Bilder är ett banalt ord i dessa sammanhang, det är konstverk.
|
2 bifogad(e) fil(er)
What if....!!?? Om Green Cargo hade köpt Siemens "nya" lok hade dom kanske sett ut så här ;):D.
|
Mycket snyggt Ekan. Törs man fråga vad vägen heter. Påminner mig om min barndoms väg - fast jag saknar hästskit, förstås. Rakt under O i Cargo står en stolpe bland blommorna. En finess?
Nisse |
Citat:
Fast jag har ingen aning om vad vägen heter original (jag brukar döpa om allt jag laddar ner till mina egna "svenska" namn), men den går att ladda ner här http://monde3d.jimdo.com/app/downloa...r?t=1402849332. Det står en himmla massa stolpar (staket) efter spåret, syns kanske inte så tydligt på grund av allt gräs, mm. som jag har vräkt på med överallt (hehe) ;). |
6 bifogad(e) fil(er)
som vanligt mycket vackra bilder ekan :tumme_upp: jag har vart lite passiv på sistone för är mitt i en flytt men jag har inte slutat för det och så fort jag kommer till ro igen blir det mer byggande :) så nu får det blir t41/t43 möte och lite z65 :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jo, livet består (tyvärr ;)) av mer än Trainz, huvudsaken att man har kul bara, när man har tid över till det :). ----------------------------------------------- Hectorrails 242-503 "Balboa" släpar på tomt timmertåg + en tillfälligt "död" kollega 441.001-5 ;):D. |
2 bifogad(e) fil(er)
Kul har iaf jag alltid när jag får tid och inspiration att bygga i trainz :) Är ju som sagt en hobby för när tid finnes...
Idag vart jag en lycklig man när äntligen Tb kom till Trainz :ber: så några Tb bilder får det bli till dess ära |
Citat:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
------------------------------------------------------- Tjusigt i vanlig ordning hammar'n :). ------------------------------------------------------ Några bilder från en helt vanlig dag på Trångboda bangårds container terminal :). |
3 bifogad(e) fil(er)
tackar det samma ekan :) har ju var rena julafton med fina skapelser från dig de senaste dagarna :applad:
Några bilder på Sj's elrevisions tåg med Tb så klart :tumme_upp: |
3 bifogad(e) fil(er)
hammar'n :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:.
---------------------------------------------------------- Passagerar-tåg modell nån gång på 80-talet ;):). |
Citat:
Underbart Ekan! Gillar mest den sista vagnen (B7) i tågen. ;) |
6 bifogad(e) fil(er)
riktigt snyggt D-lok ekan!
Några bilder får jag dela med mig av då med. Ett malmtåg som hamnat på strömlös sträcka får extra draghjälp till nästa station :) Några av i mitt tycke Sveriges mäktigaste lok :) Sj Dm och Sj Tb helt underbart att bägge nu finns till trainz :) Nu finns väl nästan alla Diesel och ellok som vart från SJ tiden till trainz om jag räknat rätt... Bara Tc och V4 som fattas egentligen av de som funnits i några större antal... så får säga att vi har fantastiska skapare av modeller här och även texturer och scripts på vårat forum. Vet själv hur mycket tid det tar och jobb att göra dessa Ång/El/Diesel lok och alla runt i kring grejer som finns :tumme_upp: |
4 bifogad(e) fil(er)
Tack hammar'n och Robert för vänliga ord :).
--------------------------------------------------------- Instämmer till fullo hammar'n, ang. kommentarerna om allt som har gjorts till "svenska" Trainz, och fina bilder som vanligt :). -------------------------------------------------------- Lite mer 80-tals nostalgi, tågmöte på Blindköpings station ;):D. |
Hammarn och Ekan. Va ekar det här? Näe men det blir lätt sådan känsla när man upprepar samma VÄLFÖRTJÄNTA beröm till dessa två nu för tiden.
Underbart. välgjort och realistiskt till tusen måste jag säga. Det där Dloket med personvagnar i ger mig nostalgikänningar av femtio alt sextiotal mellan Boden och Lule någonstans kring Sävast eller Norra Sunderbyn. Det ända man inte såg då var gräs så nära spåret men man kan väl inte få allt. Åter igen vad snyggt ni bygger. |
2 bifogad(e) fil(er)
Tack stickanw (är nog jag som är lite "överförtjust" i gräs här å där, hehe) ;):D.
-------------------------------------------------------------------------- Railcare kämpar hårt med fullastat TimberRail-tåg i uppförsbackarna :). |
5 bifogad(e) fil(er)
Dök upp lite nya tankcontainers på DLS idag, så det blev att lasta ett tåg med några av dessa ;).
|
8 bifogad(e) fil(er)
Det är glest med trafik på den här lantligt idylliska, men nerläggningshotade banan, bara ett godståg dagligen i vardera riktning, som dessutom inte brukar vara mycket till tåg.
I dag t.ex bestod norrgående tåget bara av lok + en (halvtom) vagn ;):D. Förutom nämnda godståg kör även "Nord Tåg AB" ett av sina nyinköpta EN96-set två gånger dagligen i vardera riktning, men dom går för det mesta så gott som tomma, så framtiden ser ganska dyster ut för banan ;):D. |
"Tråkiga" bilder ...
... från en avtågningsbygd ;-{
Giller skarpt timmerstolparna till luftledningen :grin: |
3 bifogad(e) fil(er)
Otroligt snygga bilder allihopa! :D:tumupp:
________________ Några bilder på ett veterantåg som gjorde ett kort stopp i Alvesta. |
Citat:
Hi. Love to have that Nord train I have the original train herlev |
7 bifogad(e) fil(er)
Kul att få se dina fina bilder igen, rely :).
