![]() |
Nix, Google Chrome klarade bara lada ner 67 MB:mad:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej, en litan fräga. :)
Ungefär en times körsel ut av Göteborg håller jeg ved en station. Signalet för enden af perronen visr 2 grönne, eller gör det?:confused: Kör jeg ganske litt fram, er der kun een grön, den översta. Hvad skal signalet vise riktigt? Takk for en jättebra rute. :tumme_upp: ChrisD |
OpenRails är ännu inte helt fungerande, så det är inte säkert att allt visas rätt. Jag är dock ganska säker på att signalen visar kör 40.
|
Hej Bönan. :)
Jeg har tittat, men kan ikke lige hitta svaret. Skal den nederste lampa blinke, väre slocknad eller lyse fast? God Påske :) ChrisD5710 |
Två fasta gröna = kör 40
Övre gröna tänd = kör Inga svenska huvudsignaler blinkar. :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Bönan, det bliver bättre och bättre. :grin:
Se här. Vi er litt nord för 404 Km posten. Dette signal viser 1 fast Grön og nästnederst 1 blinkende Grön. :) Körer jeg, ser det ud som er der en löss forbindelse i den nederste lampen. Stannar tåget, blinker den ganske fint :) men du skrev at dette signalet ikke skal blinke??:confused: Nå, men der langt til Oslo S, så jeg må videre. :) Har du sett mit förslag i den andre tråden? ChrisD |
Grejjen är att en huvudsignal kan ha en inbyggd försignal, som blinkar. En fast grön och en blinkande grön betyder kör vänta stopp.
http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4...aler_i_Sverige |
Takk Bönan.
Det var snappt :tumme_upp: ChrisD5710 |
Villken webbläsare har ni andra använt när ni laddade ner rutten? :)
|
Googlechrome använder jag till allt
|
Firefox. :)
|
Ser inga fel på servern... Kan vara så att webhotellet har problem... För det fungerar för mig i Chrome att ta ner hela filen.
|
Citat:
|
Hej!
God fortsättning! Jag var i Stuttgart i hela påskhelgen och deltagit Eorupisk international bowlingtävling för döva. Det var kul och trevligt att träffa nya ansikten. Jag kom hem idag helt utmattad och sov nästan hela dagen idag. Svaren angående signalen har Bönan svarat rätt. Vid frri körning av tåg med OpenRails så visar visar signaler lite konstigt på en del ställen. När det gäller filhämtningen använder jag IE. Får man problem så prova med F5-tangenten (uppdatering) så kommer senaste sidan fram. Tack alla för dessa trevliga komentarer om rutten. Kul att ni tycker om den. |
Hej Totte :)
Jeg håper du hadde en trevelig bowlingtur. Jeg har hittat en liten fel i Göteborgsrutten. \World\w-005582+015298.w filen er isönder. Sluttnaden på filen fattas. Jeg shickede en bugreport, tyvärr i fel tråd, men jeg får icke radere meddelanden og ej heller kan jeg flytte den til rätt tråd, Ursäkta. :vetej: Jag tycker det er en kanonbra rutte, och jag har brukt mesteparten av Påsken på at utforska sträcket från Göteborg och Norrut. :tumupp: Jag ser fram till förtsättningen :) ChrisD p.s. Jeg har sänt en PM, har du sett den? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:36. |