Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SL Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20175)

bönan 2008-09-22 14:53

Eh, allt var mitt fel... Jag hade envist packat upp filerna till Tertex-mappen istället...:rolleyes:

bönan 2008-09-22 15:41

1 bifogad(e) fil(er)
Här är en bild av den nya skanstullsbron. Den funkar bra, men pelarna är ALLDELES för korta... Vet inte riktigt hur jag ska lösa det.

patsun 2008-09-22 18:00

Blir nog bra...

Sätt en likadan bro under som stadgar upp. ;)
Nej, skämt åsido. Det är en fin rutt du bygger och som några sagt före mig: Du är duktig för att vara nybörjare!

Antepante 2008-09-22 21:05

Härligt!
Mera bilder tack!:D

Totte 2008-09-22 21:15

Hej!
Jag ser att du försöker hitta lämplig bro till Skanstull. Jag har hittat en passande bro som finns i orginalrutterna. JP2bradbrg. Prova den får du se.

knebert 2008-09-22 21:22

Hej

Håll ner antalet bilar i carspawern annars kommer det att braka åt Kina. Kom ihåg att INTE sätta ut dessa tingestar innan hela rutten är klar annars kan man få stora problem (om man inte bygger om en rutt vill säga). Behöver du använda dej av rebuild (vilket man inte skall göra i onödan) så kommer rutten att krascha om man har otur!

Pierre 2008-09-23 09:51

Ser bättre ut, men ser lite kort ut bara. Hur lång är den nu? Ja och så borde du använt en smalare bro för t-banan och låta spåret synas. Annars mycket bra!

Angående bropelarna, så hitta nått och använd som bropelare. Är det inte så himla långt till vattnet, så kan man sätta en bro under bron. Fast den under ska naturligtvis vara upp och ner. Men testa med Tottes förslag och se hur det blir med den bron.

Knebert: Varför kommer det braka åt Kina? Ska dock vara lite mindre trafik på denna bro och mer på Johannehovsbron (bron brevid). Skansbron behöver du inte sätta ut carspawners på, där är knappt nån trafik alls...

Men Knebert har rätt, man ska inte sätta ut spårrelaterade saker innan man är klar med spår/väg läge. Sätter man ut signaler, carspawners och sånt och sen ändrar nått, kan rutten få tupp-juck!

Byggare Bob 2008-09-23 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Skansbron behöver du inte sätta ut carspawners på, där är knappt nån trafik alls...

Nähä???
Då har du inte sett den bron på länge...

Stockholm växer så det knakar, och även Skansbron är faktiskt ganska så väl trafikerad av bilisterna och långtradarna från Hammarby Sjöstad...

Skanstullsbron de facto har däremot mindre trafik numera sedan Södra Länken invigdes, så där kan jag hålla med om att antalet bilar i carspawnern kan minskas

Pierre 2008-09-23 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Jag ser att du försöker hitta lämplig bro till Skanstull. Jag har hittat en passande bro som finns i orginalrutterna. JP2bradbrg. Prova den får du se.

Leta som fasen men hitta den inte, förstod sen att det måste varit JP2broadbrg du menade. Ja, den har ju väldigt höga pelare, men man kommer få sätta ut 3 brevid varann och en jäkla massa på längden. Kanske dumt på ett sånt ställe (menar objects-per-tile)...

Om man hitta lösa bropelare, så kanske man kunde göra dom högre i Shape File Manager (Scale funktionen)...

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob
Nähä???
Då har du inte sett den bron på länge...

Stockholm växer så det knakar, och även Skansbron är faktiskt ganska så väl trafikerad av bilisterna och långtradarna från Hammarby Sjöstad...

Skanstullsbron de facto har däremot mindre trafik numera sedan Södra Länken invigdes, så där kan jag hålla med om att antalet bilar i carspawnern kan minskas

Du har rätt, var länge sen jag såg den bron eller åkte över den. Då fanns inte Hammarby Sjöstad...

bönan 2008-09-23 16:29

Fråga bara om carspawners: Bör jag ta bort alla som jag hitills har använt? Det är ett par stycken...

Pierre 2008-09-24 10:29

När man väl satt ut, så har jag för mig att det redan är försent så att säga. Dom har blivit inskrivna i databasen (rätta mig om jag har fel!?). Det behöver inte bli nått fel på rutten, men kan bli det om man ändrar på vägen/spåret efter man satt ut nått som är spår/väg relaterat...

bönan 2008-09-24 18:52

Men som exempel, titta på trollhättanrutten: Den inehåller väl flera hundra/tusen car spawners, markers, signaler mm. Och totte bygger ju vidare på del två. Hur funkar det? Och så vill jag bara veta: Ska jag bygga vidare på min rutt som vanligt eller ska jag ta bort alla car spawners, markers mm?:confused:

Totte 2008-09-24 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av bönan
Men som exempel, titta på trollhättanrutten: Den inehåller väl flera hundra/tusen car spawners, markers, signaler mm. Och totte bygger ju vidare på del två. Hur funkar det? Och så vill jag bara veta: Ska jag bygga vidare på min rutt som vanligt eller ska jag ta bort alla car spawners, markers mm?:confused:

Hej!
Du har väl fört över mina carspawner från Trollhättanrutten?
Om Trollhättanrutten har jag tagit bort alla signaler för att fortsätta med 2:an.
Du behöver inte ta bort carspwner markers, låt dem vara kvar.
Det bästa är att du bygger klart allt utom signaler. Sen kan du börja placera signaler när du är färdig med rutten.

Pierre 2008-09-25 02:03

Citat:

Ursprungligen postat av bönan

Många gör som så att ska dom forsätta med en rutt, så tar dom en kopia av rutten precis innan dom sätter ut det spårrelaterade (vilket dom sätter ut sist). Den kopian bygger dom sen vidare på (nästa del alltså!)...

Tycker inte du behöver ta bort nått nu, utan fortsätt bygga. Som sagt, det behöver inte bli några problem. Jag har satt ut carspawners och annat i oklara rutter, men jag har förvisso inte ändrat spåren och vägarna efter det...

bönan 2008-09-25 16:15

Tack för svaret, då bygger jag vidare. Sedan undrar jag om man kan göra en egen car spawner-fil. Det ser ju lite konstigt ut att se E6 Expressen...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:15.