Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Officielt: PROJEKT GÖTEBORG! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25165)

GBGtram 2010-06-05 16:25

du har bara delvis fel där...

Citat:

Ursprungligen postat av tågfreak 96 (Inlägg 212052)
lisebergs tornet måste du bygga om för det rivs i sommar och blir fritt fall istället

Vi är ju så klart emot att de ska bli ett fritt fall istället för utsikts torn men vi behöver inte bygga om Lisebergstornet eftersom de kommer inta att rivas bara byggas om ( själva kupolen man sitter i, och magnetbromsar). så de ända som ändras på utseendet är själva kupolen, så vi kommer inte att bygga om lisebergstornet, eftersom de liknar så pass mycket de som finns idag. ( PS: runt 20 dagar tog de att hitta tornet, vi lägger ner mkt tid på att hitta perkefta detaljer till PT GBG..:grin:

rock 2010-06-07 06:18

Wohooooo, bara någon dag kvar :drool:

GBGtram 2010-06-07 12:43

Lite info.

Citat:

Ursprungligen postat av rock (Inlägg 212166)
Wohooooo, bara någon dag kvar :drool:

Haha japp imorgon bränner vi ner rutten som e 90% färdig så man får den med en liten del kvar, uppdateringen (100%) blir klar under slutet av juni, då får alla som förhandsbokat den via E-post. Vinterrutten kommer under sommaren med, men den bygger Gampa, så börjaer ett nytt projekt som vi skule vilja ha många samaarbete med: PT GBG ( eftersom utgångspunkten blir GBG) PT GBG Tågnätet I Väst!
Dessa rutter kommer dock att finnas på Downloads här på forumet.
Änså länge har vi marmar som bygger Älvängen området , senare till Trollhättan?)
Någon mer som vill eller har byggt nåt i Västsverige ( från Strömstad ner till Malmö).

rock 2010-06-08 08:10

En liten önskan där när de gäller bygget av västkusten´s banor. Gör dom om möjligt fogbara. D.v.s så man kan sätta ihop alla banor till en enda stor västkustbana :D

Sen ska de läggas AI tåg med tidtabeller :drool: :drool:

Önskar man kunde hjälpa till, men jag har inte alls byggt något IRL liknande i spår form så jag vet inte ens vad man fixar kartor m.m. Jag är ju pedant så de skulle bli någorlunda exakt på metern :D

Skoj och se vinterbanan, har ju redan beställt den :D

GBGtram 2010-06-09 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av rock (Inlägg 212233)
En liten önskan där när de gäller bygget av västkusten´s banor. Gör dom om möjligt fogbara. D.v.s så man kan sätta ihop alla banor till en enda stor västkustbana :D

Sen ska de läggas AI tåg med tidtabeller :drool: :drool:

Önskar man kunde hjälpa till, men jag har inte alls byggt något IRL liknande i spår form så jag vet inte ens vad man fixar kartor m.m. Jag är ju pedant så de skulle bli någorlunda exakt på metern :D

Skoj och se vinterbanan, har ju redan beställt den :D

Jap vi gör de vi kan.... Vinterbanan kommer att vara samma spårnät bara att de är hela Göteborg under vintern som denna vinter då de va mkt snö på... Så vinterbanan e en upplevelse att se Göteborg under vintern... :grin: och V:1 som är Göteborg på Sommaren. :grin:

Lite info nu: Vi bygger sakta men säkert nu har vi inte hunnit att bygga på 2 dagar eftersom vi medverkar i en komedi film, men i dag blir de lite byggande :grin:

rock 2010-06-10 07:48

Ja, denna vintern som gick kan de inte varit lätt och köra spårvagn i göteborg. De brukar ju mest regna här på västkusten annars. Så vi får hoppas lite parameters gör de hårdare och köra på vintern än sommaren på banan :D en liten snödriva här och där t ex. som måste tas bort innan man kan köra vidare. De finns väl underhålls vagnar som kör runt och håller koll på saker ibland?

