Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

steffe80 2013-02-03 02:22

6 bifogad(e) fil(er)
Lägger upp lite bilder på nya försöket till bana, förhoppningsvis utan hårddisk krasch denna gång.

rac_hammer 2013-02-03 12:23

snyggt steffe! gillar hur fint du får ihop vegetationen med din banan :tumme_upp:

steffe80 2013-02-03 13:00

Tack hammarn.

rely 2013-02-03 17:43

1 bifogad(e) fil(er)
Tjusigt steffe80! :)

Känner att det har vart lite glest med ånglok på sistone så jag får väl fylla på med lite ånga då. :D

rac_hammer 2013-02-03 20:29

1 bifogad(e) fil(er)
snyggt som vanligt rely :) en liten bild på min halv färdiga hamn...

steffe80 2013-02-03 20:41

Tack rely.

Måste säga att din känsla för detaljer imponerar lika mycket varje gång.

steffe80 2013-02-03 20:43

Snyggt Hammarn

trainz_cj 2013-02-03 23:14

Snygga bilder allihopa! Tänkte bidra oxå med lite bilder. Tyvärr har jag inga landskapsbilder denne gången. :Fnissa:

@ekan
Din repaint av loken infranord MAK G1200 är kanon bra ! :drool:

http://img542.imageshack.us/img542/1348/201300.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/5807/201301.jpg

Tysk godståg med Class BR 155 och Roos vagnar.

steffe80 2013-02-03 23:34

Fina bilder Trainz_cj

lan 2013-02-04 00:18

Tack alla sceenshottare ...

... för allt ni visar! Det stimulerar mig att bygga vidare, inte landskap för det hinner jag inte och är erkänt dålig på det, men tillbehör. När jag ser relys bild av B-loket, med björnloka på ängen och höga furor i bakgrunden, snyggt uppbyggd luftledning m.m. så får jag "nostalgiståpäls" :applad:

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 272987)
Tjusigt steffe80! :)

Känner att det har vart lite glest med ånglok på sistone så jag får väl fylla på med lite ånga då. :D

rac_hammer 2013-02-04 00:19

Snyggt ! Och kul att det blivit lite mer fart här i tråden och på forumet i allmänt :tumme_upp:

ekankal 2013-02-04 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 272951)
Ekan: jag såg din helrosa skapelse i aurans forum, kunde inte hålla mig för skratt. :D
Kan tänka mig att du fick en del reaktioner av amerikanarna. :D

Jo, det kan man nog säga, total översvämmning i PM-inboxen (fast alla var faktiskt "positiva" typ: Please, can I have...haha ;)).

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 272954)
Nu är det väl så med Ekan att han tillhör generationen "bilburen ålderdom" och gillar "amrikanare", men rosa tåg av den storleken ???

Att Ekan "halvemigrerat" är väl inte mycket att göra åt ???

:D

Du har väl hört slagdängan "rosa lack å cromad list", hehe.

Men som du säger, det är på sin höjd "halvemigrerat", intresset för svenska tåg står mej fortfarande närmast trots allt, och kommer väl alltid att göra, även om jag till å från mest pysslar med jänkee ditos ;).

http://s20.postimage.org/eboqo6xhp/u...30204_0004.jpg

http://s20.postimage.org/h9lphw559/u...30204_0012.jpg

http://s20.postimage.org/r86o4dekt/u...30204_0013.jpg

rely 2013-02-04 21:02

2 bifogad(e) fil(er)
Super snygga bilder rac_hammer, trainz_cj och ekankal!

LAn: Jag tackar för dina värmande ord, men det är faktiskt du tillsammans med alla 3d-byggare, scripptare, målare osv. Som gör det möjligt för oss att bygga och köra svenska rutter. :)

Fyller på med lite mer ånga. :)

rac_hammer 2013-02-04 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 273057)
Jo, det kan man nog säga, total översvämmning i PM-inboxen (fast alla var faktiskt "positiva" typ: Please, can I have...haha ;)).

Du har väl hört slagdängan "rosa lack å cromad list", hehe.

