2 bifogad(e) fil(er)
Super snyggt steffe80! Ser fram emot att se hur det ser ut med kontaktledningen uppe! :)
_______________ Ekan, jag har suttit i ca 30 minuter för att försöka komma på något att skriva som svar på din post.. Men kommer inte på något annat att skriva än TACK för att du uppskattar det jag gör. :) _______________ Ett par bilder på ett bruntåg på väg ut ifrån Sandbyberg. :D (Känner verkligen att det har blivit lite mycket bilder ifrån den stationen på sistone.. Börjar miljön bli tröttsam eller uttjatad?) |
Snygga bilder Rely.
Personligen tycker jag varken att den är tröttsam eller uttjatad utan snarare inspirerande |
Steffe: Att det är "lite" pillrigt å tidsödande med luftledningarna kan nog bl.a. jag å rely instämma i, men trösta dej med att med tiden så klurar man ut och lär sej alla koder å inställningar, så att det går både fortare, och blir lättare :).
Hur som helst, tjusiga bilder från både dej och rely, (och som vanligt, den sistnämnde vars bilder omöjligen kan bli uttjatade). |
Det finns vissa situationer då uttjatnings-normerna helt klart kan kringgås :tumupp:
|
Ja, inte tröttnar man på dina bilder rely! Du använder hlea tiden olika vinklar nämligen ju, och då tröttnat man verkligen inte! :) Ni andra visar ju även mycket fint ni med - kämpa på! :)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Ett förbipasserande godståg med T43 244 i spetsen!
|
3 bifogad(e) fil(er)
Snyggt som vanligt Rely :)
Nu är första spadtaget gjort för elektrifiering. Och stationen börjar ta sig. Behövde en paus, tänkte passa på att visa lite mer från bygget. Nu tillbaka till arbetet med att riva sig i huvet och bläddra papper :) |
4 bifogad(e) fil(er)
Trevliga bilder allihopa!!
Bidrar med några bilder från BHJ som jag har modifierar lite. Bild 1: mfÖSJ är ute och luftar sin S8 tillsammans med FVJ och deras trevliga lilla rälsbuss. Fordonen väntar på avgång från Bergaryd. Förebilden till rälsbussen finns idag i Klippan. Bild 2: Rälsbussen närmar sig Mellered. Bild 3: S8:an avgår från Årstabruk efter ett kort uppehåll. Bild 4: Visar samma avgång som i bild 3, men kameran är vriden åt höger. |
6 bifogad(e) fil(er)
steffe80: Ja man kan behöva en paus när man håller på att bygga luftledning. Och det är man värd! :D Men precis som ekan sa, så vänjer man sig och lär sig alla siffror i huvudet tillslut. :) Jag kan ge dig ett tips som ekan gav mig när jag precis började med luftlednings byggande! Det är att man kan kopiera bryggor och uteliggarna som är scenery objekt. Det kan få det hela att gå lite snabbare och vara lite mindre komplicerat. :) Mycket snygga bilder som vanligt och ser fram emot att se hur det blir med luftledningen på plats. :)
Ursus94: Snygga bilder! :) _____________ Blir en lite längre bildström ifrån mig idag. "Nytt" möter gammalt :D |
Otroligt snyggt arbete rely! :) ..ni andra också - såklart!
|
Rely, Steffe, nallen med flera!
Snygga byggen av er alla som gör att jag har fått lusten att komma igång med Trainz igen. Jag har låtit det ligga i träde ett tag efter en liten datoruppgradering. Nu har jag ominstallerat Trainz 2010 och skaffat 2012. Kommer att visa bilder senare från pågående projekt med en hamn utrustad med Lans kranar och en mindre stad med en del industrier plus en liten rangerbangård m.m.. Stickanw |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord Jockes och stickanw, kul att din bygglust håller på att falla tillbaka :)
_____________ Blir väl en bild idag också. :) |
3 bifogad(e) fil(er)
Med en lång och jobbig dag bakom och framför sig så finns det inte mycket som klår ljudet av en maffig dieselmotor som brummar förbi i lagom hastighet. :D
|
Tjusigt rely...
fortsätt så....!
|
Citat:
Well what can i say. WOW AWSOME Tonny. [ herlev ]:tumme_upp: |
rely: Som sagt, WOW var ordet :).
