Lok 1 Petter skall finnas i Downloadtråden! Skall kolla!
Jodå den finns i: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....09&postcount=6 |
3 bifogad(e) fil(er)
rely: Man bugar å tackar :).
Mysig bild på "lilltåget" som vinglar fram i dimman :tumme_upp:. ------------------------------ Har fått testa ett litet byggprogram, som en av våra Trainz-byggare här på forumet har pillat ihop (vet inte om det är lite halvhemligt än ;), så jag nämner inget namn här), och med hjälp av det så gick det, efter lite pul å plock, att få till en skapligt lik Rs-godsvagn :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Lägger in 2 bilder på vad skulle bli en växlings bangård. Naturligtvis blev det inte så när man väl började bygga den. Den fick en Nybyggd combiterminal, med lagerhall. Och för tillfället håller jag på med en stad. (syns inte på bilderna). Av vilken anledning blir allt större än man tänkt från början:oskyldig: |
8 bifogad(e) fil(er)
baloo406::tumme_upp::tumme_upp:.
Gillar när man ser lite höjdskillnader på järnvägen, som din växlingsvall t.ex. -------------------------------- Tyvärr är det ganska svårt att få (realistiska) höjdskillnader att synas tydligt på bilder, det krävs långa öppna ytor, om man överhuvudtaget ska se att banorna är kuperad. EDIT: baloo406, är det ocemy's containerkran? |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Se bilderna. |
Bild
1 bifogad(e) fil(er)
En bild från min bana.
|
8 bifogad(e) fil(er)
Citat:
--------------------------------------------- Tack vare testbygg-programet, så kan man köra Sveriges i särklass tyngsta godståg (förutom malmtågen), "tjocktåget", som kan ha en tågvikt på upp till 3000 ton. (Containerna [Stora Ensos] på bilderna har rätt mått ;):)) |
Fantastiskt arbete - föga uppskattning!?
Ekan, du presterar oräkneliga shots från din fantastiska bana men reaktioner uteblir ofta, det mesta blir av typen "Vart har du hittat .....xxxx". Idag har jag börjat publicera en länk på Trainz Forum till min Sb-tråd för att pejla hur världen utanför Sverige reagerar? Jag tror att om du gör detsamma så kommer (kanske) bifallet av sig själv???
Du gör ett suveränt arbete genom att visa vad man kan åstadkomma med Trainz idag!!! Stort TACK för det! Länk till min post på Trainz Forum: http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=79895 Får se om nån är intresserad där eller om man skall krypa tillbaks in i sin trånga svenska röda stuga med vita knutar!? |
Åh det där ser redigt bra ut Ekan!
SECU-boxarna rullar ju till Hylte draget av T44:or här nere, redigt härlig ljudupplevelse dom dagarna då det blir redigt tunga tåg! ;) |
8 bifogad(e) fil(er)
Kan bara hålla med om att det ser verkligen bra ut ekan.
Det ångloket som du visar några poster tillbaka, är nog ett av dom finaste jag sett till trainz. Tror jag skrivit det förrut. Men om inte så har jag det nu. Marcus har rätt om SECU-boxarna. Det kan gå verkligen tungt när hon lämmnar Hylte ibland. Och det tar tid för det tåget att passera övergången innan bruket. Inte så kul om man kommer från Lidhult, men kaffe paus är bra ibland:Fnissa::Fnissa:. Själv har jag roat mig med att göra lite industriområde idag. Resultatet ser ni här. Lite Kvällsjobb. Hämta lite vagnar som står tomma hos industrier. Och dra ner dom tillbangården. Parkera vid lokstallet. Kväll. |
Snyggt jobbat Ekankal o baloo...
Fina byggen ni håller på med..alltid kul att följa upp era alster....
Själv ligger jag lite lågt.. vet inte riktigt vad jag ska börja.... Märklin, smalspår eller nåt annat.. ligger i tankevärlden.. kommer nog loss någon gång... |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Hehe, ser att "ditt" 6230 oxå har fel nummer i skylten fram. Jag har rättat "mitt";):). Trevliga bilder i vanlig ordning. ----------------------------------- Tack stina, för trevliga komentarer (alltid kul när någon bryr sej) :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Dags för en uppdatering??
Rostiga Kbps-vagnar med rostiga lemmar & STL-koppel ;):). |
Oj vad det händer mycket när det gäller ruttbyggande just nu med flera som visar upp stor skicklighet med terrängen och landskapsbilden.