Men som du säger, det är på sin höjd "halvemigrerat", intresset för svenska tåg står mej fortfarande närmast trots allt, och kommer väl alltid att göra, även om jag till å från mest pysslar med jänkee ditos ;).

http://s20.postimage.org/eboqo6xhp/u...30204_0004.jpg

http://s20.postimage.org/h9lphw559/u...30204_0012.jpg

http://s20.postimage.org/r86o4dekt/u...30204_0013.jpg

Ekan du gör verkligen jätte snygga jobb så min fråga och nog många med mig ....finns det någon chans att du släpper din stora texture group till rc loket? Vore ju ett enkelt sätt med att bara upplåta repainten på loket till dem som redan köpt det och inte till alla andra då man ju hade behövt köpa loket för att kunna använda texturerna? :)

Berke 2013-02-05 01:20

Prövar väll jag också ;)

1 bifogad(e) fil(er)
Kände att det var dags för mig att visa en bild på en fiktiv rutt som jag har hållit på med under några år. Prövade dessutom nyligen att göra en ny version av Alterrs U4, som banan är anpassad efter.
Tyvärr blir det dock inte så mycket Trainz för mig då det är mycket annat som konkurrerar om tiden.

/Berke

Pierre 2013-02-05 01:28

Grymma bilder från Rely och ekankal. Känns inte som det är screenshots från en tågsimulator, utan foton från verkligheten!

rely 2013-02-05 16:07

1 bifogad(e) fil(er)
Snygg bild Berke! :)

Tack för vänliga ord Pierre! :)

En bild på ett nytt tillskott! :)

herlev 2013-02-05 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Berke (Inlägg 273072)
Kände att det var dags för mig att visa en bild på en fiktiv rutt som jag har hållit på med under några år. Prövade dessutom nyligen att göra en ny version av Alterrs U4, som banan är anpassad efter.
Tyvärr blir det dock inte så mycket Trainz för mig då det är mycket annat som konkurrerar om tiden.

/Berke

Hi Sweden.
What am super route you have made there.
I hope it will become aviable for download at some time.
I use Trainz 2009 and i would like to get some Swedish routes
if i can as there is not much from Denmark..
Hope you can tell me where to find some detailed Swedish routes
I am from Denmark [ Copenhagen ] but at the moment living
in China.
Hope to se much more trainz from Sweden.
Regards.
Tonny. [ herlev ]

steffe80 2013-02-05 23:03

Tjusiga bilder Ekan och Rely. Är väldigt sotis på hur ni får ihop terrängen :-)
Hur snyggt som helst.

rely 2013-02-06 00:17

1 bifogad(e) fil(er)
Tackar tackar steffe80! :)

Mer ånglok! Hoppas att jag inte tröttar ut er med bilder nu! :Fnissa:

herlev 2013-02-06 10:16

rute

Hi Sweden.
in China.
Regards.
Tonny. [ herlev ]

X2an 2013-02-06 11:25

8 bifogad(e) fil(er)
Jag känner mig ganska dålig för att jag är så inaktiv, men något måste man delta med!

Lite bilder från mitt spårvagnsnät.

rac_hammer 2013-02-06 14:15

Kul med lite spårvagnar :-) snyggt

ekankal 2013-02-06 22:45

Tack för vänliga kommentarer Pierre & Steffe :).
---------------------------------------------------
Ett litet bevis på att jag inte har gett upp allt som är svenskt ;):D:D:D.
En ny "skithög" som kommer att dyka upp på downloads inom en snar framtid :).
Ska försöka uppdatera dom andra T44;orna för sista gången oxå??? och ladda upp dom på nytt (eftersom befintliga downloads-länkar inte funkar sedan en tid tillbaka), men det kanske dröjer lite längre med dom + ett gäng med helt nya målningar) :).

http://img692.imageshack.us/img692/7...1302060015.jpg

http://img26.imageshack.us/img26/505...1302060016.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/3...1302060017.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/2...1302060018.jpg

rac_hammer 2013-02-06 23:56

Snyggt ekan ser alltid fram emot dina lok :) e bara det att man aldrig kan få nog av dina kreationer :drool:

Nils Blid 2013-02-07 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av herlev (Inlägg 273102)
Hi Sweden.
in China.
Regards.
Tonny. [ herlev ]

Hi Tonny

If you send med your emailadress perhabs I can help you. Tell me also which version you have (ex 3.1 or 3.3) and even which Windows ( XP or Win7/8). Used: nils.blid@bahnhof.se.

