![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
|
NMJ:s signalstatus
Hej!
Nu finns signalerna hittills utplacerade enligt röda prickarna. Mot slutet hoppas jag klara av resten. |
Ojdå, inte långt kvar nu. :)
Kommer namnen från städerna ifrån området runt Dalsand? Tycker mig känna igen de lite.. :) |
Citat:
Snyggt jobbat Totte, stor eloge till dig som är så här långt nu med signalsättningen... :tumupp: :tumupp: :tumupp: |
Hej!
Nu är signalerna färdigplacerade och jag har även placerat hastighetskyltarna mellan Mellefors till Nerhärad. Visar en bild på Långs Daled där signaler syns. |
Mer bilder...
Här kommer mer bilder om sigalsystemet och hastighetsskyltar.
|
Ännu mer bilder...
|
Detta ser onekligen intressant ut Totte, men har en liten fråga ang. bilden från Långs Daled, där du satt 2 stycken 5-skenssignaler. Det finns inte möjlighet att göra detta till en tre-skens och en 2-skenssignal?
Hoppas du nu inte tar detta på fel sätt, för jag uppskattar verkligen ditt arbete:D |
Men är det ingen infart lr har jag fel..
Ser iaf ut som ett växlingskryss innan bangård börjar? |
Jag bara längtar på att få åka ut med en Y7a på den där banan!
Snyggt jobbat, Totte! |
JAg längtar med med en x2 lr x 31k
|
Citat:
De tre gula lampor är V-försignal, alltså varnar lokföraren att det finns väg som korsar över spåret. Svenk försignal med tre lampor (två gröna och en vit) går tyvärr inte att använda, orsaken är att rutten har ett antal surtiles. Annars fungerar allt bra som det ska. |
Citat:
|
Rutten färdig...
Hej!
Nu är rutten färdig och jag skall skicka den till Hawk för färdigställning. Det är några objekt som fattas som Hawk skall fixa. Spännande! |
Härligt..
När kan man få sig en provtur på den? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22. |