Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

rely 2014-07-30 17:42

3 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord! :)

Hammarn, jag använder Gimp. Försökte mig på att köra med photoshop på Ds loket men herre min skapare vad svårt det va!

torpal, det är LAns modernisering av STW Da-loket som jag håller på att göra lite "kladdar" på.
Original loket finns för nedladdning och mina kladdar kommer förmodligen att dyka upp dom med men har lite justeringar kvar samt ett par nr till som skall göras först :)

Ett tillskott i Da familjen idag, Da 790. Tack till bengan för grundtexturen till 790! :)

lan 2014-07-30 18:30

Det blir "gôtt", rely, med dessa "ärrade" kämpar ...

... som dragare till tidens godståg.

GIMP är fantastiskt när man fått "häng" på det, eller hur!!!

Bengan 2014-07-30 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 289559)
Tack för vänliga ord! :)

Hammarn, jag använder Gimp. Försökte mig på att köra med photoshop på Ds loket men herre min skapare vad svårt det va!

torpal, det är LAns modernisering av STW Da-loket som jag håller på att göra lite "kladdar" på.
Original loket finns för nedladdning och mina kladdar kommer förmodligen att dyka upp dom med men har lite justeringar kvar samt ett par nr till som skall göras först :)

Ett tillskott i Da familjen idag, Da 790. Tack till bengan för grundtexturen till 790! :)

Snyggt Rely.

Läser att du även har småkladdat på Ds-loket.
Har även där några texturer liggandes, som inte har blivit färdiga än, med loknr. från 101 till 110. Har precis skickat texturegruppen till dig, ifall du vill jobba vidare på den. Själv får jag ju inte arslet ur vagnen och färdigställer den.

rac_hammer 2014-07-30 19:09

ska nog testa mig på gimp ...känns som jag nått en punkt med paint där det helt enkelt inte vill bli bättre med det programmets begränsningar :grin:

rely 2014-07-31 01:31

2 bifogad(e) fil(er)
Tack åter igen Bengan!

SJ Ds 102.
Bogeyn blev en aning mörk och lite små saker måste justeras.

Jockes 2014-08-01 00:44

rely, riktigt, riktigt tjusigt!!! Vore otroligt kul med en liten beskrivning på hur du gör, om du använder olika filter av olika slag, eller nåt sånt, för texturering är spännande, och kan göra så otroligt mycket för ett objekt (se bara på ekans alla ommålningar av "otroligt" gamla grejor!). Använder ju själv GIMP, men får det inte i närheten så snyggt som du får det.

spyfrog 2014-08-01 17:05

Mycket snyggt allihopa. Att ni orkar hålla på i värmen. Verkar ju vara mer aktivitet nu än i vintras!

ekankal 2014-08-01 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 289601)
Att ni orkar hålla på i värmen. Verkar ju vara mer aktivitet nu än i vintras!

Om man har datorn i ett rum som håller dräglig temperatur (=svalare än utomhus, hehe) så är det väl inga problem med orken ;).
Frågan är väl i stället: Hur f*n pallar folk att vara utomhus i den här värmekatastrofen som råder, ligga å solbada är ju, förutom en ren plåga, snudd på en fara för livet nu ;), och att försöka utföra någon form av annan aktivitet än att bara finnas till, är ju inte mycket hälsosammare än ovan nämnda, hehe. ;):D

rely: :tumme_upp::tumme_upp:

Nils Blid 2014-08-01 23:41

1 bifogad(e) fil(er)
Sticker emellan med den första bilden från min nya DEM-bana DJ-DVVJ. Bilden visar DJ:s infart till Mellerud - en synnerligen skarp kurva med snygg utsikt. Banankommer att, som gissningsvis första banan i Trainz, att erbjuda två signalsystem; dels det äldre med semaforer, dels det moderna, Semafor och infartssignal är eniga om stopp.

