![]() |
Hej!
Tackar! Jag bygger vidare till riksgränsen c:a 1,5 mil och sen placerar jag ut signaler och bommar. Förhoppningsvis får jag svenska och norska signaler av Erich. Sen releasar jag rutten till Banbyggarna. Det blir Oslo till Kornsjö i första etappen. Jag kommer att fortsätta bygga vidare mot Göteborg i andra etappen och det lär dröja länge, dock inte lika länge som var från början. |
Grymt snyggt!!
|
Hej.
supersnyggt Totte verkligen:tumupp::D |
Norska och svenska signaler klara
Hej!
Nu har jag fått av Erich en sammansättning av databasfiler som gör att jag kan ställa ut Svenska och Norska signaler, skyltar och hastighetsskyltar. Äntligen! Tack Erich för hjälpen! |
God Jul!
Hej!
Trollhättanrutten önskar er alla God Jul! |
Det samma god jul
|
Citat:
Toppen att Erich fixade detta, stor eloge till honom! :tumupp: Och, jättetrevligt att du nu är framme vid att börja signalsätta rutten! Jag imponeras av ditt metodiska sätt som du har byggt Trollhättan-rutten, jag har ju vid några tillfällen haft möjlighet o kika på rutten. Du får ha en trevlig jul du med, Totte!! :D |
God (H)Jul och gott nytt år!
MVH |
God jul och Gott nytt år Totte
|
God Jul og et godt nytt år. Du er flink til å bygge ruter. Fine bilder. :D
|
God Jul
Hej!
God Jul på dej Totte och alla övriga Lycka till med det fortsatta byggandet MVH Kenneth |
Jag håller på bygger Prestbakke...
Hej!
Jag håller på nu och formar Prestebakke och det är c:a 1 mil kvar till Kornsjö. Sen placerar jag ut signaler, hastighetskyltar och bommar. När allt är klart relaesar jag rutten till Banbyggarna. Spännande!? Bilder kommer snart. |
Härligt att det snart är release för del 1 av rutten (för det blir väl del 2 också?)!
|
Citat:
|
Låter mycket bra!
|
Bilder
Hej!
Här kommer mer bilder på väg mot Prestebakke. Den andra bilden passerar tåget Buer, tredje bilden Havrekas och fjärde bilden nalkar tåget mot Prestebakke. |
Mer bilder...
Prestebakkebron och hela orten.
|
Meget bra Totte!
Gleder meg til utgivelsen, hvordan går det med signalsettingen? |
Det her blir jo helt KONGE, Totte!!!!!
Det dirra i bena når jeg fikk se hva du drev med :rolleyes: :D :p Lykke til videre, og håper det ikke blir så lenge til ruten kan lastes ned. Mvh. Kristoffer |
Hei dette ser veldig bra ut. Jeg gleder meg til ruten kommer ut.:D
|
Det är bara att hålla med! WOW! det går väl inte att uttrycka sig så mkt bättre =)
|
Hej :)
Gött å se Linx glida genom ditt utsökt frodiga landskap :tumupp: Håll ångan uppe :) |
Totte! när har du tänkt ge ut första versionen av din rutt.
|
Impad
Hej!
Jag är verkligen imponerad av din rutt... Jag har åkt denna sträcka (Gbg - Oslo) ett antal ggr och jag känner igen mej i varje fall av det som jag kommer ihåg. MVH Kenneth |
Nu är rutten del 1 färdig...
Hej!
Jag vill ge er ett stort tack för era komentarer. Nu har jag äntligen nått svenska gränsen. Puh! Jag kör Rc6 från Prestebakke mot Kornsjö och det kommer hög bro över Lysedalen och några mossiga marker och massor av skog och åkrar. Eftersom rutten är färdig så blir det mer jobb att placera ut signaler, bommar, stigningsskyltar och hastighetsskyltar. Spännande! |
Mer bilder....
|
Mer bilder igen...
|
Ännu mer bilder...
|
Ser mycket fint ut:)
Brakade du in i skylten sen?:p Eftersom du höll en hastighet av 56 Km/H:p |
Fina bilder! Härligt att du kommit så långt... Ser fram emot släppet!
|
Det är väl läge att ställa den klassiska sportjournalistfrågan:
HUR KÄNNS DET? |
Meget bra Totte!
Hva ser vi bilde av, kan det være Lysedal viadukt og Kornsjø stasjon? |
Citat:
Citat:
|
Jag vet inte vad jag ska säga! Du skulle sett hur jag hoppade upp på stolen efter jag läste att rutten var klar. Det såg ut som om Zlatan hade skjutit Sverige till VM Guld.! :tumupp: Oj oj oj, kan knappt förstå att första delen är klar! :) Om det fanns ett pris för Msts ruttbyggare skulle du fått första pris lätt! ;)
Lycka till i framtiden! Du är bäst! :tumupp: No.1 Ruttbyggare: Totte! :D |
Hej!
Detta ser helt underbart ut...Jag kan hålla med andra, precis som när Zlatan sköt Sverige till VM och den ungerska målvakten duckade... Man får en bra känsla av detta... MVH Kenneth |
Problem med norska hastighetsskyltar.
Hej!
Jag har problem med norska hastighetssyltar. Tre gånger har jag återtagit från backup och börja om igen. När jag placerar ut norska hastighetsskyltar, tar jag bort de svenska hastighetsskyltar (som fanns redan i början av rutten ända till Moss), sen testkör jag någon tåg och allt fungerar bra, men när jag avslutar körningen får jag felmeddelande till Bill istället för menysida. Hur gör jag? Har någon bra förslag? Ska jag ta svenska skyltar istället? |
Citat:
För att undvika problem... |
Trains sim no har lösningen ...
Hej igen!
Jag har ställt fråga till TrainsSimNo om skyltarna. De svarade vettigt och lösningen var mkt bra. Läs där: http://www.trainsim.no/forum/viewtopic.php?p=8947#8947 |
Har felsökt rutten iflera dagar.
Hej!
Jag har felsökt rutten i flera dagar, orsaken är att det inte går skapa aktiviteter mellan Sarpsborg till Oslo. Jag får felmeddelande vid avslutande istället för menysida. Jag tror felet kan vara i Sarpsborg där tre växlar ligger tätt varandra. Jag måste troligen ändra genom lägga 1meters spårbit mellan 2:a och 3:e växeln. Tror ni att det hjälper enligt bilden? Tacksam för bra svar. |
Bare slett den andre sporveksleren midlertidig, og prøv. Det tar 2min. å skjekke...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:18. |