Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

svenolov 2013-10-19 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 281806)
Med små marginaler så ryms ett 40 vagnars tåg av den tyngre modellen på Marjak station.

Kan bara instämma med ovanstående. Jag känner igen bilden från mitt förra liv. Kan det vara Murjek som du har tagit din inspiration ifrån? Från och till denna station har jag rest mååånga gånger.

rely 2013-10-20 01:43

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 281810)
Den här borde upp på Aurans Forum (som jag inte följer) som PR för Lennarts byggen. :

Sagt och gjort :D Dock så lade jag upp lite fler bilder och gjorde lite reklam för forumet i samma veva. :)

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 281819)
Kan bara instämma med ovanstående. Jag känner igen bilden från mitt förra liv. Kan det vara Murjek som du har tagit din inspiration ifrån? Från och till denna station har jag rest mååånga gånger.

Det stämmer bra! ;)

Ett par bilder till på vad som en gång i tiden var världens starkaste lok :)

Jockes 2013-10-20 20:57

Väldigt fint rely och Lennart! :drool: Men jag måste bara fråga om uppgiften om världens starkaste lok, för man hör olika hela tiden, ibland är(/var) det Europas starkaste lok, och ibland världens. Någon som vet hur det egentligen var? :)

rac_hammer 2013-10-20 22:34

jag är rätt säker på (än en gång någon som inte vet exakt) att Dm var Europas starkaste lok och världens starkaste El-lok vid en tidpunkt....

Totte 2013-10-21 01:03

Hej!
De var faktiskt världen starkaste. http://www.stw.se/el_loco_d_swe.html

Bambistor 2013-10-23 02:22

1 bifogad(e) fil(er)
Rush Rail ute med lite timmer åt pappersfabrikerna!:Fnissa:

ekankal 2013-10-30 01:58

5 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Jerka :).
Den där loggan har jag sökt, men ta mej tusan att JAG har lyckats hitta någon vettig ;).
--------------------------------------------------------------
Och på tal om Iore ;), nu blev man ju påmind om att jag oxå höll på att pula med lite nya texturer till det för nån tid sen, efter att ha sett (och fått inspiration från) newS snyggt texturerade RW-modell :).

ekankal 2013-10-30 02:05

4 bifogad(e) fil(er)
Slänger väl in några bilder på passande vagnar oxå att ha i släptåg, nämligen Lennarts 80-tonnare ;).

Bambistor 2013-10-30 02:51

1 bifogad(e) fil(er)
Tack Ekan! Vi kan ju alltid göra ett byte ;) haha :Fnissa:

rac_hammer 2013-10-31 21:13

3 bifogad(e) fil(er)
extra godståg med fyra tomvagnar och ett Z70 i fronten :)

rac_hammer 2013-10-31 23:36

2 bifogad(e) fil(er)
våra 2 mer kända särlingar bland T44 som tom tåg :)

kaaje 2013-11-03 18:00

Min bana

6 bifogad(e) fil(er)
Har börjat bygga en liten bana, vet inte riktigt hur lång banan kommer att bli ännu. Men det finner man vel ut.

Stationen på bilderna är ändstationen Kungshamn (fiktiv). Resan börjar här med en tunnel genom centrum och upp till den gamla stationen. Det är då en stigning upp till en platå där banan fortsätter genom landskapet och mot sin destination

Om ni har tips eller at jag har gjort något fel tas det emot med stor tack! :grin:

(Jag vet att bilderna var lite stora, men vet inte hur man ändrar det:confused:)

rely 2013-11-03 22:33

3 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder ALLIHOPA! :)

Nils Blid 2013-11-03 23:39

Kaaje! Dina bilder, framför allt de tre första, är bland det mest intressanta jag hittills sett i den här tråden. Du har lyckats åstadkommit en s k skärning - en 90-graders lutning mot marken.

Detta är i princip omöjligt med Trainz´ vanliga verktyg. Så vitt jag vet har endasr Murchinson (SirGibby) löst problemet men han använder av australiensisk textur, som inte passar i Norden.

Förklara gärna hur du gjort, Kaaje. Det är synnerligen intressant för oss banbyggare och vi skulle vara väldigt tacksamma.

Självklart hurrar jag över dina bilder.

Nisse

Bambistor 2013-11-04 01:17

1 bifogad(e) fil(er)
T66 Rushrail projekt...långt från färdigt men tänkte bara visa upp henne :rolleyes:

rac_hammer 2013-11-04 12:02

3 bifogad(e) fil(er)
tågmöte :)

Jockes 2013-11-06 22:43

8 bifogad(e) fil(er)
VÄLDIGT!!!! snyggt alla! :drool::tumme_upp: Motiverar en enormt att fortsätta!! :)

Kul att se bilder från dig igen Jerka! Var ett tag sedan, och som vanligt snygga ommålningar av dig, hammar'n och ekan mfl.!

Kaaje: väldigt fint! Men en kommentar om bryggorna, du ser skarvjärnet? Det ska "gå in" i den andra bryggan, kollar du noga nu ser du att det är ett mellanrum mellan dem två bryggdelarna. Annars är mitt tips, ta en längd som täcker över alla spår, så slipper du skarvjärn. Möjligen att det inte är korrekt, men det spelar ingen större roll i Trainz tycker jag, syns ändå inte förrän man går jäääättenära.

