Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SL Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20175)

Pierre 2008-10-02 22:53

Varsegod!

Ja, jag undrar om inte Route Riter kan ta bort objekt som inte används!? Nu är jag inte så insatt i "RR", så hoppas nån annan kan svara på detta...

Var har du tagit objekten till Djurgårdslinjen ifrån? Vilken rutt? Kan du inte lägga upp den utan shapes och textures mapparna och så får man ta dom från den andra rutten själv!?

Totte 2008-10-03 13:49

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Varsegod!

Ja, jag undrar om inte Route Riter kan ta bort objekt som inte används!? Nu är jag inte så insatt i "RR", så hoppas nån annan kan svara på detta...

Var har du tagit objekten till Djurgårdslinjen ifrån? Vilken rutt? Kan du inte lägga upp den utan shapes och textures mapparna och så får man ta dom från den andra rutten själv!?

Hej!
Jag var bortrest i 8 dagar på Kreta och kom hem imorse.
Jag kan svara på din fråga hur man gör en Compact Route i progrmmet "RR".
Öppna RR och markera din rutt och sen klicka på Compact Route enligt bilden.
Obs! Gör en backup först! Annars får du problem att fortsätta bygget.

bönan 2008-10-03 15:05

3 bifogad(e) fil(er)
Jag håller nu pa att ladda ner RR. Jag visar lite bilder från Djurgårdslinjen. Som vanligt inte så realistiskt.
EDIT: Ursäkta att bilderna blev så stora, jag vet inte vad som hände.

Pierre 2008-10-05 15:04

Ser ok ut. Ser dock inte bra ut med kontaktstolparna mitt i vägen, men men...

Jo, använder du Paint för att göra bilderna? När du öppnat Paint och klistrat in det du tagit Print Screen på, så markerar du och klipper ut det du vill ha som bild. Välj sedan Arkiv och Ny. Svara att du inte vill spara ändringarna. Du har nu en vit bild, gör den så liten du kan. Högerklicka sen i den och välj Klistra in. Nu har du bara den bild du ville ha = Ingen jättelik vit ram runt den!

bönan 2008-10-05 18:04

Nu har jag byggt klart miljön runt skanstullsbron och har byggt till Slussen. Jag har haft strul med min internetuppkoppling och ville först se bilder på slussenstationen så att jag inte byggar fel.

bönan 2008-10-05 18:24

Nu behöver jag någon typ av fotomatreiell för Slussens station. Den syns inte alls på enirokartan och jag hittar inget vettigt på Google. Hjälp!

Totte 2008-10-05 19:55

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag kan förklara hur Slussen ser ut. Det är fyra spår och två plattformar.
Du har väl tagit från min rutt alla objekten. Då finns plattformar som passar till Slussen, sök object class Stations och där finns de.
Jag har ritat hur Slussen ser ut.

bönan 2008-10-06 14:57

Tack Totte! Ska nu bygga det.
EDIT: Hur långa är platformarna? Tills vidare kör jag på 200 m.
EDIT2: Ändrade plattformslängden till 150 m.

Totte 2008-10-06 15:10

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Här handlar uppdateringen om utgångarna med trappor!

Totte 2008-10-06 15:25

Några bildlänkar...
http://www.eniro.se/query?w=128&part...bhihrJr-65i7ig

bönan 2008-10-06 15:43

1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag byggt själva stationen. Säg till om det ser bra ut innan jag börjar med miljön.

Totte 2008-10-06 21:58

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Du får nog ändra spåren.
Jag ritade mer tydligt, det är nämligen att det är bara två spår till Gullmarksplan genom Medborgarplatsen och Skanstull.

Pierre 2008-10-07 12:02

Ser bra ut! Men bygg mot Mariatorget och Medborgarplatsen enligt Tottes skiss..

Ska du bygga över stationen med bottenplattor sen? En annan idé hade vart att använt två av Wases t-bane stationer brevid varann. OK, då hade man fått en rak station, men men...lättare byggt.

bönan 2008-10-07 16:06

Jag har byggt så att röda linjen går ifrån den gröna ca 200 m från stationen, det är därför fyra spår syns. Jag får riva upp och försöka igen.

bönan 2008-10-08 18:14

1 bifogad(e) fil(er)
Här är den nya versionen av Slussen. Spåren mot Fruängen syns, och långt borta kan man skymta Medborgarplatsen.
EDIT: Det röda strecket var ett misstag

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03.