Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Silverwolf 2010-01-22 19:21

Romania er vakker om vinteren
http://www.trainzro.com/poze/pozaluniiian2009.jpg

Marcus Gustavsson 2010-01-22 19:33

ah mycket mycket snyggt! en rutt som finns att ladda ned någonstans ?

Silverwolf 2010-01-22 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 202187)
ah mycket mycket snyggt! en rutt som finns att ladda ned någonstans ?

Romania TrainSim (RTS) Den er den nyeste ruten der, såvidt jeg vet. Eller kansje en rute in progress?

lan 2010-01-22 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 202180)
X5 ute på grönbete.

Tack Ekan,
kul att se sina skapelser i ett riktigt svenskt landskap och inte i min rutmönstrade testbana.

Mer sånt!

PS. Snart kommer Mg, och sen V3 - hoppas du ställer upp?

marmar 2010-01-23 18:05

3 bifogad(e) fil(er)
Snyggt allihopa:tumme_upp:
Har just påbörjat en bana som jag kan öva på att göra landskap:)
Ett Y1 har just stannat i Råby södra:)

ekankal 2010-01-25 01:58

8 bifogad(e) fil(er)
Mg med timmertåg, och lite andra blandade årgångsvi....eh, tåg ska det vara :D.

Lucidor 2010-01-25 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 202410)
Mg med timmertåg, och lite andra blandade årgångsvi....eh, tåg ska det vara :D.

Återigen några små mästerverk. Jag fattar inte hur du kan få sådan klarhet och hög upplösning i bilderna, jag har inte sett det hos någon annan vare sig inom Sverige eller utifrån. Du måste sitta på en enastående dator eller en hel del Photoshoptimmar eller så fixar du det ändå. Fantastiskt.

Lucidor

Silverwolf 2010-01-25 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Lucidor (Inlägg 202436)
Återigen några små mästerverk. Jag fattar inte hur du kan få sådan klarhet och hög upplösning i bilderna, jag har inte sett det hos någon annan vare sig inom Sverige eller utifrån. Du måste sitta på en enastående dator eller en hel del Photoshoptimmar eller så fixar du det ändå. Fantastiskt.

Lucidor

Jeg må være uenig der, klarhet er det, men jeg har sett noen ruter utenfrå, som du sier som kan måle seg med denne rute. Dessuten, vil det være full catenary infrastruktur, med seksjonering/trafo/etc? Vil det være fullt signalsystem? Sånn det var dagens småkritikk. Ellers er det jo en flott bane ^^ Beste svenske er den sikkert.

marmar 2010-01-25 20:02

1 bifogad(e) fil(er)
Fint Ekankal kul att se lite gamla tåg.
Visar en bild:tumme_upp: Vad tycks?

trainz_bonden 2010-01-26 18:50

8 bifogad(e) fil(er)
Lite bilder med amerikansk ånga, på en bana från DLS (Timber Ridge Line). OBS! Det är INTE min bana.

trainz_bonden 2010-01-26 18:56

3 bifogad(e) fil(er)
Del 2 av 2

Silverwolf 2010-01-26 20:40

Standard 04 tull må jeg vel si til den US-banen.
Du kan jo ta og gjøre den om litt, spiffe opp med mer objekter og nye spor, og 09 lok. Og den vil nok skinne mye bedre, enn nå.

lan 2010-01-26 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Silverwolf (Inlägg 202555)
Standard 04 tull må jeg vel si til den US-banen.
Du kan jo ta og gjøre den om litt, spiffe opp med mer objekter og nye spor, og 09 lok. Og den vil nok skinne mye bedre, enn nå.

Var inte så stöddig Silverwolf, bara för att du själv är duktig på ryska slätten. Låt andra få en chans att visa upp sina alster utan att kritisera för hårt. Om ett tag kanske dom bygger bättre banor än du!? Trainz-bonden, jag är helt för "American Steam" - fortsätt så!

Silverwolf 2010-01-26 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 202559)
Var inte så stöddig Silverwolf, bara för att du själv är duktig på ryska slätten. Låt andra få en chans att visa upp sina alster utan att kritisera för hårt. Om ett tag kanske dom bygger bättre banor än du!? Trainz-bonden, jag är helt för "American Steam" - fortsätt så!

lan for all del, jeg ga jo bare litt kritikk, i forhold til det miljøet av baner jeg er vant med. Legger ikke krav på at det er noe annet, enn min IMHO. Men om alle bare skal si de gode tingene, så forbedres en jo aldri. Jeg har ikke noe i mot at noen kritiserer (saklig) Russiske verker. (Merk deg, mesteparten av screenshots er ikke mine en gang. Så det så ^^ )

lan 2010-01-26 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Silverwolf (Inlägg 202560)
lan for all del, jeg ga jo bare litt kritikk, i forhold til det miljøet av baner jeg er vant med. Legger ikke krav på at det er noe annet, enn min IMHO. Men om alle bare skal si de gode tingene, så forbedres en jo aldri. Jeg har ikke noe i mot at noen kritiserer (saklig) Russiske verker. (Merk deg, mesteparten av screenshots er ikke mine en gang. Så det så ^^ )

Om alle bare skull si de gode tingene, så skull verlden vaere en bedre plats!
Min norska får du gärna kritisera!

Jag föreslår att vi lägger ner denna polemik?!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.