4 bifogad(e) fil(er)
Fina arbeten från er alla. Blir inte mycket gjort för tillfället, men lite kan man bidra med.
|
Det ser mycket bra ut baloo! :tumupp:
Två bilder från museibanan som trafikeras av Börrums järnvägsmuseum. http://i924.photobucket.com/albums/a...2-31-55-56.jpg http://i924.photobucket.com/albums/a...9-40-53-01.jpg |
Alex, dina shots är så sommriga att jag får hösnuva av dom! Tänk om man kunde bygga sådana landskap som du ! Bravo!!!!
|
Hej Alex!
Jag känner mig besegrad av dina utomordentliga jobb du har gjort! |
Citat:
Alex får jag fråga en sak. Vart hittar du alla härliga växter/blommor samt gräs texturerna? :) |
Jag blir lika imponerad varje gång som jag kollar i screenshot tråden. Snyggt alla! :applad:
__________________________ Ljuva 50-tal kanske? Vet dock att vägskydd inte riktigt såg ut sådär på 50-talet.. Men jag jobbar med det som finns ;) ( Förlåt för att bilderna är dåligt beskurna.. Jag exprimenterade lite med uplösningen..) http://i1140.photobucket.com/albums/...1-13-89bmp.jpg http://i1140.photobucket.com/albums/...2-06-55bmp.jpg |
Ts 2012
1 bifogad(e) fil(er)
Har installerat 12:an. Kunde inte låta bli att hitta på lite för att se hur det blev.
|
8 bifogad(e) fil(er)
Får väl också bidra, med några bilder.
Tyvärr ej eget bygge, banan heter Bronie-Leczno. |
Citat:
Citat:
Citat:
Rasmus, svaret på din fråga finns här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29568 :) |
6 bifogad(e) fil(er)
Ja känner hur det kliar i fingrarna....håll till godo!! Lite bilder runt och från "Millsta Station" :)
Lars-Sixten i sin "T21:a" förbereder inför "Millsta Järnvägsförening"s 75års jubileum där ovanliga objekt och fordon visas upp inför allmänheten och Nisse i sin "V5:a" väntar på klartecken att ge sig ut på bangården och jobba. Även Pernilla-Stina och hennes arbetskollega Hans-Måns är i byn för att serva firmabilen......dock verkar mekanikerna ha tagit rast för de syns inte till nånstans. :rolleyes: |
Det ser mycket bra ut alla! :)
Väldigt snyggt rely, baloo406, Bengan, Egonrow. :tumme_upp: |
3 bifogad(e) fil(er)
Tackar för upskattningen.
Det har regnat lite i Skåneland. Så man har gjort lite. Bild 1 Ett så kallat riptrack. (under byggnad) Som i princip är ett underhållsspår. UP tåget har stannat för byte av tågbesättning och lite diesel. Dom gör ju av med några liter. BNSF tåget har passerat på väg mot norr. Bild 2 In i tunneln från Söder. Bild 3 Ut på nord sidan, och ett möte. |
2 bifogad(e) fil(er)
Trevliga bilder allihopa :).
------------------------ En T43:a på rull :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Grymt snyggt jobbat med era landskap ekankal och alla ni andra!! En annan här blir ju grymt imponerad!! :applad::tumme_upp:
Vet inte om jag visat denna bild förut men de ska nog föreställa ett kraftverk av något slag tillhörande den snabbt ihopkastade änden av min rutt kallad Millstad :rolleyes: EDIT: Psssssst!! Ekankal!! Vart harru hittat gräset nå´stans?? Tack och bock!!:drool: |
2 bifogad(e) fil(er)
Lite nya delar på bygget börjar ta form. Den överst bilden är från en liten byhåla.:oskyldig:
Sista bilden är från utfarten från tunneln. Ut mot floddalen. |
1 bifogad(e) fil(er)
Väldigt många snygga bilder här just nu. Det är inte utan att man
drar sig lite för att posta sina egna alster. :o Nåja, ett försök kan man ju alltid göra. ;) mvh .... Mats |
5 bifogad(e) fil(er)
Snyggt som vanligt, baloo, MatsH, m.fl :).
----------------------------------------- T44-lok, med något uppdat. texturer, lär väl släppas inom en snar framtid :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Två från mig på det jag har hunnit idag. inte långt alls, 2-4 km.
|
"Torftiga" nöjen!
8 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder MatsH och Ekan! Här kommer något mindre maffigt än T44:
Mogontjänst på Torvtäkten: (Spikerods utsökta layout "600 mm Feldbahn Torfstich") 1. Loket iordninggörs och startas. 2. Snack med gubbarna först. 3. Växla in för att hämta vagnarna. 4. Koppla till, kolla bromsar m.m. 5. Ut på linjen mot normalspårsstation för att gå backgång mot den nyöppnad norra täkten. 6. Tanka och fylla fatet på vägen. 7. Närmar oss täkten där redan arbete pågår. 8. På plats, lasta av medfört för att böja lasta torv f.v.b. till normalspårsstation där omlastning sker. |
Min Torftiga bana Del 2
7 bifogad(e) fil(er)
Efter en dags svettigt arbete på täkten är det dags att köra till hamnen vid kanalen och lasta ur torvbalarna i förrådet där och ta ett dopp i kanalen. Den stora låddan på sista vagnen är en retur av en oljeborr som BP skickat i tron att det fanns olja under torven.