En fråga till dej (som du kan svara på nästa gång du postar bilder): Vad heter (namn eller kuid) den där gula lilla "ställningen" med 2st bromsskor hängandes?? Jag vet att jag redan har den installerad, men kan ta mej tusan inte hitta igen den i mitt eget Trainz. Det är ju typ sådana där grejor som man ska lägga in i favoriter/pick-listan i spelet (eller byta namn på, till något som man KANSKE kan komma ihåg, hehe), men börjar man bli gammal å halvsenil som en annan, så är det precis sånt som man glömmer bort att göra hela tiden ;):D. |
Riktigt vackert Rely!
Härligt att se att ens projekt kommer till användning, även om jag inte kan ta åt mig ens en tredjedel utav äran för att dom är så snygga. Sedan framhävs ekans fantastiska texturer ännu mer i ditt fantastiska landskap. Din komposition i ditt landskap är fantastiskt, dom noggrant avvägda detaljerna gör hela scenen underbar, följer med nöje bilderna du postar. |
@rely
Bara Wow. ;) @ekan Det du söker heter "Hemmschuhhalter" gjort av topae skulle vara Builtin eller på DLS. |
Fantastiskt snyggt rely! :)
|
"6296
Ekan den hittas under brake shoe holder i CM. Stickanw |
Snart tillbaka
Hej på er ! Har tittat lite på bilderna ovan och de är som vanligt fantastiska! :tumme_upp: Snart är jag tillbaka på spåret igen. Så fort jag köpt en hyfsad dator. De kommande fem månaderna skall jag bo på Newfoundland. Det egendomliga med den ön är att de inte har någon järnväg. Så jag får väl bygga min egen:Fnissa:.
Hälsningar |
Tack för alla otroligt fina ord! Det värmer verkligen och håller lusten uppe att posta fler bilder! :D
_____________ Ekan, det tycks att du redan har fått svar på din fråga men.. Den heter som sagt: Brake Shoe Holder <kuid:143205:39242> Gjord av: Topae Den ska vara inbyggd tror jag. :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Supersnyggt rely! :drool:
Köpte Rc-loket idag - tyckte verkligen det började bli dags för det nu... :D Ett otroligt vackert lok som helt klart rekommenderas! (Och med Lennarts hytt i blir det ännu bättre!) På sista bilden syns Lennarts riktigt snygga hamnpaket (med kran, båt, spår, kajer och hela kittet!) i bakgrunden! Till den stationen går inte längre några passagerartåg, utan bara malmtåg, utan det var ett abonnerat tåg som skulle ner dit och släppa av folk till båten. |
5 bifogad(e) fil(er)
Härliga bilder Jockes! Jag får en riktigt härlig sommarnatts känsla av dom bilderna! :)
_________________ Lite glest med RE lok på sista tiden så får väl fylla på med några bilder på ett. :rolleyes: :D |
1 bifogad(e) fil(er)
Det är alltid lika mycket av en fröjd att se dina bilder rely :) snyggt ni andra med ...här kommer en liten från mig på ssrt tåg
|
4 bifogad(e) fil(er)
Riktigt snyggt alla.
Kul att se all aktivitet och allt som byggs. Inspirerar till det egna arbetet. Nu är nästan halva bangård försedd med tråd. Min familj och nära vänner brukar alltid hävda att jag förmodligen blev tappad som liten. Kanske är fler som instämmer när jag säger att bygga kontaktledning är hur kul som helst :D Pillergöra, men otroligt roligt. |
snyggt jag älskar t43:or :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Steffe! Visst är kontaktledningsjobbet pillrigt! Men det blir ju så sjukt snyggt när det väl är klart!! :) Här kommer två bilder på min rutt just nu - börjar komma en liten bit - snart kan jag kanske köra i 160 tom?! :D (just nu kommer jag upp i runt 100, sen spårar det ut :rolleyes:) Är mycket detaljarbete att göra, men det är bara kul ju! Tyvärr blir det nog inte så mycket Trainzande (dvs=inga fler bilder från mig) några veckor framöver nu - först skola nu, sedan ska jag upp till flickvännen - och då stannar datorn hemma :rolleyes: Men jag ska nog kunna visa något mer innan nästa vecka är slut!