Jag har inte rört Trainz på nästan ett halvår men nu börjar jag känna lust att fortsätta med mina byggen. Ett fantasibygge med en hamn, industriområde, fiskeläge, en liten stadsdel plus en anslutande linje för ankommande och avgående trafik.Denna mest för att testa Lans och alla andras Svenska lok och vagnar på. Dessutom så har jag två byggen igång med malmbanan som huvuddel, en med påhittade tillägg för att få mer liv i banan och en mer historiskt riktig. De har jag inte gjort något på sedan i våras men känner att lusten att bygga ökar för varje vecka i och med att fler banor och objekt kommer till. Stickanw |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
stina: Tackar för uppmuntran. Hoppas du börja bygga något, alltid trevligt att läsa dina kommentarer du skriver om dina objekt. Lite fler bilder. Med tanke på vädret, åtminstone i Skåne. Kan ju dessa passa. Hmm, Var tusan blev regnet av?????? |
Citat:
Får jag fråga en sak angående din bana - är det en hel bana med samma detaljeringsgrad eller bygger du liksom "diaramor" (eller vad det heter) kring ett visst tema? Det ser ju nämligen rent fantastiskt realistiskt ut. :tumme_upp: |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jo, det är en och samma bana (fast det finns flera olika "banor i banan", typ stambana, inlandsbana, etc.), och jag försöker att hålla samma "standard" på hela bygget. Nu har jag ju byggt på den här rutten i några år, så på vissa ställen blir det att man får gå tillbaka och förbättra detaljerna lite, för man blir ju mer å mer kräsen, ju mer man bygger, plus att det hela tiden dyker upp bättre å finare objekt att bygga med :). --------------------------- baloo: Snyggt byggt :tumme_upp:. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ett litet tåg på min skidortsbana stannar vid Åmynningens Stugområde.
|
8 bifogad(e) fil(er)
Sista bilderna från "långrakan", så har man tjatat ut den fotoplatsen, för den här gången :D:D.
Ett blandat godståg, och ett lika blandat nattåg (både vad det gäller "årsmodeller", och färgsättning på vagnarna ;):D). |
Du har..
fått till det igen Ekankal.. varför inte gå ut o fota istället?.. skojar.. du är fantastisk på att publicera bilder här i forumet...
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Som sagt, det gör det lite roligare att visa bilder, om det är någon som uppskattar dom oxå ;). Gå ut?? När det finns så mycket fina tåg att fota i Trainz ;):D:D. T.ex Lennarts fina ånglok, här i form av Sb, som Bengan å jag gör allt för att "måla sönder" ;):D. Ursäkta stolpdj*veln på första bilden, som hoppade upp å ställde sej i vägen :D:D. |
4 bifogad(e) fil(er)
Samma lok, efter en djupdykning bland färgburkarna ;):).
Har sagt det förut, att Lennart har byggt det snyggaste ångloket till Trainz (B-loket), nu har han byggt dom två snyggaste, nu när Sb-maskinen oxå fick se dagens ljus (och då menar jag inte min målning, utan själva loket ;):)), betänk oxå att loket bara befinner sej i beta-stadiet än :). |
Citat:
|
Fy fagerlunden vilka snygga bilder! Jag beundrar er alla modellbyggare och landskapsbyggare som kan få Trainz att se så levande och äkta ut! :tumme_upp: :ber:
|
Lokparad i Kestad
3 bifogad(e) fil(er)
Avundsjuk på Ekan kan man vara för hans underbara bana och superba omålningar men jag nöjer mig med att leverera underlag för vidare utveckling (det är det jag möjligen klarar hyfsat?). Några bilder på loken Sb, Ke och N på parad i Kestad. Loken har försetts med olika "skyl" för olika bränslen. Det var dyrtid. kris och oro i Europa i början på 1900-talet och SJ fick rätta "munnen efter gällande sked". Sb 1308 byggdes med ett torvskyl med luckor (för att hålla torven torr), dessutom finns ett "träkol- och vedskyl" för några andra inhemska bränslen. Ke och N har försetts med s.k. vedskyl som väl kommer att bli valbara när Korvtiger "biter" tag i detta!!!??
