De där bruna 3d träspåren . :)
|
|
Citat:
|
Snyggt Marcus! :)
|
Veldig fint Marcus, sporene ser jo kjente ut :)
|
4 bifogad(e) fil(er)
Railcare på inlandsbanan.
|
1: väldigt snyggt!
2: Vart hittade du lastmaskinen ? 3: Planerar du att släppa ommålningen av T68 loket ? |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
2: Loader cat 966, finns 2st på DLS, även en med skopan nere. 3: Hade tänkt det, ett i Railcare-utförande (loggan på sidan ska göras större å centreras), och ett helvitt utan dekaler som Tågåkeriet's. Det gick ju bra med Roslagståget, så "Portu" & Co på Spaintrainzrutas borde väl inte vara omöjlig med ett tillstånd :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder. :)
|
Jamen, det där var väl bra, va? Det är inte så många som använder sig efter Ds-loket och de vagnarna baktill. Kan bara beskrivas med två ord: Läckert och sällsynt!
|
mycket fint välgjort älskar dina skogs partier precis som ekans mycket detaljerade men samtidigt inte så det blir för mycket en ballans helt enkelt:tumme_upp:
|
5 bifogad(e) fil(er)
Fina bilder, alex :).
Härligt med gammla bruntåg. Själv höll jag på att kladda lite på Bear's (bruna) T21, tänkte "skita ner" det, så att det ser väl annvänt ut, men det vete f*n vad som hände. När jag skulle kolla resultatet i Trainz, så hade det blivit ett gult "Gullfiber"-lok :D. Men det gör inte så mycket, för det fanns faktiskt ett sådant lok (fast egentligen ett T23, nr.115) på 80-talet, som gick på Gullfiber-fabriken i Söråker, strax norr om Sundsvall. Mina föräldrar hade en sommarstuga en bit därifrån, så det loket har jag sett i verkligheten. Det här blev lite mitt i mellan, så lite på skoj får man väl kalla det här för T2123, eftersom det bl.a skiljer på placeringen av galler, det här har nu både äkta och ditmålade sådana, och dörrarna, som egentligen ska vara på hyttsidan där "Gullfiber"-texten står, som i sin tur egentligen ska stå på ena motorkåpan, men den är gjord och mappad i flera delar i modellen, det var därför som den hammnade på hytten. Och sen hittade jag en vagn som stämmer ganska bra, som jag kunde använda gulfärgen som blev över från loket, till att kladda till en "Gre"-vagn (inte Gbs) i samma utförande, för det var sådana vagnar som loket släpade runt på bl.a. |
Citat:
|
"släpade runt på bl.a." vadå???? På Västgötaslätten, runt Skövde?
Snyggt tåg i ett snyggt landskap! |
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Hehe, jaa, det ser ju nästan ut som jag har glömmt slutet på meningen, men det jag menade var att det bl.a släpade runt på gula Gre-Gullfibervagnar, men även vanliga bruna typ Gbs-vagnar användes också. När tågsätten var enhetlig gul, gick det inte att undgå att det var ett Gullfiber-tåg. Det såg ut som en lång, nästan självlysande, larv där det slingrade fram. ---- Har hittat rätt färgburkar den här gången :D:D, så snart kommer det nog ett vädrat T21-lok inkörandes på downloads. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48. |