Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Totte 2014-03-06 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Traingoal (Inlägg 285428)
Hej Totte :D

Innerligt Tack för din rutt, den ger mig en stor glädje.

Körde från Herrljunga till Göteborg kom några minuter sent. :D

Landskapet är konstnärligt utfört. Grattis.

:)Tackar!:)

knebert 2014-06-03 04:40

Hejsan

Nu har jag dammat av MSTS-skivorna så att jag kunde testa denna rutten. Jag är ju numera Nol-bo sedan ett halvår tebax. Har lämnat Skåne för västkusten så därför ville jag prova denna rutten. Tyckte att jag kunde känna igen mej efter att ha åkt Ale-pendeln från Göteborg till Nol ett antal ggr.
Körde den med OpenRail (en ny bekantskap för min del :) och blev förvånad över skillnaden att köra i själva MSTS.) och hade höga FPS hela vägen mellan Gbg och Trollhättan.
Det enda minus som jag kan sätta är väl båtarna som går på älven...Ser nästan lite för stora ut...
Synd bara att det inte är dubbelspår och man kunde stanna i Nol. Då kunde man hämtat tanten i stan och skjutsat henne hem :Fnissa:
MVH Kenneth

Totte 2014-06-03 09:43

Hej!
Tack för berättelsen!
Det finns fortfarande inte anpassande båtar till Göta Älven.
Du kanske kan skapa Aktivitet? :rolleyes:

knebert 2014-06-03 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 287989)
Hej!
Tack för berättelsen!
Det finns fortfarande inte anpassande båtar till Göta Älven.
Du kanske kan skapa Aktivitet? :rolleyes:

Nja, det tror jag nog inte. Har inte så gott om tid. Vet ej om jag kommer att hålla på något mer med tågsimulator. Kanske, kanske inte....

patsun 2014-07-28 17:43

Spår-/Signalfel i Herrljunga

1 bifogad(e) fil(er)
Hej Totte!

Brukar köra din utmärkta rutt lite då och då och allt flyter på mkt bra. :)
Men en sak som jag funderat över är varför det inte går att köra ut från Herrljunga station mot Vedum från spår 1, 2 och 3. Mitt tåg får stopp i signal, och ai-tågen ställer sig mitt i engelsmannen och vägrar flytta på sig (OR). :vetej:

Har kollat lite på spårplanen över Herrljunga station och upptäckt en "prick" för mycket i engelsmannen. Ska den vara där?
Det går ju inte att rätta till såna saker själv då rutten inte har någon ref-fil. Av förståeliga skäl.
Eller förstörs hela spårdatabasen vid ett sånt ingrepp (vilket man har varit med om)?

Totte 2014-07-28 20:04

Hej!
Va märkligt! Enligt RE visar inga fel. Testade att ta bort spåren för att se efter extra spår.
Har förr gjort aktivitet från spår 1 mot Öxnered och inga problem.
Kan du ge mig den aktivitet du gjorde?

patsun 2014-07-29 11:27

1 bifogad(e) fil(er)
Upptäckte nu att det verkar fungera i MSTS. :visslar:
Har inte kört något i det programmet på länge eftersom jag personligen tycker OR är bättre.

Men i OR blir det som sagt bara stopp i den växel (och ibland även i signalerna innan växeln) jag visade igår. Kanske kan vara värt att kolla upp?

Märkligt att pricken i AE inte syns i RE som en blå linje... :confused:

Bifogar en enkel aktivitet så du kan prova själv. X11 Göteborgspendeln är det enda tåg som behövs.

Totte 2014-07-30 16:26

Hej!
Båda spåren 1 och 2 i Herrljunga funkade inte. Dvärsignalen visar inte vita sken.
Jag misstänker fel på OpenRails.
Jag provar skicka en loggfil till Elvas Tower och se om de kan lyckas klura upp.

Totte 2014-07-30 19:17

Nu finns ett meddelande till Elvas Tower. http://www.elvastower.com/forums/ind...for-no-reason/

Totte 2014-10-08 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av patsun (Inlägg 289474)
Hej Totte!

Brukar köra din utmärkta rutt lite då och då och allt flyter på mkt bra. :)
Men en sak som jag funderat över är varför det inte går att köra ut från Herrljunga station mot Vedum från spår 1, 2 och 3. Mitt tåg får stopp i signal, och ai-tågen ställer sig mitt i engelsmannen och vägrar flytta på sig (OR). :vetej:

Har kollat lite på spårplanen över Herrljunga station och upptäckt en "prick" för mycket i engelsmannen. Ska den vara där?
Det går ju inte att rätta till såna saker själv då rutten inte har någon ref-fil. Av förståeliga skäl.
Eller förstörs hela spårdatabasen vid ett sånt ingrepp (vilket man har varit med om)?

Hej!
Jag försökte lösa allt man kan tänka sig, men det är omöjligt.

patsun 2014-10-12 16:26

Det var märkligt. OR:s utvecklare verkar inte heller göra något åt det, eller så hittar de inga fel.
Men att dvärgarna inte visar något sken i OR är inget ovanligt (för mig i alla fall). Så beter de sig på andras/mina rutter också. Jag har dessutom gjort en del nya signaltyper till min Roslagsbana, och de fungerar i MSTS men inte i OR...

Totte 2015-04-30 22:38

1 bifogad(e) fil(er)
Till Jonmpa!
Här är consist-filen du saknar.

smajlet 2015-05-01 09:38

Hur går det med utvecklingen av denna rutt. Hamnbanan O.S.V

Totte 2015-05-01 11:40

1 bifogad(e) fil(er)
Hej Jonmpa!
Här är den!

Till smajlet, Micke321 har fått uppdraget av mig, så han får gärna svara hur det har gått.

micke321 2015-05-01 13:24

Just nu händer inte så mycket. Tiden räcker inte till för närvarande.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:34.