![]() |
Hmm, bilden "här slutar smalspåret", kan det vara något för Gnesta om än i normalspårsutförande. lite skumpigt när man går för långt men borde bromsa ganska effektivt.
|
Ser fint ut! Är det 2 eller 3 fot? Funderar på om detta skulle kunna vara nått för mitt lilla ånglok, jag ska ju göra en SG och NG-verision.
Vad sägs om Griva, Eversta, Hissnan, Torske, Kula, Sjustad, Halmby, Justby, Knivberga, Sippen, Freknaby? /Jonatan |
Tackar!
Jag tror det är 3 fot!???? Det är iallafall smalspåret som finns i Xtracks. |
Ser kanon ut
Hej!
Ja detta ser verkligen bra ut. Som vanligt skall man väl tillägga när det gäller dina banor Pierre... Keep up the good work!!! :) MVH Kenneth |
Citat:
Mina smalspårsbussar och Tp loket är för n1t-spåren så det besvarar frågan. Mvh Anders |
4 bifogad(e) fil(er)
Körde en sväng med "Tysken"... Måste ju inspektera dom nya broarna!
|
Jo, glömde nästan... Färjan på första bilden har väg ombord och kommer "matas" med bilar (carspawner) från en kö på land.
|
Citat:
/Jonatan |
Jädraås-Tallås (fd DONJ) är tre svenska fot (891mm) liksom många andra banor i Sverige. Anten-Gräfsnäs (fd VGJ), ULJ (fd Roslagsbanorna) och NKlJ (min favorit) är andra 891mm banor. Andra större nät med 891mm var Gotland, Öland och Östergötland.
Mvh Anders |
1 bifogad(e) fil(er)
Har försökt att bygga en slusstrappa... Tänk på att det kommer se mycket bättre ut (tror jag????) med portarna, träd och buskar på plats.
|
Bra att många roliga detaljer (kommer säkert fler ;)) finns på rutten.
Ser väldigt bra ut! |
Pierre, var kommer "tysken" och vagnarna ifrån?
Personvagnarna ser mycket intressanta ut. Är de från the-train.de eller? Mvh Anders |
Här: http://www.rollbock.de/ har jag hittat loket!
Vagnarna, som Micke gjort, är inte släppta än. Dom är väldigt fina, men saknar inredning... |
4 bifogad(e) fil(er)
I helgen var det stora tåg-dagen på HEJ. Jag var självklart där med kameran...
Bild 1: Möte i Ljugarbo... Tack Tjalle för stationshuset och dom andra objekten. Dom är kanonfina! Bild 2: Normalspåret korsar smalspåret... Bild 3: Möte med Charlotte i Rofors... Tack för att jag fick testa henne, Jonatan! Bild 4: Z4p står beredd att avgå... Tack också alla andra, för alla fina objekt och tåg ni gjort. Utan dom, ingen rutt! |
Du, Pierre, jag har skalat ner Charlotte nu, hon är lägre nu.
/Jonatan |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:02. |