Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om 3D-design (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   T44 - Om intresse finns. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27870)

Marcus Gustavsson 2010-12-02 16:11

ser riktigt bra ut det där! Jag ska skicka en ny version av loket till dig om någon dag, vet inte riktigt vilken dag det blir, då jag är ganska upptagen med skolarbete, och nästa helg så är det jultåg på VKB så då är jag upptagen med.
Ska försöka hinna.

ekankal 2010-12-05 17:05

4 bifogad(e) fil(er)
Efter att det "nya" loket har anlänt, som "chefen" har pillat dit multiple-dosor på buffertbalkarna, flyttat lite ledstänger, osv, så kan man ju visa några bilder till på vad måleriet håller på med.

Har blivit en helt ny uppsättning handtag på ALLA luckorna, lite krimskrams på buffertbalkarna, en hel massa skuggningar här å där bl.a :).

Marcus Gustavsson 2010-12-05 17:13

Ser riktigt bra ut! Funderar på om jag möjligtvis ska höja det där räcket i fronten lite, även om det sitter som det ska enligt ritningen.

Och jag ska kolla på det där med positionen av slutljuset, håller dock på att installera om TS09 då det har krånglat.

lan 2010-12-05 17:43

Marcus och Ekan, ser smaskens ut!!! Denna T44 kommer att bli en pärla i lokparken. Snyggt teamwork av er båda!

svenolov 2010-12-05 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 224361)
Marcus och Ekan, ser smaskens ut!!! Denna T44 kommer att bli en pärla i lokparken. Snyggt teamwork av er båda!

Kan bara hålla med. Markus och ekan, när kan jag börja med skriptet till hytten? ;)

Marcus Gustavsson 2010-12-05 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 224393)
Kan bara hålla med. Markus och ekan, när kan jag börja med skriptet till hytten? ;)

Om du är intresserad så ska jag försöka ha en hytt med alla komponenter på plats, färdig i mellandagarna. ;)
slutar skolan den 17:e, fram tills dess så är det ganska fullt upp på annat håll.

bear 2010-12-05 23:03

Tja det är ju så snyggt att man nästan får komplex och ger upp det här med att försöka bygga och texturera saker till Trainz. Men det skall bli riktigt kul när det blir färdigt.

Marcus Gustavsson 2010-12-05 23:12

Ekan ska ha en stor eloge för dessa texturer, dom lyfter modellen något otroligt! Om man jämför modellen med texturerna så ser modellen riktigt dålig ut i jämförelse, dom ligger på två helt olika nivåer. Men en bra instegs modell det var det i alla fall!

bear 2010-12-05 23:14

Kan bara hålla med dig Markus, en bra textur kan göra underverk med vilket object som helst. Titta bara på Ekans ommålningar av de gammla STV loken.

ekankal 2010-12-06 10:55

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 224400)
Ekan ska ha en stor eloge för dessa texturer, dom lyfter modellen något otroligt! Om man jämför modellen med texturerna så ser modellen riktigt dålig ut i jämförelse, dom ligger på två helt olika nivåer. Men en bra instegs modell det var det i alla fall!

Dålig? Det var då den snyggaste "dåliga" modell som jag har sett ;):).

Du har gjort, och gör, ett storartat arbete med loket, inget snack om den saken.

Har "grovat" in slutljusen i.a.f.
Det ligger ett "facit" i din mail snart, så får du finjustera det sista själv, hehe.

Bengan 2010-12-06 15:19

Snyggt jobbat, Markus och Ekan.
Ni får till, en kanonmodell tillsammans.
Ser döläckert ut.

lan 2010-12-06 17:25

Marcus och Ekan,
har skickat lite synpunkter till er nyss.
En sak som skulle vara ruskigt fräckt vore väl en moderat night-mesh för inredningen? Jag hjälper gärna till om ni vill. Öppningsbara motorluckor och skakande motor är också möjligt men ta nu det i er takt först och återkom om ni behöver idéer och råd!

T44 artar sig till årets (eller nästa års) modell!!!

Bombardier Train 2010-12-06 20:05

Otroligt snyggt! Vore häftigt om det kunde lysa från hytten i nattetid, men det kanske är det Lan menar? :)

Mawkish 2010-12-09 02:14

Den kvällsbilden är ju bara för mycket :drool::ber: Fantastik modell med fantastiska texturer, supersnyggt helt enkelt :)

Bambistor 2010-12-09 11:40

Snyggt det har blivit, Marcus! Skulle du kunna skicka den senaste versionen, har varit ut o fotat lite i verkstan så nya texturer tänkte jag testa. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57.