Det blev en "vass" dag idag, med många saker, men sånt är livet! (utan Anita Lindblom). |
Citat:
Edit: OJ! Jag såg inte dina bilder LAn, vi måste ha lagt upp våra inlägg på samma gång. Mycket snygga skapelser du gör LAn! Jag bara önskar att jag var lika duktig som du är på att bygga "grejer" till Trainz! ____________________________________ Lite malmtåg. Gjorde bilden svart och vit eftersom att jag inte var lycklig med hur gräset såg ut.. (Det är jag aldrig) Vet att man kan ändra det men då hade jag redan tagit bilden.. Så jag ska ändra det nu! http://i1140.photobucket.com/albums/...35-16bmp-1.jpg |
Härlig "lådkamerabild" på ett malmlok från anno "dazumal"!!! Så skall dom "plåtas"!
Kodakcrome var inte uppfunnet på den tiden! |
Snyggt Rely! Det saknas bara lite fokusoskärpa och överexponering så hade det klassats som en foto från malmbanan á la 1920-tal! :D
Ekan: Jag gillar verkligen den lystern du får till på loken, men perfektionist som du (och även lan...) vet att jag är så tillägger jag: SJ-märkningen är för liten, och siffrorna på skorstenen är för utdragna i Z-led (höjdled). Jag kan skicka lite bilder till dig att jämföra med. :rolleyes: |
Nicklas i "rätt" miljö ?
1 bifogad(e) fil(er)
Så här kommer jag ihåg Nicklas, växlande i Göteborgs hamn, allt från styckegodsvagnar till kolvagnar. Hamnmiljön är väl inte direkt så man jublar, men idén!
|
Suuuuck ...:drool:
Har för övrigt slut på kommentarer:tumme_upp: |
Citat:
|
8 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Brukar ofta få ta bort skyltar, text, och andra märkningar, när man håller på med seriösa målningar, och det hade jag gjort på Sb-loket oxå (som jag inte är klar med än ;)). Så loggan och nuffrorna (inte ens rätt typsnitt heller ;):D) hade jag bara slängt dit lite provisoriskt. Sen glömde jag att rätta till det, när jag tog bilderna jag visade här. Det kan nog komma bilder på fler felmärkta ånglok, för det står ett gäng på kö till måleriet, och alla är "strippade". Dom kommer att få sina littran, skyltar, text, mm. det sista jag gör, eftersom dom ska få bli lite extra seriöst behandlade, och då lär väl Korvis få hjälpa till lite oxå, så att loken blir rätt märkt :). -------------------------------------- Tusen tack till alla, för trevliga kommentarer oxå :). -------------------------------------- rely: Snyggt med svartvitt oxå :). Man kanske skulle posta lite sådana själv oxå någon gång, för då ser ju t.ex. alla "gammel-tåg" riktigt, riktigt gammla ut ;):D. ---------------------------------------- Lite bilder på Bear's ommappade Z43 (HD). Har lovat honom att göra ett försök med att pilla till lite extra liv i hans egna, redan mycket fina, texturer. Återstår väl att hör sen, vad han tycker, det kanske slutar med att han får skrota det istället, avLIVa alltså :D:D. |
Hatten av!!
En utsökt Z43:a av första generationen ni fått till!!! De här gamla kämparna går ju än i dag på museibanor över hela vårt avlånga land och bantjänst. Snyggt jobbat, Bear och Ekan!!!!!!!!
|
Citat:
Ekan, om inte Bear är nöjd. Så vet i katten, om hon inte katten blir avLIVad. Fått till det snyggt, med skuggning av ledstänger, lyktor m.m. |
Z43
Det var verkligen en tjusig målning av det loket ekan.:tumme_upp:
|
Lite bilder
2 bifogad(e) fil(er)
Några bilder från Edenbridge tram. En väldigt fin spårvagnsrutt som finns på DLS.
1. En spårvagn mot Gorsefield vid Copley Row 2. En spårvagn vid 1 av 4 ändstationer på banan, Gorsefield som också är 1 av 3 stationer som man kan byta till vanliga tåg med. |
4 bifogad(e) fil(er)
Det börjar bli kaos hos skitgubbarna på måleriet, med alla lok som står på kö.
Inte minst Lennart håller dom fullt sysselsatt, med alla ånglok som bara dräller in :D:D. Konstigt nog, så ser N-loket mest färdigt ut (men det fattas lite än ;)), fast det kom sist in i kön. Måste vara någon som har mutat verkmästare D.Yngve, eller så har han läst orderlistan uppåner (eller så har han smuttat lite förmycket på helgens dryckesvaror) ;):D:D. |
Har vi på Medtala Verkstad byggt den? Den lämnade ju nyss verkstan för leverans, nyputsad och fin ?-)
|
Läckert Ekan, läckert...
|
Vilka bilder...
Snyggt som vanligt ekankal.....
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:18. |