![]() |
Ser mycket bra ut! Vill egentligen inte fråga, men...hur mycket är det kvar nu? Längtar...
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ja du! Jag har bestämt mig att släppa rutten när jag är färdig mot Mölndal och Mölnlycke.
Sävenäs-Jonsered, Bohusbanan och Hisingen får vänta ett tag längre fram. |
Ser att du har råkat stava fel på Angered, du har skrivit Angnered. En liten synpunkt bara.:)
|
Citat:
|
Citat:
Ser virkelig frem til å framføre containertog Kristiansand - Gøteborg:tumme_upp: |
Ja, man längtar ju!:grin: Tänk om man hade kunnat "sätta ihop" Trollhättanrutten med VBSR som man kan i trainz, det hade varit härligt!;)
|
Citat:
|
Inte mycket till aktiviteter i TRS, man sätter ut ett tåg och kör det, eventuellt kan man sätta ut fler och låta AI köra resten. AI:n är betydligt smartare än i MSTS, man kan få den att växla ihop ett tågset, lasta och lasta av osv.:)
|
Hej!
Jag har tappat lusten nu. Orsaken är OpenRails. Min rutt funkar inte alls hos OpenRails. Har inte lust att leta efter fel på någon växel som spökar OR. http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/0002041D.gif |
Citat:
Dessutom kan det med OR faktiskt bli en liten extra finess... Genom uktrainsim så har vi ju faktiskt en kontaktväg till utvecklarna och ifall Trollhättan fungerar i MSTS men inte i OR, så kan det mycket väl vara intressant för OR-utvecklarna att kika på. Det tillför ju i så fall även kunskap till dom eller om det faktiskt är ett fel i rutten, det kan dyka upp hjälp att hitta det. Så, mitt råd är att bygg vidare på din suveräna rutt med MSTS som referens. Trollhättan i OR löser sig förr eller senare. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ja, jag fortsätter bygga. Open Rails får rätta efter oss!
Du, Mazz får gärna vidarebefodra bilden om felmeddelande till Uktrainsim. Eller så kan du läsa loggfilen, bifogar här. |
Prøv å åpne ruten i Open Rails, etter at programmet lukker på grunn av feil åpne Open Rails log filen som ligger på skrivebord, les igjennom innholdet og send det til OR-teamet hvis det står noe der som kan være av interesse for dem. De har som mål at det som fungerer i MSTS skal fungere i OR. Mange av mine lok/vogner fungerer ikke i OR.
:) |
6 bifogad(e) fil(er)
Tack nohab för upplysningen om loggfilen.
Ja, jag tog Köpenhamnståget och körde... |
Mycket bra byggt, Totte!:tumme_upp:
|
Suveränt, som vanligt, Totte :).
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:28. |