Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   X31K Öresundståg (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33947)

Pierre 2014-01-11 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av granders (Inlägg 283928)
Jag använder mig utav 3DS Max 2014, uppgraderat från tidigare 2013.
F.ö är jag tillbaka inom ett par dagar. "Semestern" har varit välbehövlig och i och med min återkomst planerar jag att ge ut Y31 och Y2 i det skick de är nu så jag kan åter fokusera på ett enda projekt.

Är detta "fel" dom flesta 3d-byggarna gör. Dom har för många projekt igång samtidigt och då verkar inget bli klart. Men jag förstår att det är mycket man vill göra och det kan bli tråkigt att bara hålla på med en sak..

AlleDahlle 2014-01-12 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Hamp3 (Inlägg 284150)
Lyx!! Du hade väl fullt upp med att avnjuta färden! :drool:

Ja typ. :grin:

granders 2014-01-13 10:32

Dessvärre har du rätt på den fronten Pierre. Dock är det inget mer arbete kvar att utföra på Y2 och Y31 och de kommer bli släppta till MSTS vilken dag som helst nu. Då har jag endast X31 som projekt (utöver Stångådalsbanan, som är ett litet sidoprojekt där jag satsar på detaljer och att alla byggnader ska vara unika.)

KnudB 2014-01-29 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av granders (Inlägg 284214)
Har du frågor du vill ställa så når du mig enklast per PM.
Jag försöker hålla ordning på min inbox, men svarar jag inte så uppmanar jag Dig till att skicka igen.

Jeg får en fejl når jeg skriver PM:
granders har överskridit sin kvot av sparade privata meddelanden och kan inte ta emot fler meddelanden förrän han/hon rensar lite utrymme.

granders 2014-01-29 10:40

Citat:

Ursprungligen postat av KnudB (Inlägg 284618)
Jeg får en fejl når jeg skriver PM:
granders har överskridit sin kvot av sparade privata meddelanden och kan inte ta emot fler meddelanden förrän han/hon rensar lite utrymme.

Oj! Jag ber om ursäkt. Jag ska genast rensa min inkorg! Prova att skicka igen i eftermiddag! :)

ADDE 2014-02-11 09:17

Uppdatering?

Hur går det? Någonting nytt att dela med dig??

granders 2014-02-11 23:42

Jag önskar jag hade det, men alla mina projekt har stannat upp den senaste veckan p.g.a en allvarlig händelse som involverar en av mina vänner.
Jag har inte haft bygglust, men jag ska smått försöka få igång det snart, när allt har lugnat ner sig.
Inget av mina projekt har dött, jag behöver bara en paus från det mesta just nu.

AlleDahlle 2014-02-12 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av granders (Inlägg 284902)
Jag önskar jag hade det, men alla mina projekt har stannat upp den senaste veckan p.g.a en allvarlig händelse som involverar en av mina vänner.
Jag har inte haft bygglust, men jag ska smått försöka få igång det snart, när allt har lugnat ner sig.
Inget av mina projekt har dött, jag behöver bara en paus från det mesta just nu.

Okej, allvarlig händelse låter inte så bra! :confused:

ADDE 2014-02-12 12:48

Låter hemskt det där...

Hoppas det löser sig och att allting ordnar sig sedan.

AlleDahlle 2014-02-12 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 284907)
Låter hemskt det där...

Hoppas det löser sig och att allting ordnar sig sedan.

Instämmer!!!

granders 2014-02-12 23:32

Hon repar sig säkerligen, men det kommer bli tufft för henne och familjen nu en tid framöver.
Jag ska försöka växla undan mina tankar och komma in i byggnadsprocessen så småningom.
Jag får be om förståelse vad beträffar mina rullande projekt, då de kräver mer tid och fokus av mig än vad min rutt gör. Stångådalsbanan kommer vara min väg in i byggandet igen eftersom det passar mig alldeles utmärkt att ta kameran en eftermiddag och bara gå ut och fota texturer och lufta tankarna lite.

Tack så mycket
Och så hoppas jag att jag finner ork att dra igång med mina rullande projekt inom snar framtid.

granders 2014-03-03 23:48

Nej om jag inte skulle ta att sätta mig med Öresundståget ikväll..
Ska höra med mina kontakter inom järnvägen om de har handhavandemanualer till Öresundståget som jag kan ha nytta utav. Mer om detta senare i veckan!
(Synd är dock, att jag tunnat ut mitt hår och kan därför inte slita av lika mycket när jag blir förbannad i Blueprints Editor. Något jag garanterat lär bli.)

ADDE 2014-03-04 08:23

Önskar dig all lycka till :tumme_upp:

Hamp3 2014-03-04 10:43

Riktigt kul att höra! :tumupp: :tumupp: :tumupp:
Hehe, lycka till! :)

På tal om blueprints och manualer. Brittiska Class 466 är (enligt mig) väldigt roligt att köra, det har inte så hög toppfart men det har däremot väldigt snabb acceleration.
Om jag inte fått fel för mig så har även X31 snabb acceleration så det kanske kan vara behjälpligt att jämföra med blueprinten för Class 466?
Är ganska säker på att 466 medföljer TS2014, annars kan jag nog bistå med printscreens av blueprinten.

AlleDahlle 2014-03-09 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av granders (Inlägg 285352)
Nej om jag inte skulle ta att sätta mig med Öresundståget ikväll..
Ska höra med mina kontakter inom järnvägen om de har handhavandemanualer till Öresundståget som jag kan ha nytta utav. Mer om detta senare i veckan!
(Synd är dock, att jag tunnat ut mitt hår och kan därför inte slita av lika mycket när jag blir förbannad i Blueprints Editor. Något jag garanterat lär bli.)

Hur gick det?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:54.