Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

rely 2013-02-24 15:04

7 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt rac_hammer! Du har verkligen gott om talang när det kommer till att bygga stationer i stadsmiljö! :applad:

Här kommer veckans dos av T21. :rolleyes:

rac_hammer 2013-02-24 17:02

tackar tackar .... bli alltid lika avundsjuk på dina landsbygder :)

ekankal 2013-02-24 21:19

Fina bilder ni har postat, allihopa :).
----------------------------
Eftersom en av våra medlemmar har "emigrerat" till Canada, så kan man ju passa på att visa några bilder "därifrån", hehe.

benkegbg: Du får väl skaffa en liten fiskestuga vid en älv någonstans, med en järnväg i närheten (som på en av bilderna), så kan du ju räkna vagnar på förbipasserande godståg i väntan på att Canadalaxarna ska hugga, hehe ;):D:D.

http://s20.postimage.org/nkeyykxzh/u...30210_0006.jpg

http://s20.postimage.org/iaa07adql/u...30210_0007.jpg

http://s20.postimage.org/v4820mr65/u...30210_0018.jpg

http://s20.postimage.org/vi9e08b9p/u...30210_0019.jpg

lan 2013-02-24 21:37

Lyckans ostar ...

... dessa "kanadicker" och "jänkar" som har fångat en sån "präktig" lax i ekan!!! :visslar:

benkegbg 2013-02-26 17:04

Tack för tipset Ekankal. Jag ligger i startgroparna och arbetar f.n. på att "återskapa" en järnväg på Newfoundland mellan Corner Brook och Deer Lake. Själva ön Newfoundland är järnvägslös och den linje som återuppstår är lite efter verkligheten och lite efter min fantasi. Tågen gick alldeles nedanför huset jag sitter i. Bilder kommer så småningom.
Hälsningar

stina 2013-03-03 01:17

Snyggt byggt...

av allihopa... fina banor ni bygger... inspirerar mig... fortsätt så...!!

rely 2013-03-03 01:55

1 bifogad(e) fil(er)
Mycket snygga bilder Ekan! Ser helt otroligt ut!

Kanske inte riktigt lika många lasagnekraf.. nej jag menade hästkrafter :D i denna maskin som i loken i bilderna som Ekan visar. Men fortfarande en mycket stark draghäst. ;)

rely 2013-03-03 17:25

1 bifogad(e) fil(er)
Ännu en gammal kämpe som jag faktiskt var uppe och tittade på i Gävle i veckan.

lan 2013-03-03 21:55

Stimulerande ...

... att se hur du förvaltar och visar det vi bygger! Det sporrar till fler byggen!!! Bravo Rely, och tack!!! :tumme_upp:

trainz_cj 2013-03-04 00:37

Då får det bli lite bilder av mig oxå ... men våga inte visa dessa med dagsljus. :visslar:

http://img4.imageshack.us/img4/2576/201303030002.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/8...1303030003.jpg

rely 2013-03-04 22:42

2 bifogad(e) fil(er)
Det är minst lika stimulerande att få köra dina lok lan!

Mycket snygga bilder trainz_cj! :)

Ett arbetståg som är på väg till den oelektrifierade delen av min järnväg som nu skall öppnas upp igen för att köra timmer tåg på. Men eftersom att banan inte har använts på flera "år" (veckor) :D så är lite slipers byte ett måste på ett flertal ställen.

steffe80 2013-03-04 22:55

4 bifogad(e) fil(er)
Otroligt snyggt till alla. För egen del har det gått segt med bygget sista veckorna pga en dum inflamation i axel och nacke.
Det är lite detaljer kvar kring första delen, men har börjat expandera banan nu.
Banan är tänkt som 80 och 90 tal.
Men pga diverse vagnfel har en gammal fin veteran fått hoppa in och tjänstgöra :D

herlev 2013-03-05 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 274603)
Det är minst lika stimulerande att få köra dina lok lan!

Mycket snygga bilder trainz_cj! :)

Ett arbetståg som är på väg till den oelektrifierade delen av min järnväg som nu skall öppnas upp igen för att köra timmer tåg på. Men eftersom att banan inte har använts på flera "år" (veckor) :D så är lite slipers byte ett måste på ett flertal ställen.