Var nog uppemot en månad sen jag visade bilder, men Trainz har legat och frestat länge. Tack vare ER, att ni visar bilder, motiverar en, så blir'e lite bilder här ;) Försöker anpassa mig till nyare Trainz, och ska försöka överge dem gamla, platta träden till dessa nya, laggar nog nästan mindre än så länge än dem gamla platta :tumme_upp:

Vallväxling på G utanför lokstallet där en TKAB-Rc ska in i "garaget", där även en udda T44 står. Än saknas många detaljer, men dem kommer ska ni se :) TGOJ-vagnen används som rast/kontors/sovvagn, då det ordinarie lokalen tyvärr försvunnit helt plötsligt :visslar:

rac_hammer 2013-11-06 22:57

snygga bilder :)

Bambistor 2013-11-07 02:40

1 bifogad(e) fil(er)
Tack Jocke. :)

kaaje 2013-11-08 00:07

Tack!

2 bifogad(e) fil(er)
Tack för kommentarer, og snygga bilder allihopa :)
Ni är en stor inspiration.

Nils blid: Ursäkta sent svar, men här har jag fuskade lite. Skärningen er gjort med en spline som heter Rockface 1A GE H 50m, som faktisk är inbygd i Trainz 2012. Så det är inte så underbart som du fikk det til at låta. Är bara fusk :D Bifogar också en bild på det.

Jockes: Jag såg inte din kommentar innan jag tog nya billder, men tack så mycket för feedback. Då lärte jag mig något nytt! :grin:

kaaje 2013-11-08 00:14

Nya bilder

5 bifogad(e) fil(er)
Någon nya bilder. Driver bara och jobbar mer med stationen och byen, innan jag drar linjen vidare :)

Jag vet också at det tyska tåget inte hörer till i sverige, men det är jo bara en fiktiv tågsträcka :grin:

Nils Blid 2013-11-08 00:28

Fel Kaaje - det är inget fusk, du har bara utnyttjat de möjligheter som finns - och gjort det förbaskat bra.

Nisse

rely 2013-11-09 01:05

1 bifogad(e) fil(er)
Mycket snygga bilder allihopa! :)

En bild på Oscar som rullar över en bro någonstans på min malmbana :D

rely 2013-11-09 04:02

3 bifogad(e) fil(er)
Ett par bilder till. ;) :)

rac_hammer 2013-11-09 10:46

Jag kan bara säga att alla bilder på era ruggigt snygga banor är det som ger en motivation att fortsätta med allt som rör spelet :)

rely 2013-11-10 01:06

1 bifogad(e) fil(er)
Jag har en känsla av att någon tog fel "avfart" någonstans och hamnade norr ut i landet. :D

Jockes 2013-11-10 02:25

Kaje - snyggt! :tumme_upp: Gillar att du bygger i TS12, det visar på att det faktiskt fungerar. Ska nog ta och övergå så småningom, och hoppas Trainz: A new Era blir riktigt bra!

Rely, han ser lite död ut där på bron :D SNYGGT!!! :drool:

Jerka, verkar väldigt hög den där plattformen! Vore kul att se fler bilder på stationen, kanske något X3-liknande som rullar där? :)

Bambistor 2013-11-11 18:24

3 bifogad(e) fil(er)
Min kärlek ;)

Berke 2013-11-12 23:12

Äntligen lite tid över för Trainz :)

3 bifogad(e) fil(er)
Har äntligen fått lite tid över till Trainz, vilket resulterade i en mer detaljerad miljö av vad som ska efterlikna Sickla udde mot Rorgängargatan.

Jockes 2013-11-16 00:28

4 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Jerka! Väldigt fin ommålning! :drool::tumme_upp::tumme_upp:

Och snyggt även du, Berke! Du är kanon på att bygga stadsmiljö ser man ju där! :)

Lite av vad som händer hos mig då... inte mycket, då man varit upptagen med ADR-utbildning dem senaste två veckorna. Och pga avsaknad av snöiga hus, får vi se om det blir mer. Men lite kanske jag kan bjuda på? :) Spårläget är inte det bästa på banan, men ska försöka få det att inte bli för mycket berg- och dalbana, och kopplat ska jag orka byta till ett snöigare snart, finns på släpet redan så.

(första bilden är gammal, släpvagnen ser ju typ ut att ha noll värme :D åtgärdat nu) Damen skulle nog ha frusit där inne dessutom... :rolleyes:;)

//Jocke

BTW, vet någon hur hållplatserna längs spårvägen i Kiruna såg ut mot slutet? Och hur länge används M1? (bläddrade bara igenom boken snabbt tyvärr, så kan ha missat något)

Bambistor 2013-11-16 01:59

2 bifogad(e) fil(er)
Hon börjar bli färdig nu :)

kaaje 2013-11-18 21:02

!!

4 bifogad(e) fil(er)
Mycket fine bildar allihopa! :tumme_upp: Ni är goda inspirationskällar!

