Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

ekankal 2009-09-04 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 190975)
Jaja, jag erkänner!(Det är inget jag tiger om :D) Jag och Dson var ute och grillade (tiger)korv också kanske vi inte släckte efter oss så bra... :D

Haha. Jaa, passa're för att umgås med den där, han ställer bara till oreda överallt :D:D.

Henrik L 2009-09-04 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 190976)
Haha. Jaa, passa're för att umgås med den där, han ställer bara till oreda överallt :D:D.

Haha :D. Hur ser dina räkningar ut nu då, Dson? Efter alla dessa utryckningar. :grin: hehe

Victor S 2009-09-04 20:50

Stackars Dson!

lan 2009-09-05 09:14

1 bifogad(e) fil(er)
Ni kan sova lungt, hela brandcorpsen i Särö är redo att släcka ALLT som kommer i deras väg.

lan 2009-09-05 13:20

1 bifogad(e) fil(er)
Det brinner inte nånstans så brandchefen beordrade Ommålning av alla fordon till enhetlig färg, Längst fram i brandchefens bil har brandkorpral Torsten Nilsson (Törsten kallad) somnat efter ett ihärdigt släckningsarbete.

ekankal 2009-09-05 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 191015)
Det brinner inte nånstans så brandchefen beordrade Ommålning av alla fordon till enhetlig färg, Längst fram i brandchefens bil har brandkorpral Torsten Nilsson (Törsten kallad) somnat efter ett ihärdigt släckningsarbete.

Snyggt. Härliga gammla brandbekämpningsfordon av alla de slag.

Man får hoppas bara att "korpralen" inte har sommnat av någon annan annledning, och släckt något annat än bränder, när man ser vad han kallas :D:D.

ekankal 2009-09-07 09:11

5 bifogad(e) fil(er)
Det inte helt okända 1290, och ett par svartingar (lok alltså :D).

alex 2009-09-07 09:29

Jäklar Ekan, du har verkligen fått till det med dom där backdropsen!
Riktigt snyggt! :)

Dson 2009-09-07 11:35

Jamen, vadå? Det var ju så kallt! Jag frös så, och tänkte, att låter man det brinna så blir det varmt dagen efter!:Fnissa:

Ursnyggt, Ekan, som vanligt. Finns inga ord. Bara MORR:D

ekankal 2009-09-09 16:51

6 bifogad(e) fil(er)
Man tackar å bockar för trevliga kommentarer :).

Några "rägers" har stannat till för p-paus, kanske på väg till Rättvik (trästolpar på banan).
Men där kör väl inte Värmlandstrafiken?
Det kanske är Ronny & Ragge å gänget som har chartrat Y1,an, då Foorrrden har lagt av,
för en riktig "räger" missar aldrig Rättviksveckan.

"Rägers" = raggare, om nån mot all förmodan har missat Ronny & Ragge.

bönan 2009-09-09 17:13

Snyggt ekan! Får man fråga var du har hittat trästolparna? De skulle passa på Siljansbanan!:)

ekankal 2009-09-09 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 191263)
Snyggt ekan! Får man fråga var du har hittat trästolparna? De skulle passa på Siljansbanan!:)

Som vanligt, eget kladd. Har målat om några av H-CAT som finns på DLS, och försett dom med
STW's lösa återledningsisolatorer och ledningar.

simhag8 2009-09-10 22:41

1 bifogad(e) fil(er)
En bild kan man säga

ekankal 2009-09-10 23:33

3 bifogad(e) fil(er)
Mera "rägers" och tåg.

En kul liten parantes: För några år sedan så helrenoverade och lackerade
jag (har haft egen lackeringsfirma tidigare) en EXAKT likadan bil som på bilderna (som jag givetvis har målat om i samma färger som den :grin:), en -55 Buick Special 2D ht.
Så man blev lite paff när en sådan dök upp på DLS häromdan.
Tyvärr så hade Mark (han som gjort den) skickat med fel hjul, det ska egentligen sitta cromade navkapslar på fälgarna, men han ska fixa till det.

Bengan 2009-09-11 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 191327)
Mera "rägers" och tåg.

En kul liten parantes: För några år sedan så helrenoverade och lackerade
jag (har haft egen lackeringsfirma tidigare) en EXAKT likadan bil som på bilderna (som jag givetvis har målat om i samma färger som den :grin:), en -55 Buick Special 2D ht.
Så man blev lite paff när en sådan dök upp på DLS häromdan.
Tyvärr så hade Mark (han som gjort den) skickat med fel hjul, det ska egentligen sitta cromade navkapslar på fälgarna, men han ska fixa till det.

Kul inslag.
Kan tänka mig, att du blev smått paff när det dök upp en Buick 55.
Nu börjar det dyka upp lite trevliga 50-talare iallafall.
Chansen att få se en Buick Le Sabre Cab 1968 är nog inte så stor om man inte bygger själv. Kanske dax, att ta några bilder på henne i garaget och försöka bygga.

Angående: Mera "rägers" och tåg.
Imorgon lördag. Så har två firmor med gamla rägers slagit ihop sina firmafester och bokat 1klass-vagnen i veterantåget till Gävle imorgon från Stockholm. Tåget är tänkt att gå vid nio-tiden på morgonen. Så den som söker fototillfälle, har kanske sin chans imorgon. Men vad det är för något, som vi ska åka med. Det har jag ingen aning om, men att se rägers åka tåg. Det om något, måste vara ett fototillfälle.
Kanske någon annan på forumet, känner till tåguppsättningen för morgondagen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:27.