2 bifogad(e) fil(er)
Mången tack ALLIHOPA, för vänliga ord :).
--------------------------------------------------- rely: Mästare å mästare, jag vet inte det jag ;):D. När man ser dina mästerverk till bilder så kan ju den saken diskuteras ;):). -------------------------------------------------------- spyfrog: Många av husen finns här i forumets downloads-avd, testa att sök på "ekankal, (ämnen startade av) i Trainz-downloads", så finns det ett gäng hus som jag har lagt upp, bl,a några av dom som är på bilderna :). Sen kan man ju testa att söka på användarnamn "lokkalle", han har gjort många fina hus, och"bengan har väl ett gäng hus han oxå" ;):). --------------------------------------------------------- torpal: Tyvärr finns inte banan för nerladdning (den blir nog aldrig helt färdig är jag rädd för, hehe ;)). |
Rely och Ekans bilder är ju helt otroliga, man undrar ju för fasen om det är bilder från en tågsim eller ifrån verkligheten!?
|
2 bifogad(e) fil(er)
Så sjuuukt snyggt alla sen sist (det var visst ett tag sen nu... Men kul att börja med tågsimmen igen efter uppehållet!!)!!!
För att visa att jag fortf lever, kommer här några bilder från tolvan, då mitt Trainz 2010 helt försvunnit inkl. alla rutter/objekt (utom dem som jag sparat över till tolvan för drygt ett år sen). Vi börjar lätt, med en liten modul jag håller på med, en liten tysk station bara i sin enklaste simpelhet.. :) Började tidigare idag efter att äntligen ha fått igång Trainz efter 4-5 dagars försök :p Fler bilder kommer väl så småningom..!! Visa på ni andra så länge, ger en verkligen motivation!! //Jocke |
5 bifogad(e) fil(er)
Tackar Pierre :).
------------------------------------------------ Kul att se nått från dej igen Jockes, ser dessutom bra ut :). ------------------------------------------------ 2 st Z70-lok sliter hårt med ett tungt lastat godståg ;):D. |
Ser att herr Ekan (ban)vallar på ordentligt såhär mitt i skidsäsongen! :D;)
|
Håller med om snygga banvallar!
|
4 bifogad(e) fil(er)
Otroligt snyggt Ekan & Jockes!
____________________ Samma plats som tidigare men annat tåg och väder! |
4 bifogad(e) fil(er)
Som vanligt rely: Kanon :).
------------------------------------------------ Citat:
som har åkt som en skottspole fram å tillbaka i hopp om att det ska börja snöa nånstans, så att han kan få börja ploga LITE i alla fall ;):D:D. |
Vansinnigt snygga bilder ni lägger ut :tumme_upp: ekan vart kan man hitta banröjaren?
|
3 bifogad(e) fil(er)
Här kommer en kort bildserie från en järnvägsövergång!
|
Det här är ett komplett vägskydd och ambitiöst gjort. Detaljer är därför värda att diskuteras. Den viktigaste delen i det härvägskyddet är att anslutande vägar skall signaleras - och det är gjort. Bra. Huvudvägens övre kryssignal står perfekt, den nedre bör byta sida och flyttas till andra sidan anslutande väg. Lägg gärna de övre varningsstolparna och fällbommarna parallellt med spåret så blir vägskyddet ännu snyggare.
En märklig detalj är att vsi visar rött sken. Det är fel. Vsi skall visa vitt sken annars måste tåget stanna. Misstänker konfigurationsfel. Kanske är den osynliga klareraren inte ställd som vägskyddssignal. Summa: Bra gjort Ursus94. Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Angående Vsi så upptäckte jag detta (att den visar rött) efter att jag hade lagt upp bilderna. När jag kollade upp vad som kunde vara fel upptäckte jag att Vsi inte stod innanför de två osynliga klarerarna. När jag hade flyttat in Vsi så den stod innanför dessa så signalerade även Vsi rätt! Skickar med en bild som visar ett godståg som rullar igenom Arsta station. |
Luma
3 bifogad(e) fil(er)
Fick i helgen åter lite tid och lust över för att sitta med trainz ett tag. Bestämde mig för att denna gång fortsätta med området kring Luma.
Mycket snyggt från er andra också som vanligt ;) |
2 bifogad(e) fil(er)
två bilder av mig då :) jag har inte slutat bygga det har bara varit lite mycket det senaste plus att jag fick hjärnkramp vid en station och kunde inte riktigt bygga vidare men nu så :)
|
"Lapplandspilen dånar som ett vilddjur genom natten" Mycket snyggt både sången och ditt landskap. Stickanw |
3 bifogad(e) fil(er)
tidig morgon och lok uppstart
|
Snyggt,
rac-hammer. Särskilt bild 2, den med Esso-macken, en tidig sensommarmorgon. Man känner kylan straxt före soluppgången. Bilden platsar som månadens simulatorbild, tycker jag. Bravo! |
Sista bilden är intressant. Där skådar jag en hinderfri påle - en detalj som jag tror byggare fuskar med. Men pålen är viktig. Den styr signalers utplacering - 4,5 m från pålen (använd Wireframe mode).
