![]() |
Mycket intresssant att se hur noggrannt du jobbar med att utforska originalen, borde vi alla ta efter!
|
Tillbaka i gamet?
Hej
Jag antar att många av er tyckt att det varit ganska skönt att slippa mina kommentarer här ett tag. :D Har bytt dator och sen varit borta en vecka så jag har inte fått något gjort på DONJ. Men jag är otroligt imponerad av Björnls fantastiska arbete under tiden. Här har man själv legat och latat sig och Björn bedriver källforskning och gör nya objekt på löpande band. Det är bara att ta av sig hatten i beundran. :applad: |
Försvunnen skog?
1 bifogad(e) fil(er)
Underliga saker har hänt i flytten mellan min dator och Björns - den här skogen nedan tycks ha försvunnit....
Bifogad fil 46552 Det är lite tråkigt för det var en trevlig skog med buskar, gräs och en del träd vi tidigare inte använt på DONJ.... nu vet jag inte hur vi skall göra, om vi möjligen kan återskapa den? Jag skulle gärna använda de här träden för vissa av dem är mera realistiska än de inbyggda speedträden. |
Har du de träden installerade? - Så du inte saknar dessa?
|
Hej Jeoj
Det är det som är det konstiga. Spyfrog satte ut träden och lämnade över rutten till mig för vidare arbete. Jag tror eg. aldrig att jag såg träden och när jag lämnar tillbaks rutten till Spyfrog igen så der inte heller han dom. MVH / BL |
Har han kvar versionen där träden fortfarande fanns?
|
Citat:
|
Citat:
|
Underlig sne växelomläggare?
1 bifogad(e) fil(er)
Jag undrar varför pilarna hamnar på sidan när vi använder de här växelomläggarna?
Bifogad fil 46639 Borde pilarna inte vara över själva spåret? |
Citat:
" trackside This is a value that is the distance in meters the object is placed relative to the center of the track. Negative values will put the object on the left side of the track, and positive values will place the object on the right. " Tycker det är bra att pilarna ligger över själva "levern", inte mitt på spåret, men det är väl en smaksak? |
Citat:
|
Citat:
För som sagt, på bangårdar så blir det lite jobbigt. |
Själv tycker jag att det är bra att de ligger på sidan, det underlättar otroligt när man har massor av växlar nära varandra, då ser man lättare vilken växel de tillhör och det är lättare att växla rätt växel när man trycker på pilarna.
|
När jag kör i växelgator stänger jag av On screen help och försöker träffa växelkloten med musen och då vill det till att target ligger på växelklotet och inte i spårmitt. Men som sagt, var och en har en egen uppfattning.
|
Jag hakar också på den här debatten med en åsikt. Som LAn säger, target ska ligga över växelklotet, det är det bästa i dom flesta lägena.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:15. |