Rely: Vilken träd använder du på din bana? Kämper hårt för at få til gode skogar, och dine skogar är fantastiska! :grin:

En ny ändstation för min bana. Går väldigt langsamt när man petar i detalj...

Fråga: Behöver några bra svenska tåg som funkar i Trainz 12, några ideer?

Jockes 2013-11-18 22:08

Med tanke på hur snyggt du får det i tolvan kaaje, så överväger jag starkt att gå över dit! Kan då ta och prova vilka svenska tåg som funkar, och inte funkar (och försöka göra något åt det, i den mån det går - vet att någon (namn glömt) anpassade många danska tåg till Trainz 2012, kan även ha varit några svenska tåg inblandade). Men måste fråga, vilket spår av Samplaire använder du? Försöker bra allt hitta det i min lista, men finner det ej... Det ser riktigt svenskt ut! Men på sista bilden ser plattformen ut att ligga för nära spåret... :rolleyes:

Förbannat snyggt du med Jerka! X2an ser riktigt snygg ut på dem där bilderna :tumme_upp:

Bambistor 2013-11-20 03:08

2 bifogad(e) fil(er)
Ett tomt timmertåg på väg mot "påfyllning" :)

herlev 2013-11-20 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 282368)
VÄLDIGT!!!! snyggt alla! :drool::tumme_upp: Motiverar en enormt att fortsätta!! :)

Kul att se bilder från dig igen Jerka! Var ett tag sedan, och som vanligt snygga ommålningar av dig, hammar'n och ekan mfl.!

Kaaje: väldigt fint! Men en kommentar om bryggorna, du ser skarvjärnet? Det ska "gå in" i den andra bryggan, kollar du noga nu ser du att det är ett mellanrum mellan dem två bryggdelarna. Annars är mitt tips, ta en längd som täcker över alla spår, så slipper du skarvjärn. Möjligen att det inte är korrekt, men det spelar ingen större roll i Trainz tycker jag, syns ändå inte förrän man går jäääättenära.

Var nog uppemot en månad sen jag visade bilder, men Trainz har legat och frestat länge. Tack vare ER, att ni visar bilder, motiverar en, så blir'e lite bilder här ;) Försöker anpassa mig till nyare Trainz, och ska försöka överge dem gamla, platta träden till dessa nya, laggar nog nästan mindre än så länge än dem gamla platta :tumme_upp:

Vallväxling på G utanför lokstallet där en TKAB-Rc ska in i "garaget", där även en udda T44 står. Än saknas många detaljer, men dem kommer ska ni se :) TGOJ-vagnen används som rast/kontors/sovvagn, då det ordinarie lokalen tyvärr försvunnit helt plötsligt :visslar:

Hi
Can you please where I can get that el loco red and grey? I have got the passenger cars.
Herlev

ekankal 2013-11-22 03:08

Suveräna bilder på helt suveräna ruttbyggen ALLIHOPA, man är mäkta imponerad :).
Dessutom suveräna ommålningar ALLIHOPA (ingen nämnd, ingen glömd) :).

Jerka, är timmervagnarna nåt eget projekt, eller har du hittat dom på nån "hemlig" sida??? ;):D

Bambistor 2013-11-22 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 282696)
Suveräna bilder på helt suveräna ruttbyggen ALLIHOPA, man är mäkta imponerad :).
Dessutom suveräna ommålningar ALLIHOPA (ingen nämnd, ingen glömd) :).

Jerka, är timmervagnarna nåt eget projekt, eller har du hittat dom på nån "hemlig" sida??? ;):D

Eget bygge :Fnissa: dock inte klara, många fel som måste rättas till innan jag är nöjd. Texturer och handtag och dyligt. :)

Mike Stevens 2013-11-22 22:26

Hej!
Ett ensamt ånglok nere vid hamnen som väntar på att vagnarna ska lastas med kol!
Förmodar att lokföraren har smugit iväg och dricker en öl eller kanske en sup.
Han lär väl ändå hålla sig på spåret!
Mike

Jockes 2013-11-23 02:17

7 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av herlev (Inlägg 282668)
Hi
Can you please where I can get that el loco red and grey? I have got the passenger cars.
Herlev

Unfortenly, that loco only exist on my computer so far. It's hard te release the repaint, becouse you have to pay for the loco (but I see in your profile you have done that, so I'm sure it's possible in someway).

Snygga vagnar, lok och bana Jerka! :tumme_upp: Kul att se att fler bygger saker :)

Hehe, snyggt även du Mike! ;)

----

Tar lite utländska bilder från alTerr's Frankfurt U-Bahn för Trainz -12, då jag har problem med STL-kopplet som inte fungerar så har inget att köra med... :visslar:

En arbetsdag längs Tunnelbanan i Frankfurt am Main här under (på sista bilden syns även samma spårvagn som Berke gjort en ommålning på, riktigt snygg modell även den spårvagnen från början :)):

//Jocke

rac_hammer 2013-11-23 14:30

otroligt snygga bilder allihop :)
jocke vart återfinns tåg och vagnar på senaste bilderna?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.