![]() |
:tumme_upp::tumme_upp: Kjempeflott :tumme_upp::tumme_upp:
|
Citat:
Bygger Dalsland i Trainz och i DEM och att det är skogen som spökar råder inget tvivel om. I tidigare banor har jag haft mellan 6-10 meters höjdfel, i den nuvarande (DVVJ) upp till tre meter. Problemet för mig är att jag samtidigt bygger Dalslands kanal, som kräver exakta nivåer i sjösystemet. Resultatet; stupbranta stränder, som man får leva med. Anmärkningsvärt är att jag på en mindre trädlös yta prickade höjdnivån nästan på centimetern rätt. Nisse |
Hur går det för dig Totte?
Är det nära ett släpp? Lycka till. |
Citat:
Ja, rutten är färdig. Väntar på nu till BanByggarna. Micke321 kommer inte åt Webbhotellet och väntar Pursches svar för att komma in. Vänta ett tag till bara!;) |
Spännande! Längtar! :tumupp:
|
:Yeah:Släppt nu:Yeah:
______Klicka________ |
heisan
3 bifogad(e) fil(er)
ja funker fett denne ruten så totte en mega bra jobb du har gjort
Bifogad fil 63398 Bifogad fil 63399 Bifogad fil 63400 |
Citat:
|
Har lagt in rutten och tågen och consisten, men aktiviteten kraschar OR. Vad kan vara fel?
Vad är tangenten OMLJUD för tangent? Har msts på svenska inlagt.. |
Citat:
Vad har du för version OR? Hämta OR version X2066 här Omljud är för lokets broms och Å är för lätta av bromsen. MSTS på svenska har jag också installerad. |
Tack Totte!
Har version 0.9.0, så jag ska prova med den du länkade.. Menade vilken tangent är Omljud på t-bordet? Finns ju ingen som heter det.. |
Citat:
|
Tack igen!
Nu fungerade aktiviteten, men får inte tåget att rulla. Ska prova vidare.. |
Citat:
Tryck F4 för Trackmonitor och F10 för Next station. |
Hej Totte :D
Innerligt Tack för din rutt, den ger mig en stor glädje. Körde från Herrljunga till Göteborg kom några minuter sent. :D Landskapet är konstnärligt utfört. Grattis. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47. |