![]() |
Här är en till som längtar....
Heja på "Totte"! MVH Uffe. |
Kan man få se mer bilder!!
|
Citat:
Vilken stad eller samhälle vill du se? Så kan jag fixa fram bild. |
Hej! Jag håller fortfarande på Sarpsborg. Det är stort där och svårt är det. Det får inte bli fel. Så jag är noga med.
|
Ta dom som du tycker blir bäst..
Gärna stationer och så. kanske ngn bandel som blivit lyckad |
Citat:
|
Citat:
|
Mycket snyggt Totte!
|
Tack så mkt..
Var mkt fint |
Halden färdig...
Hej!
Nu är stationsområden Halden färdig. Nu kan jag sova gott. |
Det är dig väl unnt...
|
Nu har jag nått till Aspedammen, så det är snart färdig. En sak bara att det är miljöljuden kvar och det har jag svårt att höra rätt ljud.
|
OJ!!! Snyggt jobbat Totte!! :D
|
Citat:
Ja vet att du inte kan höra ljudfilerna, men använd dom som finns i KMJ3, då kommer dom å funka, typ fågelsång. mm. :tumupp: supersnygg rutt.. |
Oj, oj, inte långt kvar nu! :)
Nu har jag köpt och installerat min dvdbrännare så att du har filmerna snart! + Bilder. :) Lycka till i fortsättningen! :) MVH |
Citat:
Jag ska be min dotter lyssna åt mig om hon har tid. Annars blir det min fru, som inte har ingen intresse av Trollhättanrutten |
Hei Totte.
Dette blir KJEMPEBRA!!!:D :D :D Gleder meg veldig til den blir klar, og det ser ikke ut til at det er lenge til.:) Stå på:tumupp: Hilsen Kristoffer fra Halden...;) |
Håller på med ljuden...
Hej!
Jag har placerat ljuden från Kornsjö till Moss och det är kvar till Oslo. I Osloområdet blir det svårt, orsaken är för många objekt per tiles. När ljuden blir färdig blir tester med ljud, natt- och vinterkörning, så all objekt finns med. |
Hej!
I söndags trodde jag att rutten blev felfri och färdig, tänkte jag släppa rutten till Banbyggarna. Då tänkte jag skapa guidetåg av Linx i Oslo som start och slutar till Kornsjö. Då jag testkörde tåget, sparade jag nånstans och avslutade och det blev felmeddelande till Bill istället för utvärdering. Så nu är jag förtvivlad och söker fel utan resultat. Vore tacksam om någon expert på signaler höra av sig och lösa felen. Jag bränner ner rutten och skickar CD:n till någon villig. |
Hej Totte,
problemet att MSTS kraschar när man avslutar finns på många banor och/eller många lok (ev kombination av bana+lok). Jag har ofta problemet att om jag avslutar en aktivitet när jag tittar utanför loket (någon external view) då kraschar det men inte om man avslutar när man är inne i loket. Har du provat med olika lok och olika ställen i rutten? Är också nyfiken på varför du tror att det har med signalerna att göra? Mvh Mikael |
Rutten är färdig nu...
Hej på er alla som troget väntat länge!
Jag har nu överfört rutten till Mazz för att släppa den till Banbyggarna. Rutten är första delen som sträcker från Oslo till Kornsjö och är ungefär 15 mil lång och körtid omkring 3 timmar med uppehåll i större stationer. Vi får se hur det blir med Banbyggarna sen. Komprimerad är den 316Mb stor och extraherad är 905Mb. Rutten kräver minst 512 Mb ramminne, men rekomenderas 1024Mb. X-Tracks 3.12 eller uppåt. |
Woho!
Riktigt härligt att höra Totte! Grattis, eller vad ska man säga. Har du några aktiviteter/tågset med i paketet? Och kommer du fortsätta mot Göteborg nu eller tar du en paus? |
Citat:
Ja, jag har gjort aktivitet till rutten. Det är ensamt Linx-tåg som guide. Startar från Kornsjö till Oslo. Det är inte lämpligt att göra en stor aktivitet, orsaken alla har inte så många tågset. Jag tar paus till hösten. |
Ojojoj! Underbart. Totte är våran hjälte! Nu tänker jag sitttrejka tills jag har laddat hem och provkört*hehe*;)
|
Spännande, jag väntar...
Hälsningar OM |
:D :D :)
Grattis får man säga!! :tumupp: Verkligen kul att den är färdig nu! Väntar med spänning att få köra den!! :) |
Härligt att den är klar!
Förstår att du behöver en välförtjänt paus nu. Hoppas du fortsätter mot Göteborg i höst... Tack för ett storartat jobb! |
Sittstrejkat-
-har man väl i princip gjort länge nu, i spänd förväntan, på släpp.
Ett stort grattis till lyckat jobb Totte. MVH Uffe. |
Grattis Totte!
Äntligen har del 1 kommit;). Det ska bli jätte roligt att få köra på rutten. Och dessutom på en verklighetstrogenrutt. Lycka till med det fortsatta byggandet:)!! |
Merkelig hvor trege Banbyggarna er, du kan jo også laste den opp på train-sim.com og trainsim.no.
|
Citat:
|
Vad rolig att du släpp din rutter.
Jag är rätt stolt över dig för du har jobbat hård med den rutter. *bravo/applåder* |
Okey! Da vet jeg det, men det hadde vært bedre om han hadde lastet den opp på flere steder, men han velger jo det.
|
Citat:
|
Mange gratulasjoner fra Norge!!!!
Gratulerer Totte!!
Dette har vi ventet på så lenge:tumupp: :tumupp: :tumupp: Vi ser fram til fortsettelsen! Hälsningar från Roar H (norrbagge) |
Hei Totte.
Åhh... Dette har jeg/vi ventet på lenge. Gleder meg voldsomt til å prøve den. Kjempebra:D :D :D :tumupp: :tumupp: Siden dette dels er en norsk rute, så kunne du kanskje sendt den til www.trainsim.no også?? Bare ett forslag;) Sikkert en velfortjent pause nå da ;) Mvh. Haldenseren - Kristoffer |
Eller send den til train-sim.com også.
|
Jag tror nog att orsaken att Trollhättanrutten läggs på Banbyggarna är att train-sim.com är både svår att logga in på, samt att nedladdningen på 316 MB skulle ta otroligt lång tid från train-sim.com!
Läggs rutten på Banbyggarna så får du tillgång till rutten omedelbart, utan vare sig registeringskrav eller begränsad nedladdningshastighet... Så det är nog bara av positiva fördelar som Totte väljer detta alternativ. |
Citat:
;) |
Jeg gleder meg sånn til denne kommer på Banbyggarna, begynner å bli vel litt desperat nå!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:58. |