligt att göra bättre än vad finns på filmen. Bra ändå.

ska göra höger sidan imorgon.

SV

Sparkfot 2006-08-21 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
Kvällens arbete :D

http://www.svoyager.com/files/mikrofon.mpg

Tyvärr är det omöjligt att animera mikrofonens "wire" i trs. Det är animerat på 3dsmax men fungerar inte med trs. trs kan inte animera några objekt som "changes shape" så blir det omöjligt att göra bättre än vad finns på filmen. Bra ändå.

ska göra höger sidan imorgon.

SV

Schysst att micken åker tillbaka när man stänger hytt dörren.:) Bra jobbat:tumupp:

Sparkfot 2006-08-21 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av UP6936
Observera att man inte skyltar linjenummer på C20, bara destination! Destinationen ställer föraren in med en tumhjulsomkopplare ovanpå vänster förarpanel. Där ställer man dock in även linjenummer och turnummer (omlopp) eftersom linjenumret visas på de s.k. IDTS-skyltarna på stationerna, alltså de ljusskyltar som ger info till trafikanterna. Infomrationen skickas också till signalsystemet för automatisk läggning av tågvägar, detta dock bara på Tub1 som har Siemens signalsystem LZB.

Om tåget inte går i trafik ställer man in en särskild kod som gör att IDTS-systemet visar INGEN PÅSTIGNING när tåget passerar stationer. Då ändras även tågets destinationsskyltar till "Ej i trafik" i ändarna och "INGEN PÅSTIGNING" på sidorna.

//Lars S

Kod för tub 1= 199
Kod för tub 2= 299
Kod för tub 3= 399
Om man ställer in någon av dessa koder får man Ej i trafik och "INGEN PÅSTIGNING"

SVoyager 2006-08-22 20:11

Har en liten fråga för ni.

Hur kör du C20:n på TRS?

CAB? DCC?

med tangentbord? mus? raildriver?

SV

Kristian 2006-08-22 20:25

Jag kör i DCC och styr med musen:)
//Kristian

Slash2 2006-08-22 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
Har en liten fråga för ni.

Hur kör du C20:n på TRS?

CAB? DCC?

med tangentbord? mus? raildriver?

SV

kör CAB, brukar oftast använda tangentbordet men i C20 kör jag med musen

Sparkfot 2006-08-22 20:32

Jag kör i cab mode och använder mus & tangentbord.
Svoyager: När kommer versionen där man kan ta loss hand micken?:)
Se det inte som något tjat utan bara en nyfiken fråga.:) Grymmt bra jobb du lagt ner f.ö!:tumupp:

vfp420b 2006-08-22 20:33

Kör med Cab Mode, annars går det inte att öppna dörrar etc..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55.