Ekankal: Ruggigt snyggt med flygplatsen där! :tumupp: Fast tycker nästan att taxibanan och rullbanan ser ut att ligga lite väl nära varandra, samma sak med stolpen som står mitt mellan. Verkar som att man verkligen måste ligga prick på centrumlinjen om man inte vill orsaka ett haveri...?;)
Gubben 50: Snyggt som tusan! Är det spåren du använder, som även går att dosera inåt i en kurva? |
Citat:
gubben50 |
Körde du själv bussen på bilden? :tumme_upp:
|
Citat:
|
Hej! Efter vinter-renovering är järnvägsföreningen ute å provkör inför sommar-säsongen 2009
gubben50 --------- John.P |
Var har du hittat F5-finkan (baggagevagnen) Ekan? Annars mycket snyggt. Dock lite liten flygplats för att ta ned en 742 på...... Euförsej har dom tagit ned 2 stycken 742:or på Rand-flygplats i Johannesburg, Sydafrika som har en bana som är 1,712m lång. Men då var det knappt så att piloten kunde följa med för att planet skulle väga för mycket då. Men ned kom dom.
Till er andra, Mycket snyggt jobbat! |
Citat:
Var har du hittat bussen? |
3 bifogad(e) fil(er)
Dson & "Korven": Aldrig hört talas om dom senaste 747'orna, byggda i balsa, vänder på en femöring och startar och landar i nödfall på dragstrippen (402.3m)? :D:D
Tyvärr vart flygplatsen i minsta laget (vet'e f*n vem arkitekten var) till och med för 727'or, stor risk för skrubbsår på vingspetsarna. :D Resegodsvagnen finns på DLS, "DB Donnerb-Wb" kuid:104047:10032. men brunfärg och sj-märke får man stå för själv. Andreas & Maximilian: Bussen, "Manpotsdam" finns här http://trsbingen-nahverkehr.de/php/news_index.php och den kan man köra. Det finns flera fina bussar, både körbara och objekt, samt en hel svärm med spårvagnar bl.a på sidan (som kräver registrering). John: Fina bilder. Själv var jag ute och finåkte lite med "Bettan" och kollade om banking consist funkar i TS2009, och det gjorde det. Åsså en "grönbettan" som kör i TRS2006. MVH. Ekan |
Citat:
|
Citat:
Dom två övre är från rutten "Bad Schandau-" i TS 2009. Den nedre är från en av mina egna rutter. MVH. Ekan |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ett långt godståg puttrar på i den norrländska vinterskogen:)
|
5 bifogad(e) fil(er)
lite bilder från råsjö hamn/ och Stamm banan stenhamn-berga
|
Här en bild från bygget jag håller på med
gubben50 --------- John.P |
4 bifogad(e) fil(er)
IC-tåg med morgonsolen i ryggen. MVH. Ekan
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:04. |