![]() |
Inget är som väntans tider... :)
För er information, så jobbar vi tillsammans med Totte för att få ut rutten så snart som möjligt. Då det ligger i allas intresse att Tottes fina rutt blir tillgänglig så fort det går, så håll ut... :D Ha förståelse bara för att en rutt är lite mer omfattande än andra enklare nedladdningsgrejjer och vi vill ju att det ska gå så smidigt som möjligt att installera. Lite otur oxå att flera av oss var på resande fot i förra veckan... :o |
Takk for svar Mazz!
Da kommer den vel i løpet av de nærmeste dagene? |
Vi tror det, Totte gör en liten liten justering nu och så fort vi får tillbaka den, gör vi snabbt en ny releasetest. Vi vill ju gärna testa en rutt innan den läggs upp, så att man kan känna sig lite trygg iallafall att det inte strular och att installationsanvisningen är rätt.
|
Citat:
|
Det er jo bedre med den rute som funger enn en som ikke, så derfor tror jeg vi venter på et kvalitetsprodukt. :)
|
Citat:
Ha`t så bra! |
Nu har vi på Banbyggarna nyss fått en uppdatering från Totte, med de slutliga (gissar vi iallafall) justeringarna. :tumupp:
Vi ska nu lägga ihop uppdateringen till rutten, kontrolltesta rutten att det är frid o fröjd och sen packa ihop härligheten. Ge oss nån dag eller två, vore snällt... :) Skulle nått oväntat uppstå, säger vi till så ni vet! ... inget är som väntans tider... |
Citat:
|
Det är ett Å med :)
|
Citat:
|
Hej Totte, kan du lägga ut lite skärmdumpar från olika platser så man får se hur det ser ut nu när det är klart? Är helt klart imponerad av denna rutt...
|
Nu är rutten upplagd hos Banbyggarna...
Hej alla forumvänner!
Nu äntligen är rutten upplagd hos Banbyggarna för download. Lycka till och kör försiktigt. Undvik hastighetöverträdelser annars blir det nödbromsning. Vissa sträckor är svåra. Jag blir glad om ni visar några bilder till den här tråden. Klicka direkt till BB. http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/TROLLHATTAN.htm |
Får bli lite utvärdering i helgen av rutten!
Tack till dig Totte för det arbete du lagt ner och också till Banbyggarna som ordnar med serverutrymmet, det är en del trafik när en rutt ska tankas hos gemene man!:p(ganska bra hastighet, 1-1½mbit/s just nu) |
Citat:
|
Fler bilder!
|
Ytterligare fler bilder...
|
nu har jag laddat ner och installerat...
Trollhättanrutten enligt instruktionerna och den ligger i mappen routes i msts, men rutten syns inte i ruttväljarlistan inne i själva spelet, vad kan det då vara för fel? Mvh Johnny Nilsson
|
Tack Totte för en helt otrolig rutt.
|
Men Totte! Det är ju inte julafton här! Nu måste ju jag hämta hit tomten!:p
Nej, skämt åsido. Så underbart, nu lär jag nog börja jobba mer med MSTS och Activity Editor. Elektrifierad, hyfsat lång, enkelspårig och ser riktigt välgjord ut. Kan det bli något bättre? |
Citat:
Kolla om du har filerna i mapparna Activities, Path och Services. Om inte så visas inte rutten i ruttväljarsidan. Återkommer med lösning. Har du Linx installerat? Linx finns hos BB att ladda hem. Har du placerat rutten rätt? Jag visar bild vilken plats du skall placera rutten. Extraherade (packade upp) du mappen? Den är komprimerad ner från 905Mb till 307Mb. |
Hej Totte!
Tack för din fina rutt :D Har börjat köra på rutten,inga problem för mig:) Packade upp filen,sen klickade jag på mappen Trollhättan del1 och kopierade mappen Trollhättan till Route-mappen. Ännu en gång Tack Totte bra jobbat :tumupp: Mvh. Traingoal |
Citat:
Ladda hem X-tracks och NewRoads så skall du se att det löser sig... Till Totte: Kanonrutt du har skapat... Även om man som jag "bara" har 384 MB RAM så flyter det på väldigt fint ändå.:) |
Heder till Totte
Kanon bana du gjort.....har varit värt väntan.....
|
Har precis dragit ner rutten!
