![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men en annan gång ;) |
Citat:
|
Citat:
Skämt åsido, det är ju en lördag så jag lär hålla mig borta från vägen i vilket fall som!;) |
Citat:
|
En Trabant brukar inte ha nåt vidare värde alls även om den är fabriksny :Yeah: Skämt åsido så måste det finnas nåt vettigare att lägga slantarna på än en bil som tappar tiotusentals kronor i värde bara man rullar ut ur bilhallen... Förstår mig inte heller på varför man känner behovet av en skryttråd i ett forum som detta men vad vet jag?! Köpt bilen kontant eller är det banken som äger den? ;)
|
Men greijen är att bilen är fabriksny men är en lagerbil som stått i över ett år hos importören som är KW Bruun innan den hamna hos Peugeot i Helsingborg i November förra året. Jag har fått 40 000:- i rabatt plus en hel del annat som 2,5 års nybilsgaranti gällandes från nov 08, 3 månaders gratis helförsäkring. Vagnskadegaranti till 2012. Så bilen är ju "fabriksny" men säljs till begpris. Den har inte gått en meter utöver en kort sträcka inom fabriksområdet. Därmed slipper jag den värsta värdeminskningen. Bilen i fråga är en 3-dörrars Peugeot 207 1.6 HDI XS. Nya moderna dieselmotorn med 3:e generationens commonrail. 110 pigga dieselhästar. 255Nm i vrid, kan jämföras med pappas 3 liters V6:a på 210 hk och 285Nm i vrid ;)
Sen är den väldigt snål och skatten är beskedliga 2400:- om året. Till våren väntar inköp av nya sommardäck på snygga fälgar mm. |
Citat:
|
Så skrytet handlar alltså om att du lyckats få ett banklån? ;) Ja jag är då imponerad och gråter mig tills sömns över att inte ha köpt en fjolårsfabriksny bil :visslar: Jag gillar också att köra bil och kommer även jag fortsätta att göra det vad det nu har med saken att göra? Ska förresten ta på mig ett par fabriksnya sockar denna morgon och dom har inte heller gått en meter, fick dom för ett bra pris också :grin:
Edit: Det är självklart kul för dig att du köpt en bil men skrytet förstår jag mig som sagt inte på? |
Det är väl aldrig nåt tvång att läsa trådar som dessa om de inte intresserar en :visslar:
|
Citat:
Hej:grin: Jag måste skriva att jag tycker det är mycket positivt att JAG, börjat intressera mej för KRS :Yeah: Faktiskt väldigt positivt tycker jag...!! Sedan så tycker jag att det är otroligt positivt att jag för första gången på snart två år, första ja gör när ja får upp min startsida, så klickar ja på buzz.se, de va läääääänge sen de hände.... PS jag skulle ha köpte veteranbil om ja skulle köpa bil i dag. Jag kör ändå bara 10 mil om året..... Det finns inget positivt med att köpa nya bilar i dag... Hoppas både Volvo och Saab börjar "TÄNKA till lite" och börja tillverka miljöbilar, helst HELT elektriska!!!. Särskilt nu när regeringen insett att vi måste fortsätta med atomkraften. F*N, det måste ju till EL för att ladda alla nya fina el-bilar:visslar: Sen så har jag själv börjat byta ut alla glödlampor hemma mot energisparlampor.... Vad kan va mer positivt? :tumme_upp: PS de där mä veteranbil va mest på skoj bara, ja förstår dom som MÅSTE ha bil till jobbet mm. Men då är det ju bra att köpa en partikelfiltrerad diesel, dom är ju mycket bättre än alla bensinbilar som rullar..... Vill man sen ha en splirrans ny bil, till kanske ett bra pris...så va är det för fel på de? Hade ja haft råd...så hade ja oxå köpte billig partikelfiltrerad diesel, en MB givetvis:drool: Jag tycker att i denna tråd, så ska man inte göra narr av folk som vill visa upp en bild på sin nya bil, det anser jag vara "billigt" (läs avundsjuka) ha de |
Citat:
Positivt: Har nu 1,5 timmes rast i Ystad.:D |
Citat:
Vem sa att det var skryt? Eller i så fall, vad skiljer det här från tråden i övrigt? Positiva tråden handlar om att få ur sig det man är glad för just nu. Om man nu inte kan läsa sådant utan att bli avundsjuk, eller helt enkelt inte tycker det är intressant så kan man ju sluta läsa. Gnäll gör iaf ingen glad. Eller jo, förresten! Om man skriver i negativa tråden :grin: |
Avundsjuk? Nej absolut inte, då har du missuppfattat mig totalt. Jag kan liksom de flesta andra låna en slant och köpa en fabriksny bil om jag vill så oroa dig inte för det ;) Skriver man att man köpt en ny bil är det en sak, tjatar man om fabriksny, pengar och sådant är det skryt... och det begriper jag inte!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:30. |