![]() |
Citat:
|
Tack för det. Mvh Johnny Nilsson
|
Tnx, SV....
|
kanonfint tåg.
|
hm.. lite svenska stationer skulle inte vara fel... tar en liten fototur på väg hem/till skolan
vad är standardhöjden (om ngn vet)? eller SV vad är höjden till underkanten av dörrarna? |
Det är en bra fråga leoj.
Jag har gjort dem visuell (visually?) och har adjusterat med stationer som finns på trs. Att vara på exact skala var inte min största prioritet och är inte fortfarande men jag skulle göra det när jag ska vara i sverige nästa året då alla saker som var i större prioritet ska vara klart hehe. SV |
Citat:
Om tåget inte går i trafik ställer man in en särskild kod som gör att IDTS-systemet visar INGEN PÅSTIGNING när tåget passerar stationer. Då ändras även tågets destinationsskyltar till "Ej i trafik" i ändarna och "INGEN PÅSTIGNING" på sidorna. //Lars S |
Mikrofon?
Kvällens arbete :D
http://www.svoyager.com/files/mikrofon.mpg Tyvärr är det omöjligt att animera mikrofonens "wire" i trs. Det är animerat på 3dsmax men fungerar inte med trs. trs kan inte animera några objekt som "changes shape" så blir det omöjligt att göra bättre än vad finns på filmen. Bra ändå. ska göra höger sidan imorgon. SV |
Citat:
|
Citat:
Kod för tub 2= 299 Kod för tub 3= 399 Om man ställer in någon av dessa koder får man Ej i trafik och "INGEN PÅSTIGNING" |
Har en liten fråga för ni.
Hur kör du C20:n på TRS? CAB? DCC? med tangentbord? mus? raildriver? SV |
Jag kör i DCC och styr med musen:)
//Kristian |
Citat:
|
Jag kör i cab mode och använder mus & tangentbord.
Svoyager: När kommer versionen där man kan ta loss hand micken?:) Se det inte som något tjat utan bara en nyfiken fråga.:) Grymmt bra jobb du lagt ner f.ö!:tumupp: |
Kör med Cab Mode, annars går det inte att öppna dörrar etc..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55. |