Nisse

rac_hammer 2014-08-10 22:34

3 bifogad(e) fil(er)
lite växling :)

legotrainzman 2014-08-11 00:18

Vackert alla

3 bifogad(e) fil(er)
eftersom att vi är två som arbetar på HWJ så händer det ibland att man blir uttråkad när man inte har rutten själv. Det resulterade i att jag tog en resa utmed (den fiktiva) NKlJ. Det verkar som om banan är i en brytpunkt då jag såg AEG-lok och ASJ-lok. Det verkar även som om det sker en upprustning på AEG-loken då ett var målat i "uddeholmarfärger" :grin:

rac_hammer 2014-08-11 17:51

1 bifogad(e) fil(er)
bruntåg :) blivit så förtjust i dem att jag tänkt mig göra en bana för dem :oskyldig:

torpal 2014-08-11 18:18

Bravo rac_hammer!

Mera "bruntåg" åt alla...

Jockes 2014-08-27 19:43

2 bifogad(e) fil(er)
Väldigt snyggt alla! Längesen jag bidrog med nåt nu, men har inte hållit på med Trainz alls på snart två månader.. :)

En lokförare som aktiverar bomanläggningen i Åkers Styckebruk undrar vad de är för dåre som fotar ser det ut som.. :grin:

//Jocke

henke327 2014-08-27 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 290108)
Väldigt snyggt alla! Längesen jag bidrog med nåt nu, men har inte hållit på med Trainz alls på snart två månader.. :)

En lokförare som aktiverar bomanläggningen i Åkers Styckebruk undrar vad de är för dåre som fotar ser det ut som.. :grin:

//Jocke

Fantastiskt kul att se bilder från min hemby. Jag känner verkligen igen mig, jättesnyggt! När jag var liten var där sju spår i bredd på bangården, nu är det inte ens hälften kvar :(

rac_hammer 2014-08-29 22:13

4 bifogad(e) fil(er)
snyggt jockes :tumme_upp: några tidiga bilder från min nya bana. Tänkt att vara runt 1975 :) kommit fram till att ibland är det lättare att börja om när man blivit bättre på att bygga istället för att ändra på det man redan byggt som man inte är nöjd med :grin:

X2an 2014-08-31 18:29

7 bifogad(e) fil(er)
Har varit riktigt inaktiv med Trainz på senaste tiden...
...tills sedan några veckor sedan, och då tog mitt spårvagnsbyggande igång igen. Lite bilder från det nu upprustade nätet:

ekankal 2014-09-01 21:09

Kanonfina bilder ALLIHOPA :).

CGD 2014-09-02 17:27

"blivit bättre på att bygga"

rac_hammer, det är en ren fröjd att se dina bilder. Men går det verkligen att bli bättre än vad du redan var!? Jag tycker det varit på topp ända sedan början. Funderar du någon gång att ge bort en bana till oss mindre begåvade?
Ett utav de stora glädjeämnen med Trainz är att se på dina och de övriga mästerbyggarnas bilder.

rac_hammer 2014-09-02 20:00

jo tanken har funnits men tror att problemet jag har precis som ekan rely jockes mfl är att vi använder så otroligt mycket saker. Från så otroligt många sidor att det vore omöjligt för er att hitta alla saknade dep. :oskyldig: men har haft tanken på att släppa någon baseboard med lite färdiga dela som andra kan använda sig av och bygga vidare på osv ...den som lever får se :)

CGD 2014-09-03 18:39

Fortsätt med att visa upp fina bilder.
Själv tycker jag det är svårast att få till ett vettigt landskap innan det finns någon målat eller utsatt på det.

rac_hammer 2014-09-03 21:03

3 bifogad(e) fil(er)
ett tips är att utgå från en industri eller bangård och jobba dig ut ifrån den.... :)
Så 3 bilder på dagens arbete :) timmer lastningen vid stenfors med vagnuttag.

rely 2014-09-03 21:16

4 bifogad(e) fil(er)
Snyggt allihopa! :)

har inte haft så mycket tid för trainz på senaste tiden då jobb och sömn har tagit upp nästan all min tid. Men fick en liten stund över idag. :)

rac_hammer 2014-09-03 22:28

Snyggt rely hur går det med loken förresten?