EDIT: snyggt hammarn och Rely ni med - såklart! :D Känns ovant att se så moderna fordon på din bana dock rely.. ;) |
5 bifogad(e) fil(er)
Vi tar lite fler bilder - fick nämligen min malmhamn att fungera idag :) Så nu kan man köra malmtåg hit! Ska se om jag kan lyckas måla om något lok till en Rm och köra med det ut dit. (En Rc3a kanske inte är bästa valet annars.. :rolleyes:)
På bilderna syns malmtåget från malmgruvan. Tyvärr havererade det ena loket - så en Rc3a från SJ fick rycka in. På sista bilden syns dem 2 V5orna som växlar runt på vagnarna. Tydligen syns inte regnet.. vet inte vad det beror på, men det kanske inte går att fånga på printscreens... |
Tack för svaren ang. ställningen med bromsskorna, nu har jag döpt om den själv, så att jag (förhoppningsvis) slipper be er om hjälp nästa gång jag ska använda den i mitt byggande ;):).
Oxå var det ett gäng mycket fina bilder som har postats här, ingen nämnd, ingen glömd :). --------------------------------------------------------------------------------------- Ett gammalt avställt Sb ånglok har parkerats på ett sidospår, tillsammans med några kalkvagnar, i väntan på....... vem vet vad!!?? ;):D. http://s20.postimage.org/c0ofiomj1/u...30218_0000.jpg http://s20.postimage.org/v767zlsel/u...30218_0001.jpg http://s20.postimage.org/vxyy5durx/u...30218_0002.jpg |
Citat:
P.S Ekan, hur lyckades du ställa av Sb-loket? |
4 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt steffe80! Kul att du börjar få klämm på luftledningen! Det ser riktigt bra ut!
Mycket snygga bilder rac_hammer och Jockes! Ni kan både bygga snygga banor och göra super snygga texturer till Rc loket! Mycket imponerande!! :) Ekan: Som vanligt så lyckas du ta landskaps byggande till en ny nivå varje gång som du visar upp bilder! ;) :D _______________________ Citat:
|
Olyckan i Sandsberg
1 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder (som vanligt) Rely jag bara älskad din bana:drool:
--------------------------------- Ett Wp lok spårade idag ur vid Sandsberg då det skulle flyttas till en annan del av banan. Anledningen var att Åsbon hade vandrat iväg till Konsum och köpt några lyckholms-etta när han skulle slå om en spår-spärr och p.g.a regn kunde lokföraren inte se felet. Lyckligtvis kom ingen till skada och ett kran-tåg var snabbt på plats och kunde dra upp det blöta loket. Vart åsbon tog vägen vet man ännu inte:confused: Bild från olyckan tagen från en av våra utsända |
Härligt att skåda ...
era bilder allihopa! Känner svagt igen en del av loken, tror jag byggt nåt liknande för länge sedan :Fnissa:.
Era gestaltningar är så bra att det måste stimulera många nya medlemmar ! :tumme_upp::applad::tumme_upp::applad::tumme_upp:: applad: |
7 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord legotrainzman och lan! :)
Och mycket snygg bild legotrainzman! Man måste verkligen hålla koll på Åsbon när han är i närheten. ;) _______________ (Citerat ur downloads delen) Citat:
Ett gäng bilder på några av de nya texturerna till Rc-loket. Har ni inte köpt Rc-loket än så råder jag er verkligen till att göra det nu! För med lan's hytt och med alla dessa texturer till vårt förfogande så blir det en mycket härlig körupplevelse! |
Ser fint ut rely kul att du gillar dem :)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Väldigt snyggt rely och ekan! :drool:
Tydligen har farbror Blom råkat illa ut.. stod massa poliser runt hela lastbilen..! ;):D Ett GC-malmtåg med Rm-lok passerar i sakta mak in på bangården i Arvesta :) |
4 bifogad(e) fil(er)
Riktigt snygga byggen som visas. Det är kul att se era arbeten.
Tänkte besvära er med några bilder till från stationen Kolbäck. :) Kontaktledningen är färdig, nu är det signaler och växlar som ska justeras. Och lite detaljer i landskapet. Sen blir det att börja bygga ut den. |
1 bifogad(e) fil(er)
Mycket snygga bilder Jockes & steffe80! Ni har båda enorm talang och ett gott öga för detaljer! Ser fram emot fler bilder i framtiden ifrån er! :)
________________________ Bjuder väl på en bild jag med då. :D |
2 bifogad(e) fil(er)
snyggt alla :) några från mig
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:10. |