Nisse

ekankal 2013-02-07 21:25

Ang. T44;an, jag skiter nog i att ladda upp den, och skiter nog i allt svenskt hädanefter.

Från och med nu kommer jag inte att dela med mej något mer av det svenska material jag gör (förutom till ett fåtal handplockade, som fortfarande vissar intresse å tacksamhet för det man egentligen vill glädja många fler med).

Nu blir det nog USA för hela slanten.

Jockes 2013-02-07 21:33

Mycket fina bilder, allihop! :) Tråkigt att höra ekan... Man känner sig lite skyldig, men så är det nog bättre marknad på andra sidan pölen. Dem är säkerligen 1000 gånger fler aktiva än här, tyvärr.

legotrainzman 2013-02-07 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 273178)
Mycket fina bilder, allihop! :) Tråkigt att höra ekan... Man känner sig lite skyldig, men så är det nog bättre marknad på andra sidan pölen. Dem är säkerligen 1000 gånger fler aktiva än här, tyvärr.

Jag håller med. Mycket snygga bilder, men synd att det är så dött här på forumet. Jag kan känna att jag också har varit ganska inaktiv. Jag hoppas att du kommer tilbaka:)

rely 2013-02-07 22:23

2 bifogad(e) fil(er)
Enormt snyggt arbete på T44;an! :)
Jag har full förståelse för dig Ekan. Ditt arbete och din positiva anda kommer verkligen att bli saknad! Förhoppningsvis så blir detta en ögonöppnare för vad som händer när man inte visar folk uppskattning för vad dom gör för oss HELT GRATIS PÅ SIN FRITID!
Jag kan inte påstå att jag bidrar med speciellt mycket till detta forum.. Men jag gör det jag kan.. Bygga på min rutt och visa lite bilder.. Kanske dags för mig att börja lära mig 3D design och texturering på riktigt, så att man kan göra annat än att måla om spår, skyltar och staket..

2 bilder på ett mästerverk!
Inlandsbanans T43;a är ute och gör lite nytta. :)

lan 2013-02-07 23:34

Jag har full förståelse för din reaktion Ekan! Det mästerliga arbete du gjort passerar numera med en "axelryckning" på detta "likstela" forum! Jag tycker det är fruktansvärt synd för jag vet vad du kan!!! Det är väl bara att lyckönska USA att ha fått en så "formidabel" medarbetare till Trainz.

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 273177)
Ang. T44;an, jag skiter nog i att ladda upp den, och skiter nog i allt svenskt hädanefter.

Från och med nu kommer jag inte att dela med mej något mer av det svenska material jag gör (förutom till ett fåtal handplockade, som fortfarande vissar intresse å tacksamhet för det man egentligen vill glädja många fler med).

Nu blir det nog USA för hela slanten.

ekankal 2013-02-08 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 273182)
Jag kan inte påstå att jag bidrar med speciellt mycket till detta forum.. Men jag gör det jag kan..

Du, om någon, bidrar verkligen till forumets fortlevnad.
Att bidra med något behöver nödvändigtvis inte betyda att måste bidra med objekt av div. olika slag för nerladdning, ett minst lika stort bidrag är att visa intresse å tacksammhet till skapare av allt material som produceras och distruberas HELT GRATIS här på forumet, bidra med positiva kommentarer, oavsett vad det gäller, det både värmer, gläder, och håller inspiration och intresse vid liv.
Även negativa kommentare (så länge dom är konstruktiva), är ett bidrag, det visar att folk är intresserad och engagerad, oavsett vad det gäller.

Du, och en handfull till, uppfyller dom kriterierna med råge (förutom dom negativa kommentarerna, hehe :).

Att visa bilder är oxå att bidra (kolla på vilket Trainz-forum som helst, screenshots-trådarna har överlägset mest visningar å poster, oftast/alltid mer än vad alla andra trådar å ämnen har tillsammans).
Bilderna på rutter, landskap, mm, bidrar mycket till att ge andra inspiration, ideer, lära sej utav, mm, mm, mm, eller bara att beundra.

