Underbara bilder allihop...
Ekan: Det var inte lite rörigt här, eller... :Fnissa: |
5 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder Derby och Ekan!
___________________ Fyller på :) |
6 bifogad(e) fil(er)
Som vanligt, rely, .......... (säger inget mer ;):D).
----------------------------------------------------------------- På grund av akut lokbrist blev Green Cargo tvungen att hyra in konkurenter som dragkraft till ett kort fliståg, resp. ett timmerdito ;). Slank med en bild (den tredje) på en i ketchup testbyggd godsvagn oxå (det är inte den som är lastad med plankor, hehe). |
timberwagonf
hi ekan
er disse wogne til nedladning herlev |
4 bifogad(e) fil(er)
Ekan :applad: :ber:
__________________ Bussar |
3 bifogad(e) fil(er)
Fyller på :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
En rälsbuss vilar sig innan nästa tur...
Förresten, mycket snyggt Allihopa! :) |
3 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Rasmus!
______________________ Nya leveranser ifrån Lans Lok och Vagn Verkstad :D Som alltid levererar med den högsta kvalitén! :) |
Otroligt snyggt allihopa. Och lans nya grejor ser som vanligt fantastiska ut. De nya 30-tals (?) vagnarna i relys bilder ser ju fantastiska ut.
|
3 bifogad(e) fil(er)
T21 102 :)
|
Ursnygga bilder
Tack alla ni som presenterar så otroliga bilder från tågsim-världen. Era alster i Trainz gör att jag måste skaffa en modernare version av Trainz nu så jag kan köra alla häftiga modeller.
Jag vet bara inte riktigt vilken version som är den optimala. Och var jag ska kunna köpa den idag (om det nu är en äldre version som rekommenderas). Kom gärna med tips. Tack! |
För min del, och vad jag vet, många andras del, är 2010 outstandfning. 2010 tillåter våra äldre svenska objekt. N3v (Trainz) rear 2010 för drygt hundralappen.
Nisse |
Tack Nils!
Jag har anammat ditt tips om Trainz 2010 och håller just nu på att ladda ned det för cirka 67 kronor. Överkomligt tycker jag! ;-)
Men sedan återstår bara frågan: Var hittar jag alla de härliga svenska sträckorna som flera gubbar här på forumet använder för att "plåta" sina härliga tågbilder? |
7 bifogad(e) fil(er)
Idag så var det 33 grader i skuggan här där jag bor, men det är ingenting emot hur det känns att stå i hytten på ett ånglok i stekande sol.
________________ Några som upplever hettan i hytten är personalen på SB 1303, som fick en back med något svalkande. Dom var noggranna med att kolla alla lager när veterantåget gjorde ett uppehåll i Alvesta. :D |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Tyvärr inte, men dom kommer TROLIGTVIS att bli, men jag vet inte när. --------------------------------------------------------------------------------- rely: Humm, det är något som påminner om Alvesta här i Allveta, men jag vet inte riktigt vad ;):D. Men varmt är det här oxå kan jag lova, och även uppe i Sundsvall har jag hört ;):D. |
snygga bilder :tumme_upp:
Ekan:skylten säger "se upp för tåg" men bör man inte hellre titta höger, vänster? :grin: |
Superhäftiga bilder
både från Ekan och Rely. Nu har jag skaffat en modernare version av Trainz (2010) så nu ska jag väl kunna njuta av alla häftiga alster som finns här.
En hel del har jag konverterat (håller jag på att konvertera) till MSTS / ORTS, men jag har inte lyckats med dörr- och koppelanimeringarna till exempel. Och så är det ju det där med hjulen... :-( |
5 bifogad(e) fil(er)
Super snyggt Ekan!
Och ja.. man kan undra vart inspirationen till Alvesta kommer ifrån :rolleyes: ______________ mer ånga :) Edit: Fyller ut med ett par bilder på tåget på väg tillbaka lastat med timmer |
6 bifogad(e) fil(er)
Nytt från LAn!
|
Tack Rely ...
... för att du "promotar" mina alster på ett så suveränt sätt :grin:
|
Apropå Alvesta ...
