Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bilder - Tvärbanan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28899)

bönan 2011-12-22 13:11

I VBSR finns det. Vad jag vet är det bara utbytta texturer för de vanliga gröna.:)

Bombardier Train 2011-12-22 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 251988)
I VBSR finns det. Vad jag vet är det bara utbytta texturer för de vanliga gröna.:)

Ok, får väl göra egna då. :)

Bombardier Train 2012-03-25 19:21

6 bifogad(e) fil(er)
Har varit dålig på att posta bilder, men här kommer några. Har fixat miljön längs hela rutten så snart är det dags att släppa version 2.0.
Signaler, biltrafik och hastighetstavlor är i princip det som saknas (Och Hidewire för tunnelbanan). :)

Sen har jag en fråga. Om man nu har placerat alla dynamiska objekt som signaler osv., kan jag ändra spåren och lite objekt då, utan att få problem, eller måste man ta bort alla signaler och spårrelaterat då?

Ge gärna mer tips på hur jag kan förbättra rutten. Om ni vill ha bilder från ett visst ställe i rutten, så skriv gärna. Här kommer bilderna:
Bifogad fil 52141

Bifogad fil 52142

Bifogad fil 52143
Tunneln som förbinder Brommadepån med Alviks stationsområde.

Bifogad fil 52144

Bifogad fil 52145

Bifogad fil 52146

Kommentarer tas som sagt tacksamt emot! :)

bönan 2012-03-25 19:25

Trots att många säger det så anser jag att det inte är någon fara med att ändra spåren efter att man har satt signaler och andra interaktiva objekt. Jag har tex ändrat spåret på VBSR en hel del inför V5 utan att några problem har uppstått. Var dock noga med att spara efter att du har tagit bort de gamla spåren och INNAN du lägger nytt spår!

För övrigt, så ser det bra ut. Vad är det för björkar man ser på några av bilderna? Dem skulle jag gärna vilja ha tag på...:):tumupp:

Bombardier Train 2012-03-25 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 258604)
Trots att många säger det så anser jag att det inte är någon fara med att ändra spåren efter att man har satt signaler och andra interaktiva objekt. Jag har tex ändrat spåret på VBSR en hel del inför V5 utan att några problem har uppstått. Var dock noga med att spara efter att du har tagit bort de gamla spåren och INNAN du lägger nytt spår!

För övrigt, så ser det bra ut. Vad är det för björkar man ser på några av bilderna? Dem skulle jag gärna vilja ha tag på...:):tumupp:

Tack för den trevliga kommentaren! :)
Björkarna heter Hawk björk 1/2, men jag vet tyvärr inte var jag laddade ner dem ifrån. Om du har Tvärbane-betan installerad så kan du kopiera dem från den.

Edit: Kan bifoga dem om du vill, hinner dock inte nu. :)

Totte 2012-03-25 20:07

Trevligt!
Gör en backup för säkerhets skull innan du ändrar spåren. Precis som Bönan skrev om spara innan du lägger nytt spår. Sen testkör du tågen och kolla att rutten fungerar.

Bombardier Train 2012-03-30 18:34

1 bifogad(e) fil(er)
Här är björkarna! :) Hoppas inte Hawk tar illa upp... :o

bönan 2012-03-30 18:37

Tackar!:grin:

Bombardier Train 2012-04-01 12:26

Nu behöver jag hjälp med att installera signalerna till rutten. Hur ska man göra för att ha två signaltyper installerade samtidigt?
Behöver ju ha både järnvägssignalerna och spårvägssignalerna installerade samtidigt, men det går ju bara att ha en signal-scripts-fil och en signalconfig-fil samtidigt. Så hur ska jag lösa det?

Totte har ju två olika signaltyper i sin rutt (norska och svenska) så då måste det gå att lösa på något sätt. :)

bönan 2012-04-01 13:46

Är det så många järnvägssignaler i rutten att det gör något om de inte syns? Du kan ju sätta spårvägssignaler och gömma dem under marken.:)

Totte 2012-04-01 14:02

Hej Bombardier!
Kan vi samtala via MSN?

Bombardier Train 2012-04-01 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 258926)
Är det så många järnvägssignaler i rutten att det gör något om de inte syns? Du kan ju sätta spårvägssignaler och gömma dem under marken.:)

Det är tyvärr rätt många järnvägssignaler, i princip hela vägen där spårvägen går på egen banvall. :)

bönan 2012-04-01 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 258960)
Det är tyvärr rätt många järnvägssignaler, i princip hela vägen där spårvägen går på egen banvall. :)

Jaha, tänkte att det bara var någonstans där man såg den "riktiga" järnvägen som signalerna behövdes.:)

Totte 2012-04-01 20:59

1 bifogad(e) fil(er)
Hej Bombardier!
Här är filerna! Lycka till!
Bara stoppa in till ruttmappen.

Bombardier Train 2012-04-01 22:06

Tack! Det fungerar utmärkt nu. :grin:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18.