Ser dessutom Turnout Frog. Det kräver tålamod - och det har inte jag. Bra, Hammarn! Nisse |
tackar och bugar :ber: turnout frogs och hinderpålar gör ju en bangård mer levande men har man många växlar blir det ju verkligen ett tålamods krävande jobb :oskyldig:
|
Ett par fredagsbilder
2 bifogad(e) fil(er)
Ett par fredagsbilder i all enkelhet.
|
5 bifogad(e) fil(er)
var ute och fotade lite på den nu ca 95% klara stationen :) Fick med en Z65 och några rälsbussar med
|
Ett av de bästa bildsviten jag sett i Forum. Bra byggt och plåtat, Hammarn.
Stationen i förgrunden, loken i bakgrunden. Sånt tycker jag om. Loken kan jag ju titta på i min egen bana. Berätta gärna lite mer om kurvväxlarna. Det är dom värda. Nisse |
Rac-karns snyggt hammarn.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Bara att instämma med föregående talare, förbaskat snyggt hammar'n :).
----------------------------------------------------------------------------------- Några bilder på en skräpig industritomt, och ett växellok som hämtar två tomma vagnar, det blev inte mer den här gången ;):D. |
Inte så illa pinkat av dig också Ekan. Det ända som kanske stör är att asfalt och lastkaj är för rena i förhållande till spårområdet. Men du brukar ju ha en bra pensel för att ändra sådant så man får väl vänta och se. Blir sugen på att återinstallera Trainz och bygga och köra igen.
|
väldigt snyggt ekan. :tumme_upp: vart hittade du huset bakom trucken på sista bilden?
|
Det är väl den alltid återkommande frågan när det gäller Ekans byggen Hammarn. Var har du hittat det eller det? Han måste ha ett vidunderligt bibliotek med Trainzfiler.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
För att få till det krävs ju då att man använder "straighten track tool" på den lilla korta biten precis innan punkten där spåren går isär. Sedan att man tar kurvan i ett stycke fram till stationsrakan i det här fallet där man också behöver använda "straighten track" då får man en lång fin böj utan att det blir knyckigt och dant så tant Elsa trillar i vagnen i väntan på avstigning :grin: ett tips för dem som vill ha snygga växlar, kurvor eller raka växlar är att använda en liten bit spår som man använder "straighten track" på precis innan skiljepunkten i växeln Hoppas den här virriga förklaringen var till hjälp |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
-------------------------------------------------- Citat:
Och byggnaden du frågade efter har jag plockat från mitt TS12, vet inte om den finns någon annanstans. |
Nu blev det verkligen mer levande och en annan blev ännu mer sugen på att återstarta med Trainz så nu är TRS 2010 installerat igen.
|
Snyggt allihopa! :)
Men ekan.. vad har vi sagt? Foton ifrån verkligheten hör hemma i en annan tråd :D Och på det så måste jag fråga.. det där övervuxna spåret är det något som vuxit över enbart på din bana eller är det något som finns att ladda ner någonstans? :D |
Ser du mannen med mobilen i örat - han rapporterar just att en tjuvfotograf tagit sig in på spårområdet ;-}
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Skulle nästan tro att spåren i det paketet kommer att släppas som freeware lite senare ;):). |
Med en känsla av se kommentar till Ekan, Rely och Hammarn ovan, så måste jag säga att det som vanligt är otroligt vilken naturtrogenhet du skapar i dina landskap. Men den där rälsbussen, måste den ha en gräsklippare i fronten?
Stickanw |
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Närå, spåret är gräsfritt (ser kanske inte ut så på bilderna), det är bara omgivningarna som är halvt igenvuxna ;):). ------------------------------------------------------------------ Green Cargo ombesörjer en transport av några "Jumbovagnar" åt finländska kollegan VR Cargo ;):D. PS. Vagnarna har fått svenska boggier för det ändamålet ;). |
2 bifogad(e) fil(er)
Även Transwaggon verkar ha införskaffat dylika "Jumbovagnar" ;):D.
|
Mycket vackert Ekan. Skogsbacken med vägen som slingrar upp är urtjusig.
Stickanw |
sista bilden har verkligen WAOW faktorn Ekan i mina ögon topp fem du nånsin släppt Ur snyggt
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:32. |