2 bifogad(e) fil(er)
... som ju finns på dina bilder så gjorde jag en förbättring med riktiga fönster och nightmesh men det stötte på lite patrull hos Mazz som inte gillade mina metoder (som han kallade "Backward Engineering"), men jag tror(?) att han till slut godkände mina tilltag men är osäker på om jag har det kvar? Men om jag hittar den så kan jag väl kanske ladda upp den (?) Den förbättrar mörkerseendet :grin:
Två bilder på "tilltaget" så länge: |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
______________ Och som utfyllnad :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Och nu något mycket ovanligt ifrån mig...
Har försökt mig på att "smutsa ner" LAns Ds lok. Förstår att det kanske skär lite i ögonen på er som är mästare på att "kladda" men se det som ett första försök. :D |
Inte illa!
Stiligt rely! Bra början...
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
_______________________ Da lok i väntan på tåg möte |
bra början rely! glöm inte att skita ner boggierna och hjulen ;)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
se där ja ännu snyggare :tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Mer Da lok :)
|
4 bifogad(e) fil(er)
Lovar att sluta ösa på med bilder nu :rolleyes:
|
Varför det?
|
Citat:
Ös på bara. Ändrar du loknr. också? |
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Och ja, jag byter lok nr :) Dock så har det första jag gjorde samma lok nr som originalet 820 men det kan jag leva med eller så ändrar jag det senare. :) ____________________ Tack LAn för alla de vackra nitade vagnarna! |
Energibesparing
1 bifogad(e) fil(er)
Firade i dag den första färdiga bansträckning i DJ-banan. Det gjorde jag med att släppa ett BJ Ds-lok med tre nya LAn-vagnar baklänges från station Dals Rostock 97 m ö h mot Mellerud, 53 m ö h. Efter utgångsväxeln fick tågsättet rulla av sig självt - först i en fem km 10-promillelutning, sedan 3 promille ner.
Det blev en minst sagt energibesparande åktur i uppemot 80 knyck. Tågsättet rullade tvärs igenom Melleruds bangård och ut på spåret mot Ämål. När spåret tog slut kraschade tågsättet i 31 kilometers fart. Då hade tågsättet 9.580 meter. Hur många kwh som sparats vet jag inte. Pass på och njut av det vackra BJ Ds trots det svåra läget. Det är annat än SJ bruna skokartonger. Nisse |
6 bifogad(e) fil(er)
Haha snyggt nisse! :D
__________________ En färgglad skokartong står och vilar sig medans en brun skokartong kör förbi :D |
Snygga dem blev rely :) va har du använt för program?
|
Snyggt "nedskitat" rely
... medan ni målar skokartonger fortsättar jag måla "nitade formbrod". Jag har en idé om att göra BJ-målning och märkning av några vagnar. Nisse vet kanske vilka som vore lämpliga? BJ hade ju bra underhåll och kunnig personal så kanske Nisse slipper fler urspårningar á `la SJ :rolleyes:
|
Citat:
Det vore mumsmums, LAn! BJ-dragare finns det gott om; BJ O och Ds, X5, Hg, DJ Xa, BJXm och ångloket BJC3. Bakefter är det sämre ställt, inte en enda BJ-vagn. För att fixa det behövs egentligen tre vagnar: Den korta post- och resgodsvagnen DFo7, passagerarevagnen BCo11 och restaurangvagnen ABo3a - samtliga brunfärgade. DFo7 gick efter loket norrut och sist söderut. Det minns jag väl, vi hade en konduktörsläktning (nysvenska) som vinkade från när han åkte förbi oss. Det där med först och sist mycket praktiskt eftersom väntande bagage- och postvagnar stod på rätt plats när tåget stannade vid perrongen. Som pendlade 50-talets första år blev det många partier whist tillsammans med Ernst, Harry och Åke i BCo11. Nisse |
Citat:
Nisse |
relys snygga Da-lok
Finns de för nedladdning, rely? Eller har du för avsikt att släppa ut dem?
Skulle vara kul att få konvertera dem (och släppa ut dem) till MSTS / ORTS: Vad säger du om det? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:09. |