Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SL Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20175)

bönan 2008-10-18 10:53

Ok, jag ska nog sätta ut platform markers och ta en backup på rutten. Det kan nog bli svårt att hålla koll på alla underjordiska stationer när det börjar bli klart...:)

bönan 2008-10-18 11:12

1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer nu en bild av slussen. Det ska till lite finputs och så, men det är när nog värdig.:)

Pierre 2008-10-18 11:39

Ser mycket bra ut!

Ja ta en backup och fortsätt sen. Testa sen att det funkar som det ska (köra och allt är kvar), ta en ny backup, släng gamla och fortsätt...

Totte 2008-10-18 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av bönan
Här kommer nu en bild av slussen. Det ska till lite finputs och så, men det är när nog värdig.:)

Hej!
Du lyckades bra! Är det bottenplattor du använde? Sänk den gärna så bir det mer verklighet ut och testa T-tågen så att taket ligger nära tågtaket.
Kolla bottenplattornas egenskaper om den har skuggor, isåfall bockar du "none" under fliken general (cont) så blir stationen lite ljusare. Lycka till!

bönan 2008-10-18 16:30

1 bifogad(e) fil(er)
Ja, det är bottenplattor jag använde. Jag sänkte ner dom så pass långt det gick, fortfarande lite högt i takmen annars blev det ett glapp i tunnelmyningarna.

bönan 2008-10-19 10:16

Är nu nästan klar med slussen, jag spar de mindre detaljerna tills jag vet att det inte blir för många objekt då. Det har visat sig ganska svårt att få ihop spåren efter stationen, det är ju en kurva och spåret längst ut slutar ju tidigare än det längs in. Det är väl 5 spår över bron sen, och det mittersta slutar med ett stopblock i vardera änden? Så är det i alla fall i Trainztunnelbanan.

Sparkfot 2008-10-19 16:20

Citat:

Är nu nästan klar med slussen, jag spar de mindre detaljerna tills jag vet att det inte blir för många objekt då. Det har visat sig ganska svårt att få ihop spåren efter stationen, det är ju en kurva och spåret längst ut slutar ju tidigare än det längs in. Det är väl 5 spår över bron sen, och det mittersta slutar med ett stopblock i vardera änden? Så är det i alla fall i Trainztunnelbanan.

Stämmer bra, det är C spåret som har stoppbockar i vardera ände.

bönan 2008-10-29 12:03

1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Nu har jag efter ett stockholmsbesök, en datakrash(tog backup 5 minuter innan på cd:) ) och ett pajat modem till slut börjat bygga igen. Har byggt bron, blev ganska bra, lite för lite växlar bara, men det får duga. Dock uppstod problem eftersom bron jag använde hade uppstickande kanter. Tycker ni att det gör något och att jag ska hitta en annan bro eller att det duger?
Och så en fråga: Var har den blå linjen någon "kontakt" med de övriga? Vid Tcentralen och Fridhemsplan?

Micke.L 2008-10-29 12:13

Citat:

Hej! Nu har jag efter ett stockholmsbesök, en datakrash(tog backup 5 minuter innan på cd:) ) och ett pajat modem till slut börjat bygga igen. Har byggt bron, blev ganska bra, lite för lite växlar bara, men det får duga. Dock uppstod problem eftersom bron jag använde hade uppstickande kanter. Tycker ni att det gör något och att jag ska hitta en annan bro eller att det duger?
Och så en fråga: Var har den blå linjen någon "kontakt" med de övriga? Vid Tcentralen och Fridhemsplan?

Japp, bara Fridhemsplan o T-Centralen

bönan 2008-10-29 12:59

Har blå linjen också någon typ av "avfartsspår" till de övriga linjerna? Tågen måste ju kunna ta sig mellan linjerna...;)

Micke.L 2008-10-29 13:00

Vet jag inte :) Men jag ska fota lite i tuben idag, är det några speciella stationer jag ska fota, som du behöver bilder på?

bönan 2008-10-29 13:08

Jag har alldeles nyss varit och fotat i tbanan, och har nu ganska många bilder. Skulle då vara Stationerna på röda linjen mellan tcentralen och Mörby centrum. Dit kom jag aldrig.

Slash2 2008-10-29 13:57

Citat:

Har blå linjen också någon typ av "avfartsspår" till de övriga linjerna? Tågen måste ju kunna ta sig mellan linjerna...;)

Mellan Fridhemsplan och Thorhildsplan finns ett spår ner till tunneln mellan Rådhuset och Fridhemsplan. Finns bara i en riktning, från blå linjen kommer man upp mot Hässelbyhållet på gröna.

bönan 2008-10-29 14:35

Inget spår mellan vid Tcentralen?

Slash2 2008-10-29 14:37

Citat:

Inget spår mellan vid Tcentralen?

Nej, spåret mellan Fridhemsplan/Rådhuset och Thorhildsplan är den enda spårförbindelse mellan blå och övriga linjer.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.