Hej .
Jeg vil gerne spørge hvor jeg kan finde den 4 axel tømmer vagn
bag ved loco.
Tonny

Jockes 2013-03-05 20:15

Snyggt alla! :) Är riktigt kul att se era bilder, det ger inspiration!

rely 2013-03-05 21:32

4 bifogad(e) fil(er)
Mycket snygga bilder steffe80! (Som vanligt) :D

Citat:

Ursprungligen postat av herlev (Inlägg 274616)
Hej .
Jeg vil gerne spørge hvor jeg kan finde den 4 axel tømmer vagn
bag ved loco.
Tonny

Jag antar att du menar vagnarna på bilderna nedan? Det är Ekans vagnar och vad jag vet så är dom inte tillgängliga för download än.

Lite bilder på de nämnda vagnarna. :)

rely 2013-03-09 13:44

1 bifogad(e) fil(er)
En till bild

stina 2013-03-09 14:56

Snyggt rely...

och ni andra som bygger... gillar vegetationen här.. fortsätt så!!

Ursus94 2013-03-09 20:26

5 bifogad(e) fil(er)
Jag brukar inte köra så mycket amerikanskt, men ibland händer det. Denna gången blev det en tur på "The Milwaukee Road” som följer med TRS 2010. Jag körde en av de färdiga sessionerna där man ska köra ett låååångt godståg på en bit av banan. På sina ställen är det väldigt branta backar.

ekankal 2013-03-10 00:59

Tjusiga bilder allihopa :).

stickanw 2013-03-10 16:59

Kul att ni byggare fortsätter med att visa era projekt och att andra visar bilder från nedladdade banor som man inte har installerat på sin egen dator.

Stickanw

rely 2013-03-10 23:34

3 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord! :)

Ja du Ursus94, TUME's rutt är verkligen otrolig. Han har en kanal på youtube som har en del videor ifrån hans rutt. Och även lite historia om the milwaukee road och en del av loken som de använde där. :)

Idag så blir det lite bilder på en T44;a. :)

ekankal 2013-03-11 17:03

Som vanligt rely, underbara bilder, man känner nästan lukten av skog (hur den nu luktar, hehe), när man kikar på dom :).

Totte 2013-03-11 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 274877)
Som vanligt rely, underbara bilder, man känner nästan lukten av skog (hur den nu luktar, hehe), när man kikar på dom :).

Lukta, går det?
Väldigt fina bilder allihopa!:tumupp:

rely 2013-03-12 12:29

8 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord Ekan och totte! :)

Som vanligt så kan man räkna med bra respons här på forumet när man har något man undrar över. Jag undrade om någon hade tips om ett beredskapsskjul som man ställde beredskapsloken i och fick hjälp direkt!. Tack för tipset Bengan! :)

Inlandsbanans T43 221 passerar ett gammal beredskapssjul mitt ute i ingenstans med ännu ett arbetståg med saker som behövs för att linjen ska kunna trafikera gods i den utsträckning som det är tänkt!

Bengan 2013-03-12 12:44

Bara kul att kunna få hjälpa till lite. Helt klart värt besväret, när man sedan kan få njuta av att se skjulet i en underbar miljö.

hgkn 2013-03-13 00:26

1 bifogad(e) fil(er)
Det är så många häftiga bilder så man vågar knappt lägga upp någon själv.

ekankal 2013-03-13 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av hgkn (Inlägg 274957)
Det är så många häftiga bilder så man vågar knappt lägga upp någon själv.

Det var länge sen, Göran :).
Dina bilder har väl aldrig behövt skämmas för sej, och inte den här gången heller :).

stickanw 2013-03-13 12:18

Håller med Ekan. Vilken härlig småstadsidyll du illustrerat. Känns nästan som "i den staden var jag en gång för länge sedan" upplevelse. Absolut ingen bild att skämmas över, visa gärna fler.

lan 2013-03-13 12:19

Instämmer! Också får vi se Brynäsgatan i Gävle på plats!!

rely 2013-03-14 20:30

4 bifogad(e) fil(er)
Oerhört snygg bild hgkn! Ser gärna fler bilder ifrån dig! :)

Idag blir det ett par bilder på en loktyp som till viss del fortfarande är med oss idag och har kämpat på våra järnvägar sedan 1953 och så vitt jag vet fortfarande i trafik till viss del. Dock i lite annat utförande. :)
P.S Det är otroligt vad snyggt arbete du har gjort på dessa gamla Trainz veteran lok Ekan! Jag tar av mig hatten och bugar inför din otroliga talang! :ber:

Jockes 2013-03-14 21:52

Snyggt alla!! :)
Men hur har ekan nu lyckats, för inte har väl Ma-loken i Trainz originallyktan..? :)

steffe80 2013-03-14 23:47

4 bifogad(e) fil(er)
Riktigt snygga byggen alla.
Kul att få se bilder från hgkn igen, hoppas få se mer av ditt bygge här på forumet.