rac_hammer 2014-09-05 19:23

3 bifogad(e) fil(er)
Några bilder på ankommande pendeltåg

rely 2014-09-05 23:46

2 bifogad(e) fil(er)
Snyggt hammarn!
och angående D-loken så har det gått lite segt den senaste tiden, jag har två stycken till i verkstaden just nu och dom 3 som jag visat upp ska poleras lite till innan jag känner mig klar. :)

När jag inte kladdat och smutsat ner D-lok så har jag försökt att göra en kladd till ett b-lok. Stort tack till Ekan som hjälpt mig med tips och inspiration till detta!
Är dock inte helt nöjd med mitt resultat så ska fortsätta att pilla med det lite senare när jag får tid över.

:)

Jockes 2014-09-06 00:03

3 bifogad(e) fil(er)
Supersnyggt alla!! :tumme_upp::drool:

Tog en resa över stora pölen å hälsa på Ekan.. :visslar:

//Jovke

ekankal 2014-09-06 06:33

8 bifogad(e) fil(er)
Ser lovande ut rely :).

Och superfina bilder ALLIHOPA :).
----------------------------------------------------
"Grönsaksexpressen" på väg mot slutstationen Boden, för dagen draget av Du 432, annars var det oftast Ma-lok som drog "sista biten" genom övre Norrland ;):D.

rac_hammer 2014-09-06 11:52

2 bifogad(e) fil(er)
snygga bilder :) ny levererad T44 kollas av förarstyrkan på orten

ekv 2014-09-06 13:14

Hur snyggt som helst, rac_hammer. Varifrån har du laddat ned de verklighetstrogna bangårdsarbetarna i smutsiga blåställ?

rac_hammer 2014-09-07 11:51

tror de finns på dls sök på author lookseek annars skall de finans här --> http://www.trainz.pl

rac_hammer 2014-09-07 18:18

3 bifogad(e) fil(er)
inkommande godståg med t44 261 och växling med z65 505 :)

Jockes 2014-09-10 07:25

4 bifogad(e) fil(er)
Snyggt hammar'n och ekan!! :drool::tumme_upp: Hoppas du får igång rutten igen bara :tumupp:

Fortsätter lite på semestern i Amerika, med lite fler PCC-vagnar, snart har dem en hel slinga att åka runt i :rolleyes: (jääävligt segt att pilla med kontaktledningen dock i kurvor, en jävla massa spline-points å hålla reda på. Tack och lov för lagerhanteringen i TRS10!)

//Jocke :)

ekankal 2014-09-13 18:25

6 bifogad(e) fil(er)
Snyggt hammar'n & Jocke :).
-------------------------------------
Någon gång i tiden när det begavs sej, tjänstgjorde några Da-lok med okänt ursprung på Trångboda bangård ;):D.

rac_hammer 2014-09-13 18:40

Snyggt ekan och jockes ovanligt det känns att se ett grönt brunlok

lan 2014-09-13 19:03

Kul idé med ett grönmålat Da. Hade det varit utlånat från Norge hade det väl haft gula plogar. Jag gissar att det är utlånat på prov av en viss M-fabrik i Göttingen. I så fall bör bilden vara tagen i mitten av 1950-talet?:applad:

rely 2014-09-14 14:36

3 bifogad(e) fil(er)
Mycker snygga bilder alla! :)

Jag fyller på lite i bildflödet :)

rac_hammer 2014-09-15 13:21

2 bifogad(e) fil(er)
tjusigt! Tills jag får ordning på mina problem får det bli bilder på grejor som inte byter skepnad efter behag som denna X7 :)

rac_hammer 2014-09-18 19:27

2 bifogad(e) fil(er)
växling men lans nya Öa lok den den gör sig som bäst. Bygel på bangården och batteri i hamnen

rely 2014-09-19 19:36

3 bifogad(e) fil(er)
snygga bilder och otroligt snygg stadsmiljö hammarn!

Förlåt om jag framstår som en härmapa men här syns också 151 :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:57.