Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SL Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20175)

bönan 2008-09-25 17:24

Jag har bestämt mig för att inte bygga om skanstullsbron mera. Jag gör klart miljön och bygger sedan vidare på andra delar av rutten. Jag kommer under den närmaste framtiden bygga vidare in mot city, så linjerna mot Farsta Strand och Skarpnäck får vänta...

Pierre 2008-09-26 02:21

Citat:

Ursprungligen postat av bönan
Tack för svaret, då bygger jag vidare. Sedan undrar jag om man kan göra en egen car spawner-fil. Det ser ju lite konstigt ut att se E6 Expressen...

Öppna filen: carspawn (med wordpad). Ta bort raden: CarSpawnerItem( "V97_E6express.s" 15 ). Ändra talet 30 (antal rader) till 29. Sen slipper du E6 Expressen rullandes på vägarna!

Du kan ta bort fler fordon om du vill, men se till att ändra talet, så det stämmer med antalet rader. Ja, eller så kan du lägga till nerladdade fordon. Dom nerladdade ska skrivas in i ref om man vill kunna sätta ut dom och/eller skrivas in i carspawn om man vill ha dom rullandes på vägarna...

bönan 2008-09-27 10:05

Takc för carspawnertippset, jag ska försöka göra en egen vid tillfälle. Sedan har jag en fråga: Vad är det för spänning i strömskenorna i Stockholms t-bana? Inte för att det spelar någon roll i MSTS, men det kunde ju ändå vara roligt att ha korrekta siffror...

bönan 2008-09-28 10:37

En fråga till, jag skulle behöva en spårtexturefil som passar till min rutt. Vet någon var man kan få tag på en sådan?

Pierre 2008-09-30 10:50

Jag skulle söka på www.train-sim.com efter spårtexturer... Dom har ju mest där!

patsun 2008-09-30 14:38

Citat:

Sedan har jag en fråga: Vad är det för spänning i strömskenorna i Stockholms t-bana? Inte för att det spelar någon roll i MSTS, men det kunde ju ändå vara roligt att ha korrekta siffror...

650 V likspänning

Pierre 2008-09-30 16:07

4 bifogad(e) fil(er)
Fibbla lite vidare med t-banan... Ska sluta nu, onödigt med 2 versioner...

Bild 1: Skansbron, Skanstullsbron och Johannehovsbron.
Bild 2: Gullmarsplan (dock alldeles för stort stationshus).
Bild 3: Globen (kanske borde "bollen" vara större????).
Bild 4: Högdals depån (väldigt nerbantad!).

Vill nån testa den, så kan jag lägga upp den på Rapidshare!? Man kan köra t-bana mellan Gullmarsplan och Hagsätra och spårvagn mellan Gullmarsplan och Globen.

bönan 2008-09-30 21:50

Efter skanstullsbron, när spåren går ner i tunneln, är det bara två spår då, eller är det fler? Det går ju inte att se på enirokartan.

Byggare Bob 2008-09-30 22:44

Citat:

Efter skanstullsbron, när spåren går ner i tunneln, är det bara två spår då, eller är det fler? Det går ju inte att se på enirokartan.

Jag förstår inte varför du inte tar kontakt med Lars S (UP6936) http://www.e-buzz.se/forum/member.php?u=5242

då han kan VÄÄÄLDIGT mycket om T-banan och har hjälpt till med bygget av T-banan för Trainz.

RC1166 (Kenny S) http://www.e-buzz.se/forum/member.php?u=36

kan också mycket om tunnelbanan, så ta och PM:a dessa istället för att du skall få svar av alla möjliga i denna tråd.

Sparkfot 2008-10-01 00:14

Citat:

Ja det är endast två spår som går ner i tunneln, ett för norrgående tåg och ett för södergående tåg.

Pierre 2008-10-01 18:28

Såg att du fråga om t-banan till Trainz på Trainz-forumet. Fick du igång den? Om du fick det, så kan du ju kolla hur spåren går där!

bönan 2008-10-01 20:30

Den trainz-banan är ju bara färdig mellan Fruängen och Ropsten, fast spårläggningen är kanske helt färdig?

Pierre 2008-10-01 20:38

Citat:

Den trainz-banan är ju bara färdig mellan Fruängen och Ropsten, fast spårläggningen är kanske helt färdig?

Jo, det var spåren jag menade! Har visseligen inte provat den ännu, då jag gav upp (var ju omöjligt att få ner allt från DLS). Men som jag fattat det är alla linjer spårmässigt byggda, men bara linjen som du säger har objekt utsatt...

Pierre 2008-10-02 21:30

1 bifogad(e) fil(er)
Gjorde en Readme, en details bild och lite till... Stoppa in dessa i rutt mappen. Om du gillar dom, så är det bara att använda dom!

bönan 2008-10-02 22:13

Tack Pierre! Nu käns rutten lite mera avancerad!;) Sedan har jag en fråga: Finns det något program som kan söka igenom en rutt och ta bort de filer som rutten inte använder? Jag har, som jag har nämt tidigare i denna tråd, en egen version av Pierres Djurgårdslinje(Pierres orginalversion finns på banbyggarna.se) När jag nämde den verkade ett antal personer vara intresserade. Sedan upptäckte jag att ruttens mapp var på ca 450 mb(komrimerad), så den var omöjlig att ladda upp. Jag gissar att 70% av alla objekt i ruttmappen inte är använda, så om man kunde få bort dem lite enkelt? Rutten är inte helt verklighetstrogen, jag har lagt till signaler från Göteborgs spårvägar och kontaktledningar som är lite mera "A la tvärbanan":)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47.