![]() |
Tycker din rutt är väldig väldig snygg,hoppas du släpper rutten:D
|
Kul att du tycker det :) Tänkte att jag skulle släppa den nå´n gång....men det kommer nog ta ett tag för det är mycket kvar.
mvh |
Du har gjort en jättesnyggt rutt Hauguth:D Även jag hoppas att den släpps så småningom, men inte förrän du känner att du är helt klar förstås=)
MVH Kristian. |
Tack! Va kul att du tycker det... :)
|
Tjena. Jätte fin rutt. Tänkte du utveckla smalspåret något i framtiden. Har nämligen en lite förkärlek till det (Jobbar med museitåg på helgerna).
|
Jo jag har tänkt bygga en smalspårsbana, allt i samma rutt. Den kommer nog bli på ca 10mil och efter att den passerat lite mindre orter kommer den slutligen komma fram till en större ort som man når även med bredspår fast via andra städer. (Som typ "Växjö-Hultsfred" smalspår och "Växjö-Kalmar-Hultsfred" Bredspår fast inte lika stort och omfattande). Jag tänkte att jag skulle lägga upp en kartritning där man kan se hur det e tänkt att banan ska se ut när den e klar.
Däremot har jag lite problem med övergångar och broar mm till smalspår. Är det någon som vet om det finns vägkorsningar mm till 891mm? Mvh |
Nja, inte direct för 891 mm. I mina försök har jag använt mig av czekiska 760 mm korsningar som passar något sådär. Dessvärre kommer jag inte ihåg Kuid numret. Samma gäller en bro jag hitta på samma sida.
|
891 tror jag inte det är något byggt för. Det är ju en mycket udda spårvidd (3 gamla svenska fot) däremot finns det 914mm (3 imperiska fot) på DLS. Osäker om någon har gjort just det vill ha men sök på narrow ng 3foot och liknande så hittar du nog något. Ett annat tips är ju att kolla på Auran forum och sedan ta kontakt med smalspåringarna där. Linda tex förstår svenska om du skriver till henne
|
Kan man inte ta upp bommarna för bredspår och pressa ihop dem till rätt spårvidd i Gmax tro?
|
Underbart!!
Jag blir nästan tårögd när jag ser din helt underbara bana!
Även den vore en dröm att få köra på! Men en fråga, hur lyckas du få kontaktledningarna så bra? |
Ett långt och otåligt trixande. Kontaktledningen tar ju 1/3 av tiden när man bygger. Tack för de fina komplimangerna föresten. :)
|
5 bifogad(e) fil(er)
Här kommer fler bilder från sydostbanan. Ma med gods och F i resandetåg en tidig morgon.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Utfartssignalen i Lundbyholm
|
Du gör otroligt fantastiskt snygg Hauguth:).Verkligen fantastiskt.
|
Ser nästan realistiskt ut! ;)
Fortsätt så... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:07. |