![]() |
Hej!
Känslig område jag jobbar. MSTS slutar att fungera!:mad: Flera gånger! Jag måste spara varje objekt. Få se om jag klarar av. |
MSTS fortsätter få programfel och stänger av medan jag bygger. Jobbigt!
Det blev positionsmiss för Herrljunga, så det blev c:a 3 km längre från Vårgårda. Så det blir mycket skog just i missad område. Herrljunga är marknivå lägre än verklighet, så det blev lång uppförsbacke mot Vårgårda. Rutten blir snart färdig, när vet jag inte.:grin: |
Bra jobbat Totte! Det är inte lätt när man ska ansluta spår från vanlig terräng till DEM-terräng. Jag hade samma problem mellan Sala och Avesta, med felande avstånd och lång uppförsbacke. :)
|
Det bra som ni jobbar på båda två!
|
Hej Totte! Trevligt med fortsatt arbete!
Jag undrar lite hur du går tillväga för att veta att spåren "ligger exakt"? Mäter du ut kurvors radie och längd i Google eller gissar du dig fram? Själv använder jag den tidskrävande metoden att importera flygbilder som tiles. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Granders, använd markers så som det beskrivs i tråden som Totte länkade. Mycket smidigt! Allt som krävs är Google Earth och Route Riter.
|
Citat:
|
Citat:
Jag har inte heller byggt geografiskt från Oslo till Göteborg. Det enda jag byggde geografiskt efter Google Earth är från Lerum till Herrljunga. Det är därför missar uppstår i avstånden. Det fanns ju inte bra kartor att följa. |
Citat:
|
Citat:
Prövade att använda DEM-höjddata en gång men den är så pass orealistisk i dessa trakter så jag slopade det ganska så omgående :) |
Ja, problemet är väl när det är tät skog. DEM-datan mäter höjden på trädtopparna istället för marken.
|
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu är rutten nästan klar mellan Alingsås och Herrljunga. Bara lite småsaker kvar att greja. Tester är ett måste, många gånger tills jag blir nöjd. Samtidigt håller jag på skapa Aktivitet enbart till OR. Visar nu vinterbilder! |
Jättesnyggt! Härligt med lutning i kurvorna! :tumupp:
|
Meget bra Totte:tumme_upp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:49. |