Ska testa på momangen. Enastående arbete Totte!! |
Grattis Totte! Äntligen har du släppt del 1. Nu väntar man bara på hela sträckan Oslo-Göteborg:p. Sitter just nu och tankar ner den. Sen i kväll ska man test köra banan.
Lycka till i fortsättningen med byggandet!! |
MSTS vill inte starta när jag har laddat ner rutten :(
Kan någon hjälpa mig? |
Citat:
Det står klart och tydligt i Read Me-filerna som finns i Trollhattanmappen. Hoppas du förstår varför. |
Snacka om hjärnsläpp :p
|
Underbart Totte!!
Ett STORT STORT tack till dig. |
Bra rute, men hvorfor er egentlig strekningen Oslo S-Ås fiktiv? Kan skjønne at Oslo S er vanskelig å bygge, men resten kan da ikke være så ille?
|
Jag installerade MSTS på min dator idag. När jag får tid över skall jag köra lite mer på rutten.
Bra jobbat Totte! :) |
Citat:
Jag började bygga för tre år sen så fanns det ingen bra karta över Oslo och jag byggde om tre gånger mellan Oslo till Ski. Trodde först att det var enkelspårig. Bara den biten tog mig ett år att bygga. Först efter Ås kom bra kartor och jag kunde bygga mer verklighet från Ås till Kornsjø. Kartorna hade ju satelitbilder som jag kunde se hur husen berg och skog och placerade objekten precis som möjligt till verkligheten. |
Norgesglasset eksisterte vel i 2003 tror jeg.
http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html |
Citat:
|
Hei Totte, og gratulerer med vel utført arbeid!
Jeg har kjørt Sandvika-Oslo i kveld og så langt ser det svært lovende ut. Selv om denne delen er fiktiv syns jeg den er mesterlig bygd, spesielt ved Lysaker likte jeg meg godt. Jeg er imponert over hvor godt du har plassert de norske skiltene og signalene, til og med stignings/fallvisere er jo med jo! Mange takk for den flotte ruten, og lykke til videre! |
trollhattan
Hei Totte
Dette syntes jeg var kjempe bra,selv om ikke alt stemmer rundt oslo synes jeg du har gjort en kjempe jobb.Det er nok ikkke alle som er klar over hvor mye jobb som som ligger bak denne ruten.Nå får vi bare håpe vi snart kan kjøre Oslo S -Hamburg,mangler snart bare Gøteborg -Malmø c !!!!!!!! Hva med skandiapilen Oslo -København Petter |
5 bifogad(e) fil(er)
Hej Totte :)
Grattis till en verkligt trevlig rutt:tumupp: Som vanligt kunde ja inte hålla fingrarna i styr:rolleyes: Därför har jag nu fått ner rutten till en zip-fil på 102 Mb!! Uppackad blir rutten 476 Mb. Ja har snyggat till en hel del filer från gamla KMJ, så att dom blev snyggare, både ace-filer och Shapes-filer är fixade. Har bytt ut ett träd, USDecidTree1.ace, till ett trevligare träd. Filer som mår illa av DXT1_komprimering har ja inte komprimerat, snarare har vissa filer blivit lite större, då är dom remippade oxå, för att få de så snyggt som möjligt i spelet. Har bytt ut spårtexturen till betong.:o Har kört rutten genom RouteRiter, som plockade bort en hel del filer som inte användes, samt la till filer som saknades. Nu är även framesen betydligt bättre, även om ja inte har lagt så mycket jobb på att fixa shapes-filerna, de tar en enorm tid. Men ja hoppas att rutten har blivit rätt bra nu. Tyvärr har ja inte kunnat hitta felet som gör att Bill vill ha mail;) Det går utmärkt att spara pågående aktiviteter trots detta "skönhetsfel" Ha de |
3 bifogad(e) fil(er)
Några fler bilder:)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Några till från Kornsjö:)
De går ju fint att byta till Tjalles stolpar å bryggor, om man vill. En enkel operation, där även filnamnen byts ut.;) |
4 bifogad(e) fil(er)
:)
Kunde inte låta bli att testa;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:42. |