![]() |
1-2 km till
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Har byggt ytterligare 1-2 km till. Sista bilden rullar tåget över bron över Sävenäsån. |
ser snygg ut! längtar efter rutten!
|
Såååå snyggt!! Inget snack! :ber:
|
Härligt fint Totte!:tumme_upp:
|
Citat:
Som Du vet har jag ett förflutet i gmla D och F lok, när jag ser din rutt blir jag rörd. När den är klar lovar jag att göra en aktivitet baserad på 70 tal med T21 F D Mg mmm som ger din rutt rätvisa, Skandia pilen, Snt 162, G-Osl med lokuttag på Sävl vore kanske en idé eller Ngt 41610 med dubbla Hg där vi bytte i Lärje och gick till Kornsjö Jag är imponerd och tar av mig hatten. Hälsar LasseJ |
Partille under byggnad
5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, jag hade uppehåll med bygget p.g.a. Windowsbyte, upptill 7. Vilken jobb det var, det tog en vecka att fixa allt med installationer. Jag påbörjade med bygget runt om Partille och är inte färdig där än. Vill visa lite bilder... |
Ser mycket bra ut!:applad:
|
Citat:
|
Ja det ser verkligen riktigt bra ut, är rädd att jag kommer att få skaffa ny dator när rutten släpps då den blir så stor att man blir mörkrädd haha.
En flaska mousserande vin skall också införskaffas när rutten släpps så att jag kan skåla för dig Totte:) |
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack för de fina komentarer! Ja, nu är Partille färdigbyggt! fortsätter mot Jonsered. Njut av bilderna! |
Ser mycket bra ut, känner igen mig från Partille!:applad:
|
OpenRails...
Hej!
Eftersom jag har fått Win 7 installerat, installerade jag Open Rails, Microsoft XNA framework 3.1 och sist som inte gick att installera Net Framework 3,5 SP1. Jag hittade Ms XNA framework i senare version 4.0 och det visade ännu högre Fps. Men, men jag får problem med OR, allt jag byggt senast enlig sista bilder, så visade det ingenting vad jag byggt. Antagligen måste jag ha Net Framework 3.5 SP1 installerat vilket inte går alls att installera. Hur gör jag? Jag försöker lista ut problemet, få se hur det blir. Kan någon framföra min rapport till ORTS? PS. Jag har Microsoft NET Framework 4 installerad. |
Hej!
Hela Partille jag byggde är borta, så jag måste bygga på nytt igen! Den försvann på mystiskt sätt trots jag sparade senaste backup. Det hände då jag jobbade med Windows uppgraderingen från XP till Win 7. Dessutom så kraschade hårddisken. Antagligen körde jag för hårt med den. Uppgraderingen kostade mig mycket pengar och arbete bara för att kunna köra RW. :datastrul: :mad: Så ni får nog vänta ännu mer på Trollhattan_2. |
Det var konstigt och synd. Spara på en extern hårddisk eller CD skiva ibland, så att inte rutten försvinner om din hårddisk skulle haverera.
Lycka till med byggandet i framtiden!:) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:57. |