Och du ska veta det, rely, att kolla på dina bilder, både här, och på N3V's forum är alltid lika inspirerande och glädjande (och inte blir dom mindre inspirerande när man till och från får se att något man själv har gjort finns med i bilderna :)).
Detsamma gäller för ALLA andra som visar bilder.

Med detta sagt, så är jag inte ute efter att alla ska börja tokposta både bilder å kommentarer som har med mej att göra, det är alltså inget rövslickeri jag är ute efter, utan mer en väckarklocka som rely sa.
Det finns fler "gallionsfigurer" (inte sagt att jag själv är någon sådan) här på Trainz avd. som börjar tappa gnistan p.g.a. folks bristande engagemang, visat intresse å uppskattning, mm, som också överväger att hoppa av.

Dessutom skrev jag "NOG, alltså inte att jag definitivt lägger ner allt som har med svenskt att göra, så RISKEN FINNS att ni blir tvungen att stå ut med mitt "gnällande" här på forumet även i fortsättningen ;).
Sen hur aktiv jag isåfall kommer att vara i olika sammanhang, det får framtiden utvisa.

steffe80 2013-02-08 16:09

4 bifogad(e) fil(er)
Arbetet går framåt, snart bara signalsättning och luftledning kvar.

rac_hammer 2013-02-08 16:34

Snyggt :) bra jobbat :tumme_upp:

steffe80 2013-02-08 19:27

Tack Hammarn.

Det är riktigt kul att bygga när man väl kommer igång.
Men många mil bansträckning kvar att bygga :)

lan 2013-02-08 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av steffe80 (Inlägg 273209)
Arbetet går framåt, snart bara signalsättning och luftledning kvar.

Detta ser väldigt bra ut Steffe80, säg nu inte "bara" om signalsättning och luftledning, för det är jobbigt, men det går! Kan nämna att ett nytt Modernt Svenskt SIgnalsystem är under utveckling och att luftledningsarbetet också kan förenklas, men låt inte det hindra dig! Bygg på och tyck det är kul - och glöm inte visa dina alster!

Erafjel 2013-02-09 00:00

Imponerande på alla håll och kanter!

Roligt att se så mycket fina bilder här på Screenshots! Imponerande arbeten, alla:

steffe80: Ser verkligen lovande ut! Ska bli roligt att se fortsättningen!

rely: Som alltid när jag ser dina bilder undrar jag, "Hur bär han sig åt? Har han photoshoppat in riktiga foton, eller...?" ;) En riktig ögonfröjd är det.

ekankal: Tågintresse till trots trodde jag aldrig att ett skitigt diesellok skulle få mig att dregla, men... :D Jag måste titta igen :drool: oops

X2an: Kul med spårvagnar som variation. Fint arbete på stadsmiljön.

Så småningom kommer det också något från mig, det fiktiva Westgebirge med västtyska ång-, diesel- och ellok tar sakta form...

stina 2013-02-09 00:03

Snyggt steffe 80..

fin bana du håller på med.. kommer att följa denna...!

steffe80 2013-02-09 00:41

Tack Lan för dom fina orden.
Blev precis klar med signalsättningen av stationsområdet.

Upptäckte att det var inte *bara*, jag är helt slut i huvet just nu.
Känner mig mer snurrig än vanligt :)

Ska läsa igenom manualen igen och se om jag glömt något.

Kontaktledning är pillerjobb, men otroligt kul när man ser resultatet.

Det är jättekul att höra att det är under utveckling.
Det signal och kontaktledningspaket som finns idag fungerar väldigt bra och är otroligt snyggt gjort.
Så det ska bli jättespännande att se det nya ni håller på med.

Jag kommer absolut fortsätta bygget och visa framgångarna här på forumet.
Men kom ihåg som jag sa förut.
Det hade inte varit möjligt för mig att bygga om inte alla ni konstruktörer och scriptare funnits, vill passa på och tacka än en gång för ert fina arbete.

steffe80 2013-02-09 00:44

Tack Erafjel och Stina, det värmer att höra :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.