Bilderna får tala för sig själva. Loket börjar få en riktig körbar hytt kan jag meddela om nån är intresserad? Om ni undrar vad kokerskan läser så flitigt.så kan jag meddela att det är "Das Kapital" av Karl Marx, en liten revolution under uppsegling kanske? Vi får se? |
Hej!
Va fint! Så du bygger inte bara tåg utan även också landskapsbygge! Jätte bra! |
Men herregud.. hur hinner du allt..?
Men herregud.. hur hinner du allt..? Vilket bygge.. o dessutom får jag associationer till gamla goa Eggerbahn.. Snyggt byggt!
|
5 bifogad(e) fil(er)
Tjusigt, Lennart :).
Inte varje dag som man får se ett sånt gäng bilder från dej i den här tråden. --------------------------- Några bilder på en till T44:a, en påbörjad målning av "gröningen" 350. |
Attans så tjusigt, Ekan du beundrar med dina vackra alster varje gång:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::t umme_upp:
|
Mycket snyggt Ekankal och Lan! :tumme_upp:
En fråga ekankal kommer du måla en T44 i 90-tal färg och SJ logga? :) |
Snyggt Ekankal...
Du får alltid till det.. och gräset måste vara JVC....
|
6 bifogad(e) fil(er)
Ekan och lan :tumme_upp:
lan, ditt tåg som går på torvmossen. Påminde mig om det som finns utanför Huaröd. Går på en mosse där ute. Och gav mig en ide Lite nya kan man väl bidraga med. 1:a Närbild 2:a En Flodbåt ute på tur, har lämnat festplatsen en stund innan. 3:e Godståget får vänta in persontåget. 4:e Containertåget passerar över floden, festplatsen som flodbåten lämnat syns också. 5:e Passage av 2:a bron innan tuneln. Bifloden kommer från höger. 6:e och sista. På väg in i "2miles" tunneln. |
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jodå, det lär nog komma alla möjliga varianter på T44:an vad det lider. Här har du T44 262 med SJ-loggor, som det såg ut innan Green Cargo tog över det (och förhoppningsvis även tvättade det ;):D:D). ------------------------------------- Fina bilder, baloo, i vanlig ordning :). |
7 bifogad(e) fil(er)
Får väl försöka att liva upp tråden lite, med några bilder på norrgående SCA-pendeln, draget av Rc2 1101, som närmar sej krönet på ett av många motlut :).
|
1 bifogad(e) fil(er)
Eftersom den förra skogsbilden från DONJ möttes med epitet "dinsosarieaktig" så är det med viss bävan som jag visar upp en ny version av skog, denna gång till största delen med McGuirels träd.
Bifogad fil 45795 Problemet ur DONJ synpunkten är ju att vi skall ha native fungerande skog och den skall finnas på DLS. Så utbudet är inte alltid det största. Observera att gräs och stenar saknas ännu - det är träd försök som pågår. |
2 bifogad(e) fil(er)
Man blir lika paff och avis varenda gång man tittat in här!! Snyggt byggt hele drösen här!! :tumme_upp:
Slänger in två bilder själv! 1:a bilden visar vad som förhoppningsvis blir en bangård intill stationen Hultstad. 2:a bilden visar ett vägskydd strax innan stationen i Bymåla, observera att kontaktledningen är på väg upp, därav varningsskyltarna ;) |
2 bifogad(e) fil(er)
några bilder
|
Ursäkta bildstorleken på den första bilden jag experimenterade lite med photoshop.
|
Bra jobbat antolb..
Bra jobbat antobl.. det är väl första banan du puclicerar bilder från? Fortsätt gärna publicera..
|
Flera bilder!
2 bifogad(e) fil(er)
Några nya bilder från Säterbanan.
Bild 1 föreställer SJ:s InterCity tåg som precis har lämnat Säter. Bild 2 föreställer X2000 mellan Säter och Tenndal. |
Bra jobbat.. och..
Bra jobbat.. och.. får man ge lite tips.. ladda ned JVC:s material (det kanske du gjort..) markvegetation förhöjer rätt mycket.. har även en favorit på TRS Download Station.. sök på "grasbuschel".. dessa ger en bra täckande markvegetation..
|
8 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Sen är det väl som du säger, ska man ha grönsaker som funkar i native-mode, så finns det kanske inte så mycket att välja på (än?), om man vill få till skog å mark, som det ser ut här i Norden t.ex. ------------------------------------- Fina bilder ni har visat, alla andra oxå :). ------------------------------------- Såg en vagn härom dagen, i ett godståg, som jag inte trodde fanns kvar längre, nämligen en av "Nord Mills" bulk-vagnar. Finns/har även funnits vagnar med texten "Ät mer bröd", och ytterligare någon "slogan" på, om jag inte minns fel. Någon som vet om någon/några av dessa oxå fortfarande rullar? Här är vagnen som jag såg i alla fall (Ät mer pasta) på väg att hämtas av Swemaints ellok 239 (med okänt littra ;):D), och växlas in på "verkstads-bangården" för byte av hjulaxlar :D:D. |
Citat:
Men som vanligt är det härliga bilder ekankal! Kul att du godkänner vår nya skog också.... ;-) |
Oj oj oj.. Ekankal..
Du får alltid till det.. du måste ha ett grafikkort som bara NASA har tillgång till .. snyggt byggt och vilken skärpa i bilderna...
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:17. |