![]() |
Hej!
Jag hade Trollhättan light kvar i routes-mappen så jag tog bort denna. Tyvärr hjälpte det inte. Har nu prövat att göra en liten aktivitet med Fredrikstad station. Jag startar en bit norr om stationen och kör in på spåret närmast stationen. Där har jag lagt in ett mötande tåg ( båda dessa är NSB EL 16 med 3 v) och då kommer jag vidare utan problem. Dock kommer inte det mötande tåget iväg pga röd signal. Tänker nu pröva dom andra aktiviteterna tex Uddevalla-Herrljunga. Hälsar Anders |
Hei, kjære venner!
Nå har jeg kommet tilbake fra min tur med Hurtigruten. En kjempetur, selv om det var full storm opp mot orkan styrke siste natten over Stadt. Det gikk en del tallerkener i spisesalen + at et piano gikk i gulvet. For min del ble det ufrivilling skifte av sovestilling... Og nå har jeg fått 64-bit system på PCen. Etter å ha installert MSTS prøvde jeg Trollhättan2 ut fra Göteborg. Og denne gangen kom jeg ut av byen uten problemer!! Kjørte helt til Hjällbo for å konstatere at strekningen fungerer. Takk for hjelpen, Totte! |
Ja, Roar H, Va skönt för dig att rutten funkar bra. Kul att du trimmade upp datorn!
|
Hej!
Skrev i ett tidigare inlägg att det kommer upp ett felmeddelande att det saknas A1t4_8mStrt.s. Har sökt igenom datorn och har inte denna fil (finns inte i global). Något tips ? Hälsar Anders |
Citat:
Jeg har foretatt filsøk på min xp maskin etter nevnte fil uten at den ble funnet. Men trollhattan 2 fungerer uten problem hos meg. Tror den filen du får melding om ligger i xtracks . kanskje du skal avinstallere xtracks og newroads og legge dem inn på nytt. Husk at newroads skal legges inn først. |
Jag kör med Windows 7 64-bit om det är någon hjälp.
|
Citat:
Kanskje andre som bruker windows 7 kan hjelpe. |
Jag kör också med Win 7 64 Premium. Kör du simulator som adminstratör? Om inte så krångler det.
Ska tala om att i Shapes-mappen i Global innhåller 19275 filer hos mig. Det är olika för varje. Som Lukas skrev får du ladda hem Xtracks igen och installera. Orsaken kan vara under nerladdningen missade denna fil. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32012 |
Hej!
Har nu laddat hem X-Tracks på nytt med länken på denna sidan. Har lagt den i en mapp på skrivbordet men när man kollar i global/shapes så finns det ingen fil med det namnet. Kan tillägga att detta meddelande endast kommer upp när jag kör till/från Mölnlycke. Kör även som administratör. Hälsar Anders |
1 bifogad(e) fil(er)
Helt märkligt att du inte får denna fil. Här får du filen av mig!
|
Testade download från The Steam4me site Australien. Letade efter filen och den finns inte!? :eek:
|
Citat:
|
Felmeddelande
Hej longtime no see :tumme_upp:
Körde Trollhättan 2 från götet vid olskroken fick jag följande meddelande "Failed to create SMS-object" :confused: Toren Veteran på Stockholmståg |
Det är ett problem som uppstår om det är mycket detaljer i en rutt. Använder du MSTSBin/Memory hack?:)
|
MSTSBin/Memory hack, vad är det för nå´t?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48. |