GBGtram 2010-06-10 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av rock (Inlägg 212344)
Ja, denna vintern som gick kan de inte varit lätt och köra spårvagn i göteborg. De brukar ju mest regna här på västkusten annars. Så vi får hoppas lite parameters gör de hårdare och köra på vintern än sommaren på banan :D en liten snödriva här och där t ex. som måste tas bort innan man kan köra vidare. De finns väl underhålls vagnar som kör runt och håller koll på saker ibland?

Nix normalt är de runt 120vagnar ute men rekordet var 18st som mest, 18 st i HELA Göteborg.. snökaos alltså..å vagnkaos... Vinterbanan har som sagt inte börjats bygga en iallafall eftersom sommarrutten måste bli klar först..

Byggstatus:
I går byggdes Tynnered nästan klart, nu är de bara lite små fix runt om i GBG och lite mera jobb vid Stenabåts terminalen vid Masthugget & Stigbergstorget området. Hamnen och kajkanterna börjar ta form nu med, några Älvsnabbs stationer placerades ut i går med. :grin:

rock 2010-06-10 14:06

Är tur auran inte lagt in parameters så vagnar/lok kan gå sönder med andra ord.

GBGtram 2010-06-10 18:11

Stena-Line

3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av rock (Inlägg 212360)
Är tur auran inte lagt in parameters så vagnar/lok kan gå sönder med andra ord.

Japp de är tur nu lite byggstatus: Nu börjar Stena terminalen/ Danmarks terminalen ta form, visar lite bilder på de. Höghusen på andra sidan älven är de n byggbyggda höghusen på Eriksberg kajen. ( Bild1-2)

Bild:3 är från Sahlgrenskaområdet, I bakgrunden ser man Guldhedstornet.

PS:Om nån vet: Är de någon som känner till några passande stora fartyg/ passagar båtar som kan liknas vid Stenalines?

marmar 2010-06-10 19:28

Snyggt!!:drool:

GBGtram 2010-06-10 23:43

Tackar men om jag säger så här .. de är bara början på underverk, jag har inte visat riktigt allt , mkt kommer man att kunna se på den nya trailern som snart ska göras för PT GBG rutten. ... :Fnissa::grin:

På söndag fortsätter bygget vid DK Terminalen, sedan ner mot Saltholmen

rock 2010-06-11 12:07

Hur länge dröjer de innan vi förhandsbokare får skivan, vill inte jaga på men vill gärna veta i fall något blir fel. T ex snigelposten slarvar bort den.

Jonmpa 2010-06-11 12:34

Jag fick då mitt ex idag och nu laddar jag ner från DLS och installerar in till Trainz för fulla muggar. mvh Johnny

GBGtram 2010-06-11 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av rock (Inlägg 212415)
Hur länge dröjer de innan vi förhandsbokare får skivan, vill inte jaga på men vill gärna veta i fall något blir fel. T ex snigelposten slarvar bort den.

Hej från och med den 4 juni då skivan hade realese så kunde man betala självkostnaden, står i de mejlet man fick tilbax, så fort de har kommit in till PT GBG kontot så skickar vi iväg den. Eftersom rutten inte är klar så får man free-update via mejl, när rutten e helst klar, då skriver man över rutten just nu 91% av 100 klart.:grin:

Så om du förhandsbokat vet du vad som gäller hehe sen så är de max 2dagar de dröjer med posten, sen e de bara tuta.. förlåt..ge utsignal ( plinga på Spårvagnsspårket) å köra..

Om du har mera personliga frågor eller nåt du vill veta om rutten eller Boka rutten vi har några ex. kvar.. så gör du de på www.projektgoteborg.com

Ha de gött, i dag börjar sommarlovet för de flesta :tumme_upp:

trainz2007 2010-06-11 22:36

Exempel på en bra dator system

1 bifogad(e) fil(er)
Exempel på en bra dator =) som klarar banan som är mega stor utan lagg

//Credits och tillåtelse från/till Johnny.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:35.