![]() |
Hej Totte!
Jättefina bilder från din fortsättning. En undran bara... Det skrivs om att koppla ihop med andra rutter, hur gör man det? Det går jättefint att köra på dina spår. Hälsningar Olle M |
Man använder ett program som heter TSUtils. Det är en högst komplicerad process som jag bara har gjort en gång (VBSR4-VBSR5). Dock alltid lika kul när två rutter är hopsatta så man slipper byta rutt...;)
|
Hej!
Jag har försökt engång med VBSR4 - Thn_2, men det det gick inte p.g.a. olika positioner. Dessutom blir det alldeles för stort. Och tack för trevliga komentarer. :) |
Precis, det gäller att rutterna ligger precis lika där de ska mötas, och att det som Totte säger inte får bli för stort. VBSR5 och Trollhättan_2 blir nog lite väl stort, däremot borde det kunna fungera med VBSR och Trollhättan_light. Dock skulle man få lov att bygga om en del av rutten för att de ska mötas på samma ställe, tex Ski - Oslo med DEM-data och markers, och det skulle bli väldigt mycket jobb.
Alternativt kan man kopiera de world-filer man vill ha från en rutt till en annan och sen klicka varje spårbit. Problemet är att alla signaler försvinner från den ena rutten då. :) |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Ja, hej! Det var ett tag sen!
Ja, nu är sträckan från Lerum till Stenkullen färdig. Som jag skrev tidigare så bygger då och då och långsamt. Så blev det så.;) Ma-loket med 16 vagnar "Nordpilen" från Gbg till Narvik. Lång rutt! Njut av bilderna!:grin: |
Ser toppen ut!:tumme_upp:
|
:tumme_upp: Kjempeflott Totte, flotte bilder:tumme_upp:
|
Väldigt imponerande att du bygger vidare på denna och samtidigt bygger i RW. Jag tycker du gör ett jättebra jobb med båda rutterna och är väldigt tacksam för dina ansträngningar!
|
Tackar! Kul att ni följer utvecklingen!:tumupp:
|
veldig fine bilder å gøyt at du lager den til rail works å, stå på du gjør en god jobb, ja er gøy du bygger videre
:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::applad::applad:: applad: |
Hej Totte !
Jag tackar och bockar för att du fortsätter med att bygga vidare på rutten . Det du gör är helt otroligt bra . Tackra yttligare en gång . :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: :applad::applad::applad::applad::applad::applad: Jan-Anders J (fd jaj69) |
Tackar allihopa! Värmer gott!:tumupp:
|
Hej!
Nu kom jag fram till Floda. Har upptäkt fel att Floda har tre spår och tre peronger och jag la tre spår med två perronger. Så mittenspåret är utan perrong. Om jag ändrar så blir det omfattande jobb och det vill helst inte lägga på mycket tid. Jag tror det blir bra ändå så här. :) |
Jag hoppas att det funkar i aktiviteter ändå. I rusningstiden finns det pendeltåg som vänder i Floda och dom behöver ju ett spår att stå vid.:)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:53. |