Blir alltid lika imponerande att se hur du får till terrängen Rely, du har verkligen känsla för detaljer.

Själv har jag börjat på och försöka få till en stadsmiljö som nästa steg på banan.
Spännande och se om jag lyckas :)

Jockes 2013-03-15 16:59

2 bifogad(e) fil(er)
Snyggt stoffe, väldigt snyggt! Med tanke på vad du visat hittills, längtar jag tills du blir klar med stationsområdet i den där stan! Är det en sträcka emellan den och dina tidigare visade bilder, eller är det en helt ny bana? :)

Tar lite bilder jag med! Dock inget svenskt.. blir lite tysk spårväg :rolleyes:
Första bilden är från Schefeld Airport, och andra bilden från bebyggelsen i Schefeld :)

steffe80 2013-03-16 00:34

Tack Jocke.
Jag gillar bilderna på ditt bygge. Väldigt snyggt.

Det är samma bana, det är första stationen på det tänkta dubbelspåret.
Började bygga mitt i banan istället för ändpunkt till ändpunkt.
Tänkte ha en hamn i ena änden och en stor sorteringsbangård i andra.
Började mitt i för att kunna öva upp färdigheten innan jag ger mig på så stora stationer.

Ursus94 2013-03-16 01:16

4 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 274861)
Ja du Ursus94, TUME's rutt är verkligen otrolig. Han har en kanal på youtube som har en del videor ifrån hans rutt. Och även lite historia om the milwaukee road och en del av loken som de använde där. :)

Tack för tipset rely! :) Här är en länk till TUME:s YouTube kanal: http://www.youtube.com/user/trainzume

----------

Som vanligt fina bilder ni visar upp! Det är alltid lika roligt att kolla den här tråden och se vad ni har byggt. :)

Här kommer lite bilder från ett projekt av mina projekt som jag håller på med. Det är en smalspårig turistbana som ansluter till en normalspårig, lite större järnväg. Banan är inte riktigt färdig än. Det fattas lite detaljer som träd och gräs.
Första bilden visar ångtåget som gör uppehåll på bron över normalspåret.
Andra bilden visar ett tågmöte, på en av mellanstationerna, mellan ångtåget och den lilla rälsbussen.
På tredje bilden har rälsbussen rullat ut från stationen.
På sista bilden ser vi ångtåget som passerar infartssemaforen till slutstationen. Normalspårsstationen syns i bakgrunden.

rely 2013-03-19 22:32

1 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder alla tre! :)

Häromdagen så gick mitt ena grafik kort sönder och min lust för att sitta vid datorn har vart 0 tills häromdagen då jag bytte upp mig ifrån 2st GTX 560ti i SLI till 2 st GTX 660 i SLI. Kan säga att prestanda skillnaden är helt otrolig mellan 500 och 600 generationen på GeForce korten. Jag har även haft turen att få testa Nvidias nya Värstingkort GeForce Titan. Som gav mig 200 fps konstant i Trainz och lite över 100 fps i de mest grafik krävande spelen som finns på marknaden just nu. Dock så tycker jag att det är lite "overkill" för det som jag använder min dator till och bestämde mig för att hålla mig fast vid mina 660or. Dessutom så kostar ett GeForce titan upp mot en 10.000 kr och det är inte pengar som jag är beredd att lägga på ett grafik kort just nu. ;)

Och nu en bild för att göra så att denna post hör hemma i denna tråd. :D

ekankal 2013-03-20 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 275195)
och min lust för att sitta vid datorn har vart 0 tills häromdagen då jag bytte upp mig ifrån 2st GTX 560ti i SLI till 2 st GTX 660 i SLI.

Om inte det räcker för att få lusten tillbaka, kan du ju kolla hur röstningen på din bild i screenshots-tävlingen på Aurans/N3V's forum frammskrider (det lutar åt en jordskreds seger), du är så överlägsen så att det nästan är LUSTigt ;):).
--------------------------------------------------------------
Fina bilder å byggen ni andra oxå :).

stickanw 2013-03-20 12:26

Skogstokigt tjusigt Rely. Det är inte mycket som visar att det är en simulatorbild.

Stickanw

rely 2013-03-23 23:59

2 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord. :)

Svängde förbi den lokala stationen idag och fick syn på denna skapelse på spåret ;)

rely 2013-03-24 23:28

4 bifogad(e) fil(er)
Lite fler bilder på denna kämpe.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45.