Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Svenska Smalspårsfordon med STL NG Koppel (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31215)

lan 2011-12-10 19:05

1 bifogad(e) fil(er)
Kan vara hytten som saknas??? Jag får inga fel!

korvtiger 2011-12-10 19:14

Nej, det är scriptet som genererar felet (rött utropstecken) som sedan sprider sig till hytten (röd pusselbit).

patsun 2011-12-10 20:11

1 bifogad(e) fil(er)
Jag installerade om skriptet, men felet kvarstår.

Bifogar bilden du ville ha. Finns inga fel där...

korvtiger 2011-12-10 23:19

Du måste commita den först (Ctrl-M) sedan kan du köra View Errors and Warnings, annars så ser du inga fel.

ekankal 2011-12-11 00:09

1 bifogad(e) fil(er)
Röd "pusselbit"-symbol behöver inte betyda att det är fel på objektet i fråga (det brukar visas som ett rött utropstecken).

Däremot betyder det att något tillbehör till objektet är felande, t.ex en boggie, cab, ett script, eller liknande.

Högerklicka en gång till, och välj "wiew dependencies", så får du fram vad som är fel (rött utropstecken, se exemplet på bilden).

Kan ju tillägga, att "pusselbitarna" symboliserar att det fattas pusselbitar (boggies, mm) till pusslet=objektet, om symbolen är gul.

Om det är röda utropstecken, så är det fel av allvarligare slag.

Gula utropstecken symboliserar fel som oftast inte har någon inverkan på objektet alls, typ felaktiga ikoner, mm.

patsun 2011-12-11 12:10

1 bifogad(e) fil(er)
Jag provade Ctrl-M och då försvann pusselbitarna + det röda utropstecknet på YP:n. Men istället radades det upp gröna trekanter på nästan alla objekt som vagnen använder. Jag kunde öppna vagnen i Railyard men hittade den inte bland vagnarna i route editorn. Alltså, jag kan titta i Railyard, men inte köra.

Någon som vet?

ekankal 2011-12-12 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av patsun (Inlägg 251005)
Jag provade Ctrl-M och då försvann pusselbitarna + det röda utropstecknet på YP:n. Men istället radades det upp gröna trekanter på nästan alla objekt som vagnen använder. Jag kunde öppna vagnen i Railyard men hittade den inte bland vagnarna i route editorn. Alltså, jag kan titta i Railyard, men inte köra.

Någon som vet?

Du har väl TS2010, ser det ut som?
Ska finnas en ruta i options som man ska klickar ur där det står "Show only favorite...".
Prova det, och se om det dyker upp lite mera tåg.
.

patsun 2011-12-13 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 251076)
Du har väl TS2010, ser det ut som?
Ska finnas en ruta i options som man ska klickar ur där det står "Show only favorite...".
Prova det, och se om det dyker upp lite mera tåg.
.

Det fungerade! Nu fick jag igång YP:n, och de andra smalspårsvagnarna också.
Tack alla för hjälpen! :tumme_upp:

lan 2012-01-10 16:36

STL NG Koppel med ÖSlJ-koppel
 
2 bifogad(e) fil(er)
Ett 600-mm koppel av den typ som används på bl.a. ÖSlJ har nu införlivats i STL NG Koppel. Koppelhöjden är 525 mm, se bifogad bild om du vill bygga egana fordon!

Du måste uppdatera till denna version om du skall ladda ned Hamra och HRRJ Sommarvagn:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:09.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009