------------------------------------------------------------------------ Citat:
SCA, har efter ett möte med "dom som bestämmer", fått löfte om att banan ska få leva kvar minst några år till, beslutat att lägga om en del av transporterna till järnväg i stället, med resultatet att det nu även kör en "SCA-pendel" i vardera riktning 7 dagar i veckan på banan ;):D. Och inte nog med det, Green Cargo har upptäckt att man kan spara in mycket tid genom att använda banan (som är en bibana mellan två "stammbanor") som genväg för ett av sina posttåg mellan två större orter, trots banans låga standard och sth. Här ses ett av dom första posttågen lämna en av anslutnings-stationerna, plus en linjebild ;):D. (Så kan det gå när man låter fantasin flöda, hehe) PS. Lennart: Trästolparna är några gamla ommålningar som jag gjorde för länge sen ;) (finns här http://www.e-buzz.se/forum/showpost....81&postcount=1). |
3 bifogad(e) fil(er)
"Inlandsbanan"-bilder ;):D
|
Tjusiga bruntåg Rely! :D
Fina bilder ni andra med, kul att det blivit lite fart här i tråden igen! :tumme_upp: |
1 bifogad(e) fil(er)
Tusen tack korvtiger! :)
Oerhört snyggt Ekan! Man blir lika tagen varje gång! :) _______________________ Ensam T43 står och luftar sig. |
4 bifogad(e) fil(er)
Tack rely (och tjusig bild) & korven :).
----------------------------------------------------- En V5'a (näe, inge' spel på hästar, hehe) växlar ner några vagnar med någon form av ädelträ eller dylikt (kommer bara max ett tiotal vagnar i veckan till fabriken med såna här "långstockar") till Lilla Ensos pappersbruk, efter att ha först hämtat dom tomma vagnarna som stod där ;):D. Fantasin är lös igen, hehe. |
tjusigt rely och ekan :tumme_upp: är det V5 loket något som snart kommer i downloads ekan? ;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Tycker jag låter underbart fint :tumme_upp:
|
8 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt Ekan! Även jag skulle inte tacka nej till en V5;a
__________________ Del 1, En liten "headsup" till dig som missat korvtigers helt otroligt vackra passvagnar! Det är bland det mest detaljerade och välbyggda vagnar jag någonsin skådat i Trainz. Tiden som han lagt ner på att inte bara bygga utan även dokumentera lite historia samt annan info om dessa vagnar är utom denna värld. Otroligt stort TACK ifrån mig som får ta del av dina skapelser och får möjligheten att uppleva en tid som passerat långt innan jag var född! Här är lite bilder på vagnarna, notera dock att det finns fler versioner och målningar än dom som jag visar, installera dom själva och se! |
5 bifogad(e) fil(er)
Del 2,
Lite fler bilder. |
7 bifogad(e) fil(er)
Bidrar med några bilder jag oxå: Gammalt möter nytt på Hällvattnets stn.
Hectorrail får vackert köra åt sidan och invänta mötet med föreningen "Veteranernas" veterantåg som är ute på tur ;):D |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag är inte så vanlig gäst i den här Forum-avdelningen, men nu kan jag inte bärga mig. Vid Nynäshamns station låg för ett stort antal år sedan Fejas varv, som tillhörde Stockholn Nynäshamns Järnväg – banan jag bygger nu. På varvet har jag som blivande lokeldaraspirant, senare brutalt sparkad, knackat pannsten inuti ångpannan, skyfflat sot från dito och tvättat kölsvin.
Men varvet har återuppstått och jag har lyckats med att dra upp Lan:s Ångbåt s/sTor på varvsslipen. Det har nog aldrig hänt i någon av våra tågsimulatorer. För detta har jag använd mig av Invisible track för ångaren. Ovanpå det osynliga spåret har jag lagt Track nu ballast for bridge som varvsslip. Men eftersom slipen ligger i en svag uppförsbacke glider ångaren av sin egen tyngd bakåt i DCC-läge. Utbrytningen har stoppas med en dubbel spårspärr bakom rodret. Härmed är bakgrund given och receptet utskrivet Nisse |
Tack så mycket Rely! :D
Kul att se sina alster i trafik på någon riktigt bana, snyggt! ;) |
Riktigt snygga bilder det postats här på sistone!! Kul att se era bilder, fortsätt så! :) Dyker säkert upp nåt från mig med när TANE dyker upp i brevlådan...
|
7 bifogad(e) fil(er)
Två lite udda tåg, Netrail med behållar-tåg, och InfraNord med ett "avfalls"-tåg ;):D.
|
8 bifogad(e) fil(er)
Chartrat konferens-tåg på inlandsbanan ;):D.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Åsså fortsätter vi med några trallor (hehe) ;):D.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Två gamla uttjänta trotjänare står uppställda i väntan på vidare öde ;).
|
3 bifogad(e) fil(er)
Som vanligt jättefina bilder allihopa! :tumme_upp:
Här kommer lite bilder från mig: Den lokala museiföreningen har precis avslutat renoveringarna av sitt Cc-lok och till loket passande personvagnar. Detta måste ju självklart firas med en provkörning av fordonen! Bild 1: Avgång från Bergaryd. Bild 2: Uppehåll i Mellered. Veterantåget väntar på att torvtåget draget av en TMZ ska passera. Bild 3: Torvtåget dundrar igenom stationen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:16. |